Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har hatt settet siden jule tilbudet, og har aldrig hatt noe som helst problem med det, har ikke engang renset settet, bare på fylt vesken som var med og etterfylt med batterivann, jeg kjøpte nå en operton 165, denne har over dobbelt så mye varmeutvikling (iflg wattforbruk) når begge kjernene kjører på 3.ghz, og jeg greier å kjøre den dual prime stabil, dual superpi 32 mb stabil, må bare si at jeg ikke hadde troen på TT settet når jeg monterte opertonen og fikk den stabil på 3.ghz--> link med dokumentasjon på stabilitet : http://www.dfi-street.com/forum/showpost.p...4&postcount=251

 

selfølgelig har jeg lyst på swiftech/black ice kombo, men det blir når settet tar kvelden :)

Lenke til kommentar

Ja Justice, det har vel vist seg at kjøleevnen er helt grei med BW settet, og jeg tviler litt på at du kommert noe nevneverdig lenger med en annen blokk. Men må jo si at det ser ut til at du har fått en veldig god Opty!. 3.0Ghz stabilt på såpass lav spenning er imponerende, og det holder jo varmeutviklingen på et lavt nivå :thumbup: .

Hva er forresten ca kjernetempen etter noen timer dual Prime, og bruker du orginal radiator?

Lenke til kommentar
Ja Justice, det har vel vist seg at kjøleevnen er helt grei med BW settet, og jeg tviler litt på at du kommert noe nevneverdig lenger med en annen blokk. Men må jo si at det ser ut til at du har fått en veldig god Opty!. 3.0Ghz stabilt på såpass lav spenning er imponerende, og det holder jo varmeutviklingen på et lavt nivå :thumbup: .

Hva er forresten ca kjernetempen etter noen timer dual Prime, og bruker du orginal radiator?

6495587[/snapback]

 

 

du tenker på cpu diode temp? det sjekket jeg desverre ikke, men temp rapportert

fra smartguardian toppet seg et lite øyeblikk på 57C og stabiliserte seg 55C mens jeg dualprimet (max varmeutvikling) radiatoren som er den originale er satt utvendig og står på gulvet med push-pull konfigurasjon på viftene (en 120mm vifte på hver side av radiatoren)

Endret av justice
Lenke til kommentar
Her for eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318419

Men ville heller vurdert dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318827

 

Btw: Velkommen til forumet! :)

6502360[/snapback]

 

 

Jeg har dette settet selv, postet anmeldelse i brukerseksjonen, men tar vel noen uker før det event.slippes løs.

 

Mener jeg hadde dette

(AMD dualcore 4400+ (939)

 

 

Stock speed 2,2 Ghz

30 idle, 32-33 load

 

2,5ghz 32 load 35 ca

 

2,7 har jeg 35 idle og 37-38 load :)

Hadde den opp i 3ghz, men da klikka windows (cpuen gikk fint dog, 37 idle i bios) :D (Gjelder settet Skrue testet, nautilus 500)

Er også veldig stillegående :D

Lenke til kommentar
Og der er gjekk TT bigwater pumpa mi i vasken! jippi!

6449362[/snapback]

 

Surt show - og da efter hvor lang tid?

 

PS. Min kjører fremdeles - siden Påsken i fjor.

Mvh

Kimmer

6449394[/snapback]

 

huksar ikkje heilt når eg hadde det inn, trur det er ca eitt år sidan.

 

Men jaja, da kan eg vertfall oppgradere til eit betre vannkjølingsoppsett :D

Lenke til kommentar
når jeg skal ha vann kjøling, (førstegangssett) burde jeg ta dette:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=41945

 

Eller dette:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=21579

 

Mvh

Espen Nordhagen

6538885[/snapback]

Jeg er ganske ny på vannkjøling selv, men etter å ha lest en del om emnet i det siste og spesiellt denne tråden, så fatter jeg ikke at folk fortsatt tør å kjøpe noe som helst fra Thermaltake som har med vannkjøling å gjøre. Lekkasje er et ord som blir nevnt ofte.

 

Hva med å prøve Corsair Nautilus 500, nybegynnervennlig vannkjøling

 

Microplex har jo også noen bra sett.

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Thermaltake bigwater funker også uuuutmerket. Den første revisjonen hadde sine feil, men 7x5 er forbedret på alle punkter. Det de fleste har slitt med er gåene pumper, men de nye settene har en helt annen pumpe som virker mye bedre. Å avskrive en produsent fordi en serie har vært ufin er litt forhastet etter min mening. Bare se på luftkjøling, for der virker det som om Tt er flinke.

 

P.S. Har enda tilgode å se whining om dårlig Tt Bigwater 7x5 selv om settene har vært på markedet en stund ;)

Lenke til kommentar
Thermaltake bigwater funker også uuuutmerket. Den første revisjonen hadde sine feil, men 7x5 er forbedret på alle punkter. Det de fleste har slitt med er gåene pumper, men de nye settene har en helt annen pumpe som virker mye bedre. Å avskrive en produsent fordi en serie har vært ufin er litt forhastet etter min mening. Bare se på luftkjøling, for der virker det som om Tt er flinke.

 

P.S. Har enda tilgode å se whining om dårlig Tt Bigwater 7x5 selv om settene har vært på markedet en stund ;)

6539932[/snapback]

Min pumpe er som sagt gåen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...