Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva med Sprit? :p , blir kansje dyrt hvis du bruker masse.. jeg bruker det til å Rense CPU/kjøler.  :w00t:

5732179[/snapback]

 

Sprit er vell gjerne ikke tingen siden spriten kommer til å ødelegge slangene i systemet og vannkjøling uten slanger ødelegger ofte en del hardware :p

Endret av magnulf
Lenke til kommentar

Montert settet no og må si at eg er heilt klart fornøyd, men så forventa eg heller ikkje så mykje kvalitet...

Veldig fornøyd med temp treffer ikkje over 40 grader under 32m superpi

ved 1,65 volt noe som eg vil si er svært bra !

Til sammenlikning nådde tempen nesten 50 grader under

Zalman 7000 alcu ved samme volt og test.

Maksklokken gikk opp fra 2,7 til 2,8 !

Lenke til kommentar

Nå kommer BigWater 735 og 745 til PSData!

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128264&mlevel=060400

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128265&mlevel=060400

 

Prisen er på 800/1000, og DET er ikke verst. Test av 735 finnes her:

http://www.tweakup.dk/article/764/dk/

 

Det ser ut som om bunnen av blokken er bedre enn den gamle i testen.

 

Problemet er at de ikke kommer med klips for K7 (Socket A) :(

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Plexien sprekker ikke hvis man gjør ting riktig. Uansett, så er bunnen forbedret for bedre transport av varme vekk fra CPU ;)

 

Veeel, jeg kan ikke si meg helt enig i det?

Det handler jo strengt tatt ikke så mye om å gjøre ting riktig. Problemet er / var vel heller det, at den relativt tynne kragen som omsluttet O-ringtetninga av og til brast pga presset fra den komprimerte O-ringen. Da tok det jo ikke så lang tid før vannet piplet ut gjennom sprekken i kragen.

Studerer man bildet av den nye blokka, synes i alle fall jeg at det ser ut som om den krageløsninga er fjernet?

Antakelig har man da frest passende spor ned i plexitoppen i stedet, og dermed eliminert den gamle svakheten.

Bunnen er jo forbedret ja, og dermed bør det være mulig å oppnå godkjente resultater med den blokka vil jeg tro.

En ny pumpeløsning har de jo også spandert på det nye settet, og det er jo bra!

Kanskje BW-settet omsider kan bli til å stole på?

Det hadde jo slett ikke gjort noe....

Lenke til kommentar

Jeg sitter faktisk på det nåværende tidspunkt og vurderer STERKT å kjøpe dette settet og bytte pumpen og slangene på det jeg har og spare resten til jeg får A64-PC. Jeg har en viss tro på at jeg vil få bedre temperaturer med bedre vanngjennomstrømning (til tross for din artikkel på området, Skrue) :)

Lenke til kommentar
Studerer man bildet av den nye blokka, synes i alle fall jeg at det ser ut som om den krageløsninga er fjernet? Antakelig har man da frest passende spor ned i plexitoppen i stedet, og dermed eliminert den gamle svakheten.

 

Det ser sånn ut, ja. Noen som vil anbefale å gjøre denne modifikasjonen på den originale blokken? Jeg har hatt min i over ett år og har fortsatt intakt pumpe og cpu-blokk ;)

 

Bunnen er jo forbedret ja, og dermed bør det være mulig å oppnå godkjente resultater med den blokka vil jeg tro.

 

Ytelsen på den originale blokken har vel strengt tatt hele tiden vært absolutt godkjent, da :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...