Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sitter faktisk på det nåværende tidspunkt og vurderer STERKT å kjøpe dette settet og bytte pumpen og slangene på det jeg har og spare resten til jeg får A64-PC. Jeg har en viss tro på at jeg vil få bedre temperaturer med bedre vanngjennomstrømning (til tross for din artikkel på området, Skrue) :)

 

Tro kan man gjøre i kirken! :p

Neida, fleip tilside. Jeg skal selvsagt ikke protestere på dine gjetninger, men forskjellen vil nok bli marginal.

I alle fall må du nok øke gjennomstrømningen radikalt om du skal få utslag som er verdt å ta med seg, men man skal jo aldri si aldri.

 

Å gjøre en modifikasjon a´la å frese ned et O-ringspor i plexien er nok ikke alle gitt, som du nevner i en senere post. Men har man muligheten og det riktige verktøyet vil man nok sitte igjen med en tryggere løsning for tetning av niplene.

 

Ytelsen på den gamle blokka kan vel sagtens diskuteres. Men det kommer jo helt an på hva man sammenlikner med?

NilsG på ocshoot modifiserte jo i sin tid innløpet på blokka, og fikk etter sigende en markant forbedring av resultatet.

Da har vel potensialet for en forbedring vært ganske stort, og dermed kan man nok diskutere hvorvidt ytelsen i orginalutførelsen kan kalles absolutt godkjent?

Sett på bakgrunn av dette, vil jeg i alle fall tro at blokka nå i større grad kan nærme seg ytelsene til de mer sofistikerte og utspekulerte løsninger man finner i dyrere og mer velrennomerte blokker.

Lenke til kommentar
Tro kan man gjøre i kirken! :p

Neida, fleip tilside. Jeg skal selvsagt ikke protestere på dine gjetninger, men forskjellen vil nok bli marginal.

I alle fall må du nok øke gjennomstrømningen radikalt om du skal få utslag som er verdt å ta med seg, men man skal jo aldri si aldri.

 

Jeg har en ekstra radiator med 4 parallelle ~10mm gjennomløp (CORA 442), og jeg vil tro at noe bedre væskestrøm vil gjøre ytelsen til denne noe bedre. Denne har fått gode kritikker ved bruk av andre løsninger, men hos meg duger den ikke til høy belastning. Selv med en passiv BW-radiator i systemet. Derfor må jeg ha på en vifte på radiatoen under spilling :ermm:

Lenke til kommentar

Har hatt dette settet siden "julaftentilbudet", og må si meg fornøyd med det. Har ikke hatt problemer enda (bank i bordet her også ja).

 

Vurderer etterhvert å få satt på en kjøler til skjermkortet også (Geforce 6800LE), noe som har forslag til en rimelig og ålreit en?

 

Vil dette påvirke CPU-temp i noe særlig grad?

 

Er det ellers noe modifikasjoner eller lignende som kan gjøres for å øke effektiviteten på dette settet? Virker som om det er endel her med passe god peil :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det ser ikke ut som om man vil få tak i dobbelradiatoren for seg selv hvis man ser på Thermaltake sine sider. Den vil passe det originale BW-settet, men da må du enten bytte nipler og slanger på det originale, eller bytte nipler på ny radiator. Men man kan strengt tatt bruke alle radiatorer på BW-settet, bare man bruker 1/4" slangenippel ;) Problemet er pumpen og den gamle blokken. Regna litt på det, og det vil nok heller lønne seg å kjøpe nytt Big Water 735-sett enn å bytte det som er svakt på det gamle settet (slanger, pumpe og evt. vannblokk)

Lenke til kommentar

Nja syntes bw settet mitt går fint eg og føler ikkje noko behov for å bytte pumpen så lenge den fortsatt turer og går, ser jo også på skrues artikkel at flow ikkje har så mykje å si så trur ikkje bytte av pumpe vil gi meg nokon bedre tempraturer. Ser heller ikkje noko gale med slangene til mitt bruk.

Det eineste er cpu blokka som eg vil heilt sikkert få litt bedre temp av å bytte, men har fynnet ut at ein ekstra radiator vil gi ein mykje bedre økning.

Finnest det nokon andre radiatorer med det samme systemet med radiator på

skrivebordet. Likte den løsningen veldig godt !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg sitter faktisk på det nåværende tidspunkt og vurderer STERKT å kjøpe dette settet og bytte pumpen og slangene på det jeg har og spare resten til jeg får A64-PC. Jeg har en viss tro på at jeg vil få bedre temperaturer med bedre vanngjennomstrømning (til tross for din artikkel på området, Skrue) :)

5796945[/snapback]

 

Synes absolutt at du skal prøve det!

Jeg har jo aldri sagt at man ikke vil få bedre temperaturer med en høyere gjennomstrømning i systemet.

Greia er imidlertid; Hvor mye bedre? Om du synes en forbedring på en grad eller tre er bra, (mange vil kanskje synes det), så er det jo bare å prøve.

 

Men jeg må igjen få lov til å minne om, at en stor og god radiator er et bedre valg enn en pumpe som leverer noen liter mer gjennom systemet.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har PSData utvidet sortimentet sitt med de nyeste kobberblokkene fra Thermaltake til CPU, GPU og NB. Dette er rimelige (og jeg vil tro at de yter bra også) alternativer til plexitopper i Bigwater-settene der ute med skumle sprekker. De skal også ta inn Volcano 4005, en CPU-blokk og radiator i ett som kan brukes passiv eller med vifte. Jeg skal i hvert fall bytte ut min CPU-blokk mot Volcano når skattepengene kommer. Virker som om Tt har kommet over en del barnesykdommer i vannkjølingsverdenen i år, ass ;)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe et TT BigWater sett, men hvilket av dem skal jeg kjøpe? Hva er egentlig forskjellen mellom "Cooler", "735" og "745"? Også vurderer jeg å kjøpe en gpu vannkjøler sammen med dette, har dere noe å anbefale der (x1900XT). Jeg så på: AquaComputer AquagrATI X1800/X1900, XT/XL/AIW, kjøler denne gpuminne også?

Lenke til kommentar

"cooler" er den første revisjonen av BW, og er etter mange erfaringer ikke helt driftsikkert (selv om jeg, *bank i bordet*, har kjørt det problemfritt i over et år). 735 og 745 er helt reviderte utgaver med bedre CPU-blokker, større slanger og bedre pumpe. 745 har i tillegg en ekstra dobbel radiator som kan plasseres utenfor kabinettet. Jeg ville helt klart gått for 745, ettersom du skal ha det på et high end grafikkort. Slik det ser ut på meg, vil du også få kjølt minnet med AquagrATIx-blokken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...