Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Prøv å sette den på noe skumgummi eller heng opp i strikker, så skal du se at det blir litt bedre. De fleste pumper har vibrasjonsstøy, så det er noe man må jobbe seg rundt :)

8894111[/snapback]

 

Det kan vel hjepe å kjøpe en stillegående pumpe som kan senkes ned i vann? Det vil vel senke støyen en god del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt meg et Armour LCS sett, og det funker faktisk veldig bra, spesielt med tanke på at jeg har en slem liten overklokket quadro som på 4xPrime kan komme oppi 70 heftige Celsius.

 

Dog, siden vi snakker om oppgradering, vil jeg gjerne så vise fram denne nye vannblokka fra Thermaltake. Den ser, hmmmm, vel -nyskapende ut i en eller annen grad. Og jeg har tenkt å bestille den så snart den er å få i butikk.

Lenke til kommentar

har nå kjøpt bix2 (black ice extreme 2) vil si den fungerer veldig bra, cpu tempen har ikke vært over 36 grader load, med cpu, gpu og chipset blokk dette er en forbedring på over 20 grader. eneste er at jeg måtte lage til overganger fra org nipler til 1/2" rørgjenge. org er 1/8" rørgjenge så det var ikke værre enn å finne en blindeplugg med 1/2" rørgjenge å borre og gjenge den med 1/8" rørgjenge. og skru org nippelen nedi.

Endret av Chieftec_Matrix
Lenke til kommentar

Ser at gummiproppen i vanntanken er i ferd med å gå i oppløsning. Har en mistanke om at fragmenter av denne hindrer sirkulasjonen da cpu temperaturen blir mistenkelig høy noen ganger.

Forløpig løsning er å etterfylle med ren frostvæske og håpe at det løser seg helt opp :!:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei! noen som vet om det går ann og bytte ut niplene på thermaltake delene? Får meg et Kandalf LCS kabinett snart og vil bytte niplene til vanlige siden jeg har hørt at disse quick connect niplene ikke er helt gull:)

 

Hvis noen vet om det funker så gi meg gjerne en link til en norsk side som selger det. 3/8 eller 1/2!

 

Jo en ting til! Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt lilla vann i norge?

 

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Heisann:)

 

Fikk bestilt meg TT BW 745 i dag fra Datakjeden.

Har lest litt tilbake i denne tråden og har skjønt at ca 50% av alle som hadde det gamle settet med 1 radiator, hadde problemer med lekk?

 

Så kommer spørsmålet mitt:

Kan jeg bruke slangeklemme rundt slangen, der den går over nippelen som en ekstra sikkerhet, slik at slangene i det minste ikke kan falle av?

 

Tenker å få bytta den pumpa og eventuelt CPU vannblokka i romjula.

 

Tror dere jeg har gått på en stor smell, eller tror dere jeg kommer til å bli fornøyd?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Problemet med det gamle settet var vel at blokken lakk rundt nipplene, samt at pumpen døde. De må jo ha fått fikset lekkasjeproblemene nå, for de må ha hatt et sinnsykt antall med reklamasjoner på førsteutgaven.

 

Tror ikke det har noe for seg å feste ekstra slangeklemmer, da den festemekanismen som følger med sitter godt nok(hvertfall sett i forhold til vannmengden som fosser igjennom).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...