Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Heisann dere, har en gammel dual mp 2800 server som jeg har satt opp et 745 og et 735 sett på, og har koblet pumpene i serie, er det noe vits for meg å ha 2 pumper kjørende? Resten av setter består av 2 cpu blocker, 3 radiatorer (de som følger med settene) og en disk kjøler, og det er alt. Med maks load ligger jeg på 60 på den ene cpuen og 54 på den andre. Så jeg er ikke veldig imponert.

 

Noen forslag til forbedringer? (Jeg har ikke dremmel, så jeg kan ikke modde cpu blokkene)

 

 

Mvh

Brut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plasering av radiatorer er ret vigtigt.

 

Greit nok å kjøre det i serie så lenge pumperne ikke står rett efter hverandre i loopet.

 

Jeg ville montere den dobbelte radiator + en pumpe i mellem de to CPU'er.

 

F.eks: Pumpe1 > CPU1 > Dobbel Rad > Pumpe 2 > CPU2 > Rad1 > Rad2 >>> Pumpe1

 

Desuten ville jeg nok plasere alle radiatorene uten for kabinettet - medmindre du har et kabbinet der kan håndtere 3 radiatorer med 4x120mm vifter.

 

PS. Husk å tømme systemet fullstendigt for luft.

(Kan være noget problematisk med en slik 'mega' konfiguraton.)

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar Kimmer, jeg har satt en dobbel radiator i mellom, men jeg hadde ikke tenkt på å sette en cpu også, det var egentlig et veldig godt forslag,

jeg skal også bytte over til batterivann + glykol om ikke så lenge, jeg har batterivann + grønn gugge(men ikke så mye grønn gugge(tm termaltake), mest vann)

 

Det med luft, ja, det kan selvfølgelig være litt luft noen plasser, jeg trodde jeg hadde fått det ut, men man vet jo aldri, skal dobbel sjekke, og alle radiatorene er satt opp utenpå kabinettet, har et image & shapetek kabinett, som er stort nok.

 

Mvh

Brut.

 

Edit skrive feil.

Endret av Brutalix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok har nå kjøpt denne Her. Når jeg fikk den oppdaget jeg at den hadde alt for store (utgangshul) :p Vet ikke hva det heter. Den har noe sånt som 1/8bsp. Mens jeg skal ha noe sånt som 3/8ID :S Noen som vet hvilke (nippler/fittings)? jeg skal ha får å bruke den på TT Big water cooling system(Det setet som det var tilbud på i 2004)

Lenke til kommentar

Hellow, jeg pleide å ha et gammel big water sett før. Men da røk pumpen for lenge siden og jeg bestemte for å vente en stund til å kjøpe vannkjøling igjen.

Nå har jeg skaffet med Big water 735 og montert den.

 

Da fant jeg ut noe som alle burdte sjekke.

 

På vanntanken er det kobling til pumpen. Ved siden av koblingen er det 2 små hull på vanntanken. Der kan det dryppe litt vann ut. så tett igjen de to små hullene før dere gjør noe.

Det kan også lekke litt fra den seksjonen som går innover under koblingen.

 

Ellers er det et greit sett, deilig å ha vannkjøling igjen.

men nå må jeg skaffe meg overgang fra 3/8 til 1/4 siden den gamle gpu kjølern jeg har bruker det ;)

Lenke til kommentar

Da skal jeg snart kjøpe inn vannkjøling. Er på budsjett. Skal kjøle en Conroe 6300 (skal selvfølgelig overklokkes mest mulig), et 7900gt (skal overklokkes det også) og aller helst chipsettet på et Asus p5w DH Deluxe.

Bør jeg gå for TT BW 745 eller Corsair Nautilus? Har kjøpt et Lian Li pc6277b med tanke på å vannkjøle 100% internt, så jeg tror det blir TT, men hvis Nautilus er bedre enn dette begynner jeg nesten å tvile.

Hvilken blokk er å anbefale til 7900gt? Ser komplett har to forskjellige inne (skal kjøle ram etc. også, ikke bare kjerne), hvilken av de er best?

Og hvilken blokk passer Asus p5w DH Deluxe? =)

Og sist men ikke minst, hvilke nipler må jeg kjøpe?

 

Er som dere kanskje skjønner mitt første vannkjølingssett.

Lenke til kommentar
Du kan bruke den samme nippelstørrelsen som på resten av settet ditt. Det du skal ha er 1/8" BSP (som er gjengestørrelsen) og 1/4" ID (som er innerdiameteren på slangene). Disse skal passe utmerket til dette :)

6704024[/snapback]

 

De passet ikke nei :hmm: Jeg må nok ha noen som er større, men hvilke? Se på Vannpumpen jeg linket til å nipplene baron linket. Jeg trenger større feste hul, men samme utløpshul. Håper noen forstår dette :dontgetit:

Lenke til kommentar
Da skal jeg snart kjøpe inn vannkjøling. Er på budsjett. Skal kjøle en Conroe 6300 (skal selvfølgelig overklokkes mest mulig), et 7900gt (skal overklokkes det også) og aller helst chipsettet på et Asus p5w DH Deluxe.

Bør jeg gå for TT BW 745 eller Corsair Nautilus? Har kjøpt et Lian Li pc6277b med tanke på å vannkjøle 100% internt, så jeg tror det blir TT, men hvis Nautilus er bedre enn dette begynner jeg nesten å tvile.

Hvilken blokk er å anbefale til 7900gt? Ser komplett har to forskjellige inne (skal kjøle ram etc. også, ikke bare kjerne), hvilken av de er best?

Og hvilken blokk passer Asus p5w DH Deluxe? =)

Og sist men ikke minst, hvilke nipler må jeg kjøpe?

 

Er som dere kanskje skjønner mitt første vannkjølingssett.

6751230[/snapback]

Haaaaaaallo? :p

Lenke til kommentar

Jeg har bare hørt om én her på forumet som har hatt problemer med 7x5-systemene til Tt i motsetning til ekstremt mange på det første PW-settet. Derfor tror jeg du kan gå for dette hvis du vil ha intern løsning. Hvis du skal kjøle 7900GT i tillegg, så tror jeg radiatorløsningen til Tt har større mulighet til å fjerne all varmen hvis du skal overklokke. Du kan bruke alle vannblokkene de har på komplett til GPU som ikke er heldekkende (som også dekker RAM), dog jeg vil ikke sette Tt-s med plasttopp og Zalmans løsning (den som er på komplett og ikke den som nettopp har kommet ut) øverst på listen. De som er heldekkende er ganske dyre, og du kan lett få god nok kjøling på ram-brikkene på grafikkortet med f.eks Zalmans ramkjølere og en sval bris fra en vifte i sidedøren (parert da med en kjøleblokk for selve grafikkjernen).

 

Fornøyd? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, da har det uungålige skjedd meg å, pumpa tok kveld mens jeg rensa systemet.

 

Jeg trenger ny pumpe! Men hvilken?

 

Jeg har kjøling på cpu,gpu chipset og har 2 radiatorer, derfor er jeg ikke noe spessielt lysten på og skifte nipler over hele linja, samt slanger.

 

Prøvde å fikse pumpa,men jeg ødela mer enn jeg fiksa :blush:

 

Putta den i komfyren tilslutt, det gjorde virkelig slutt på saken. ;)

 

Derssom noen i Trondheim har en BW pumpe som funker, send meg en PM hvis du vil selge den til en rimelig penge!

 

Håvard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...