Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Hvilket av Big Water-settene er det dere banner opp og ned her? Det er jo både det originale Big Water, Big Water SE, Big Water 735 og Big Water 745...

Gjør jeg en stor blemme hvis jeg kjøper det nye Big Water 735?

6280396[/snapback]

635 CPU-blokka er den samme som på det originale settet etter hva jeg har forstått, men pumpa er ny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feil. Blokken ser ved første øyekast lik ut, men den har ny bunn og ny topp. Pumpen er ny, samme med reservoaret, i tillegg til at slangene har gått opp fra 6mm ID til 10mm ID.

6283667[/snapback]

Sorry for den :blush:

Men er den nye blokka kvalitetsmessig bedre?

Lenke til kommentar
Som baron allerede har nevnt, vil noe tilsvarende aldri kunne skje med en blokk i hel kobber.

Bortsett fra det, ville jeg sterkt vurdert å kaste de BW-greiene på dynga. Om ikke så lenge blir det antakelig introdusert et ganske rimelig men kvalitetsmessig mye bedre sett på markedet.

Er ferdig med å teste det nå, og er svært imponert over både kvalitet og ytelse.

Ikke spør meg om produsenten av dette, det kan jeg ikke si noe om. ;)

6183276[/snapback]

Er dette settet å få tak i nå? Jeg er nemlig på utkikk etter noe som er rimelig og bra. Hvis det er noen som har andre anbefalinger, så har jeg laget en egen tråd om det HER.

Det blir min første vannkjøling, så jeg er takknemlig for all informasjon og hjelp jeg får. :)

Lenke til kommentar

Heh, du kan så spørre!

Jeg kan bare si at det nok en gang ikke henger på meg. Jeg har forlengst sendt fra meg artikkelen, som visstnok skal være klar til publisering nå.

 

Det som gjør at det tar litt tid, er det faktum at jeg skriver i Word.

Dette må konverteres over i NEO for å passe siten, oger er oppgave som må gjøres av andre, som kanskje har litt mye å henge fingrene i, av og til. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det stor forskjell mellom 735 og 745? blir temperaturene forskjellige?

6450268[/snapback]

 

Det spørs litt på hvor mange komponenter du skal avkjøle. Når jeg avkjøler overklokket CPU og skjermkort merker jeg at Idle temperaturen er ca. 7 grader høyere (uten den ekstra radiatoren altså) Men under load merker jeg ikke noe serlig forskjell på CPU-en, derimot merker jeg en 7-8 grader på skjermkortet.

 

Men for all del, 735 holder i massevis, Temperaturene er fortsatt mer enn gode nok selv med en Opteron på 1,52 vCore og et Ati X1900XT@1,52vCore

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg den CPU-blokka som flger med BW TT, så ta det i betrakting.

 

Uten ekstra radiator: Cpu idle/load 28-30/39-41, GPU idle/load 37-40/54-57 (dette er med beinhard klokking på GPU-en)

 

Med ekstra radiator: CPU idle/load 20-23/36-38, GPU idle/load 35-40/47-53

 

Temperaturene avhenger selvfølgelig litt av romtemperaturen, hvor krevende spill jeg spiller osv.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Nå har jeg "brukt opp" alt vannet som fulgte med settet (har orginalsettet, har byttet pumpe, men ingen problemer etter det)

 

Igjen er vannivået lavt i pumpa. Hva skal jeg fylle på med??

Er det mulig jeg har lekkasje? Jeg har fylt på EN DEL ganger nå...

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Nå har jeg "brukt opp" alt vannet som fulgte med settet (har orginalsettet, har byttet pumpe, men ingen problemer etter det)

 

Igjen er vannivået lavt i pumpa. Hva skal jeg fylle på med??

Er det mulig jeg har lekkasje? Jeg har fylt på EN DEL ganger nå...

 

Takk for svar!

6471221[/snapback]

 

Radiatorvann. Destileret vann altså. Dersom du ikke får tak i det på bensinstasjonen så har de antageligvis destilert vann på apoteket uten at jeg kan si det sikkert.

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...