Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til alle som skal ha eller har dette settet. Skjær bort plexi-forhøyningene på CPU-blokka. Denne er alt for tynn og sprekker etter en stund. Fikk lekkasje i dag og det

havna på skjermkortet :( .... Utrolig nok overlevde det :) . Bortsett fra det er det ett helt OK sett til den prisen og klarer å holde tempen nede selv om man utvider med GPU- blokk.

Lenke til kommentar

Det er flere som har gode erfaringer med Bigwater enn som vinner i lotto. Det er nok de som 1. ikke har peiling og 2. har uflaks som får problemer. Jeg har hatt mitt i over ett år, null problemer med lekkasje (den lekkasjen jeg hadde var med ikke-BW-deler og det var min egen skyld). Og ser man på mange av advarsler og dårlige erfaringer i denne tråden så kommer de stort sett fra de samme. Det eneste man må være klar over er at pumpen kan ryke, men har man autoshutdown er det intet problem.

 

Og når det gjelder blokken med de "kravene" som niplene sitter i: Hos meg virker de i allefall ikke tynne, og i tillegg har de forsenkning til O-ringen.

Lenke til kommentar

Lottogreia var jo bare en metafor, og ikke bokstavelig ment. :p

Kravene rundt O-ringene er faktisk i tynneste laget, mtp presset mot disse når O-ringen komprimeres.

Og det må den jo, om den skal virke etter sin hensikt. Kreftene som da oppstår, kan fort få kraven til å briste, og dermed er lekkasjen et faktum!

Kvaliteten på plexien som er brukt kan vel ikke akkurat kalles førsteklasses, dermed er faren desto større for at en slik feil oppstår.

Det beste hadde vært om diameteren på nippelinnfestingen hadde vært noe større, for dermed å gi tilsvarende mer "kjøtt" rundt O-ringene, men det har så vidt jeg vet, ikke produsenten ofret en et blikk.

 

At man uansett skal gå rundt og være notorisk redd for lekkasjer eller pumpestopp, er for meg en ganske umulig tanke.

De som tar sjansen må selvsagt gjerne gjøre det, med de konsekvenser det kan få om det går galt.

Å spare noen futtiga kroner på et høyst middelmådig vannkjølingssett er jo ren og skjær gambling.

Svært ofte går jo dette utover det underliggende skjermkortet, til mangedobbelt pris!

Vel bekomme....

Lenke til kommentar

Hej, jag är från Sverige men jag hoppas att det går bra att skriva här ändå =)

 

 

Jag har ett bigwater vattenkylningskit monterat i en chenbro gaming box (miditower) för att kylla en p4 prescott 3ghz processor. Om jag har fläkten på lägsta och i idle så ligger jag ändå på 45-50c (enligt ABIT µguru). Undrar om inte det är lite för högt eller vad tror ni?

Lenke til kommentar

I min erfaring avleser man 10-12 grader høyere temperatur på mange Abit-kort sammenlignet med tilsvarende Asus-kort (har P4c800, P4c800 Dlx og Abit IC7-G). Jeg har en Prescott 3.2 @ 4.1/1.53v som kjøles av BW-sett med modifisert blokk og 2 radiatorer, og holder 48-52 grader idle og 60-63 grader load med mitt Abit-kort. Så jeg synes dine temps høres normale ut.

 

Btw, velkommen til forumet!

:)

Lenke til kommentar
I min erfaring avleser man 10-12 grader høyere temperatur på mange Abit-kort sammenlignet med tilsvarende Asus-kort (har P4c800, P4c800 Dlx og Abit IC7-G). Jeg har en Prescott 3.2 @ 4.1/1.53v som kjøles av BW-sett med modifisert blokk og 2 radiatorer, og holder 48-52 grader idle og 60-63 grader load med mitt Abit-kort. Så jeg synes dine temps høres normale ut.

 

Btw, velkommen til forumet!

:)

6270824[/snapback]

 

Ok, tack för svaret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...