Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg temmelig sikker på at forsiden på barneutgaven av DH er et av hvelvene i Gringotts. Sirius sitt hvelv.

 

Har de amerikanske utgavene av de fire første bøkene og har dermed gått glipp av en ledetråd i Prisoner of Azkaban.

I den engelske utgaven av PoA opplyser Sirius til Harry at hans hvelv er nummer 711. Og hvis disse hvelvene er nummerert på samme måte som hus i Norge så er hvelvet ved siden av nummer 713. Hvelvet hvor De Vises Sten lå... :blink:

Lenke til kommentar
Liker egentlig ikke bøker hvor de (de, som i hvem som helst) i en bok er såpass dominerende, for så og bli glemt senere...

8285680[/snapback]

 

Hvem er det du snakker om nå? Synes Harry Potter-serien er utrolig gjennomtenkt skrevet, der alle har sin fast rolle hvor så og si ingen blir helt glemt.

Lenke til kommentar
Antar han pratar om Dementorene. Dei har vel vore ganske fråværande i bøkene før og etter PoA.

Jepp.

 

Det virker jo som at de er en seriøst farlig motstander, og hvis ikke Voldemort tar dem i bruk.. synes jeg det er litt trist :p

8285895[/snapback]

 

..mer dumt enn trist :p

 

Desperantene kommer selvfølgelig til å ha en rolle å spille, de er jo tross alt en del av hæren til Voldemort. Men tipper fortsatt at rollen deres ikke blir like dominerende som før.

Lenke til kommentar

Muligens fordi de faktisk har oppholdt seg på Azkaban ellers, og når de ble med Voldemort så måtte han gå fram forsiktig. Hadde trukket til seg altfor mye oppmerksomhet hvis plutselig de hadde dukket opp overalt.

 

Han har vel en plan, og forresten så dukker de opp half-blood prince. Så så fraværende har de ikke vært. Og de er forsåvidt heller ikke så veldig dominerende karakterer i bøkene. Det var en bok som handlet om de. Man kan ikke ha de med som hovedfiende eller problem i hver eneste bok. Da hadde det bare blitt kjedelig. De er blitt brukt bra. Og har hatt sin hovedtid. Og alle venter bare på at de kommer til å dukke opp igjen. Som vi vet at de kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
'His hand closed automatically around the fake Horcrux, but in spite of everything, in spite of the dark and twisting path he saw stretching ahead for himself, in spite of the final meeting with Voldemort he knew must come, whether in a month, in a year, or in ten, he felt his heart lift at the thought that there was still one last golden day of peace left to enjoy with Ron and Hermione.' With these words "Harry Potter and the Half-Blood Prince" draws to a close. And here in this seventh and final book, Harry Potter discovers what fate truly has in store for him after the moments of calm as he inextricably makes his way to that final meeting with Voldemort. In this thrilling climax of the phenomenal bestselling series, J.K. Rowling will reveal answers to the many questions that her readers have been so eagerly waiting for.

 

Gåsehud :D

Lenke til kommentar

Ved bruk av nettbutikk er du ikke sikret å få boken på release-dagen. Møter du opp i butikken og er litt tidlig ute, får du den på dagen. I min hjemby tror jeg at bokhandleren har oppe til over midnatt slik at du får den få minutter ut på release-dagen, noe som er bedre enn å vente på at posten skal komme i ett-to-tiden neste dag.

 

I år skal iallfall jeg være der når de slipper boka ut hos bokhandleren - trooor jeg :p

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...