Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Lista er henta frå ein piratkopi frå ei nettside full av piratkopier. Den slags skal me ikkje ha noko av her inne! Om kapittelista kan hentast frå ei nettside som har lov til å publisere det så er det fritt fram, inntil då er det fy fy.

8524479[/snapback]

 

jeg fant den på digg.no lovlig! kan jeg poste den på nytt?

8524534[/snapback]

Nei! Om du les det som står på Digg.no kjem det fram at dette er versjonar av boka som er lekket ut på nettet. Det er ikkje kun snakk om kapittelene, men heile boka, me står i fare for å få spoila heile greiene lenge før boka ser dagens lys.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skarstad, ja men først må jeg bli ferdig med "Det tenkende mennesker"  før jeg låner og leser de harry potter bøkene.

8524510[/snapback]

Om du har lite å gjøre en helg kommer du deg nok greit gjennom de to første bøkene bare på den tiden. Selv leste jeg den sjette boken på for tredje gang iløpet av en lørdagskveld og deler av søndagen.

Lenke til kommentar

Eg advarer dykk, posting av innhald frå boka som ikkje er offisielt utgitt vil bli belønna med advarsler og utestenging.

 

Det er 79 dagar til boka blir lansert og den florerer på nett, denne tråden er det minste dykk har å bekymre dykk for.

nei... boka er ikke ut på nettet... du blander. det er en fake en som er ute på nettet. hvis du sjekker kapittlene jeg la ut med den fake boka så ser du!!

8524621[/snapback]

Eg har ikkje lese noko som helst som finnes på nettet, det finnes ingen kvalitetskontroll overhodet. Dette er tredje gang eg seier dette: KUN INNHALDT SOM ER LANSERT AV FORLAGET KAN POSTAST HER, I SPOILERTAG

Digg.no er ikkje ei offisiell, påliteleg kjelde.

Lenke til kommentar
Huff, da, har boken blitt lekket? Det var da virkelig synd. Jeg ser for meg at det blir hardt å unngå spoilers i tiden som kommer. ):

8524651[/snapback]

Som sagt, eg kan verken bekrefte eller avkrefte det, men har ikkje noko behov for å finne det ut. Det er iallefall mykje skriverier om det. Me kan berre be og håpe at det ikkje er sant.

Lenke til kommentar

Sjekk denne teorien:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Slur - Malacruxen

Hvordan fant Voldemort ut om malacruxer:

Vi vet ut fra Snilehorns minne at han ga Voldemort en ganske dyp beskrivelse av hva en malacrux er for noe.

Hvordan fikk Voldemort vite om dem fra før av? Selv ikke Hermine kunne finne noe om malacrux i noen av bøkene på skolen.

 

Uansett tyder det meste på at Voldemort fant ut av hvordan man lager slike ting. For å lage en malacrux må man drepe;

en forferdelig handling, men man kan altså lage en malacrux. Humlesnurr tror han har lagd seg 7 (det magiske tall) slike.

 

Grunnen til dette er nok enkelt nok at Voldemort er Smygards arving og en veldig dyktig trollmann. I sin desperate søken

etter udødelighet har han nok etter hvert funnet svaret og lagd 7 malacruxer.

Muligheten for at Humlesnurr lagde en egen malacrux:

McSnurp sa i den første boka at Humlesnurr kunne mye svart magi, men at han var får "edel" til å ta dem i bruk.

Som vi alle vet har Humlesnurr fått et sjokoladekort som handler om han selv. Der står det noe som: "Humlesnurr er kanskje

mest kjent over sin seier den onde trollmannen Grindwald (?) i 1945.

Dette kan bety at dette må ha endt med mord, siden man ikke har hørt noe om at Grindwald har oppholdt seg på Azkaban.

 

Når Humlesnurr først måtte utføre denne avskyelige handlingen og få sjelen sin revet i biter, hvorfor ikke benytte sjansen til å

lage seg en malacrux?

Hva er så Humlesnurrs malacrux?

Humlesnurr nevner for Harry at han tror Voldemort muligens har gjort slangen Nagini til sin malacrux. Hvorfor?

Kanskje fordi nettopp dette har han gjort selv! Voldemort har slangen, et dårlig valg, som ikke er særlig vanskelig å drepe.

Humlesnurr, derimot, har Vulcan. Vulcan kan ikke dø. Vulcan vil leve til evig tid. Muligheten her er stor.

Hvordan få Humlesnurr tilbake?

Som vi så med Voldemort: Han måtte gjennom en gjenfødelse som involverte kjøtt fra tjeneren, bein fra sin far, osv.

Må Humlesnurr gjennom en slik "operasjon" selv? Mulighetene er mange, og jeg tror Humlesnurr har noen ideér på lur.

 

Hvem skal få Humlesnurr tilbake?

Gygrid

"Jeg ville betrodd Gygrid mitt liv." Dette har Humlesnurr selv sagt. Gygrid vet selvsagt mye om magiske vesener og dyr.

Kanskje er muligheten der for at Humlesnurr har delt denne hemligheten med ham og at han må gjøre noe for å få ham tilbake?

Slur

Slur kan ha myrdet Humlesnurr under oppdrag fra Humlesnurr selv. Kanskje vil han da søke å finne Vulcan, på godt eller ondt,

for å gjenopplive Humlesnurr.

Harry

Humlesnurr kan ha lagt igjen en form for beskjed til Harry og dermed må Harry ta en vanskelig beslutning.

Skal han bruke tid på å gjenopplive Humlesnurr eller skal han for alvor ta fatt på oppgaven sin som "Den Utvalgte"?

Lenke til kommentar

Sjå der ja, var vel ikkje så vanskeleg det?

 

Påstandar som blir lagt fram i denne tråden som sanne utan ei påliteleg kjelde (det gjeld ikkje piratnettsider) vil bli sletta, eg oppfordrar alle til å rapportere sånt.

 

Teoriar kan sjølvsagt alle komme med, det er ikkje forbudt, men sidan det er ein fare for at boka ligg på nett vil eg anbefale alle til å trå forsiktig. Kven veit om det plutseleg kjem ein teori som faktisk er boka?

 

Veit ikkje om eg vil moderere denne tråden meir i fare for å sjå spoilere, me får sjå.

hvis noen vil ha kapittel lista på pm så si fra! jeg får ikke låv å legge`n ut av zeph :(

Har du ei lovleg kjelde så post i vei. Eg forstår ikkje heilt kvifor folk vil ha denne informasjonen, er det ikkje best å vite null og niks før ein les boka?

 

Ikkje gløym at det finnes ein p_edit.gif-knapp her, posting av fleire innlegg etter kvarandre er og brudd på retningslinjene.

Lenke til kommentar

Det hadde vært koselig å hatt ved senga; enten på veggen eller i taket :love:. Burde ikke være umulig å finne noen posters fra de tidligere filmene. Scenen i HP1 når de er i båtene med Hagrid og ser bort på slottet er nydelig. Det store slottet i mørket med masse lys. Hadde vært bra å hatt noe i dagslys også, da. :)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...