Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjansen for at den har lekket ut er egentlig så godt som null.. Er jo bare _FÅ_ oversettere som har fått henda på dem. (Om de lekker den, well gg de blir ruinert av saksmål)

8738095[/snapback]

Er det noen oversettere i det hele tatt? Er vel bare de som har tegner bildene som har fått lese afaik.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er på tynn is nå, men blir den ikke oversatt til engelsk-amerikansk? Mener å huske at de to utgavene som selges i henholdsvis Storbritannia og USA var forskjellige ... Og (mulig jeg fortsatt er på tynn is) disse to utgavene blir vel lansert samme dagen?

 

I Norge (og i de fleste andre landene) får ikke Bugge tak i boken før den er gitt ut i butikken.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Eg har byrja på PS igjen, med min lesefart er eg sikkert i mål med HBP til 21. juli. ;)

 

Ein ting eg kom til å tenke på, kvifor er "Philosopher's" oversatt til "Sorcerer's"? Det er stor forskjell på ein filosof og ein som bedriver svart magi/heksekraft/okkult magi.

Lenke til kommentar
Ein ting eg kom til å tenke på, kvifor er "Philosopher's" oversatt til "Sorcerer's"? Det er stor forskjell på ein filosof og ein som bedriver svart magi/heksekraft/okkult magi.

8747331[/snapback]

Det jeg husker om saken fra PotterCast (Harry Potter podcast :roll: ):

Det var bevisst.

Harry Potter hadde ingen hørt om før Philosopher's Stone og det er vanskelig å gjette hva slags bok "Harry Potter and the Philosopher's Stone" er.

 

JK har selv vært med på å bestemme den amerikanske tittelen i samarbeid med Arthur Levine (amerikanske utgiveren). Han foreslo bla. "H. P. and the school of Magic" tror jeg det var.

 

Hadde Philosopher's vært bok nummer to i rekken så hadde den sannsynligvis fått beholde navnet.

Lenke til kommentar

Og da var også omslaget på den amerikanske DeLuxe Edition utgaven av boka offentliggjort.

 

De rir på en drage... WTF!!?

Er det Norbert?

Er det en av dragene til Charlie?

Hvor skal de?

Hva skjer.... argh... Så mange spørsmål....

 

Boksen:

DH-box-DeLuxeEdition.gif

 

Bildet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
DH-deluxe-edition.jpg
Lenke til kommentar
Og da var også omslaget på den amerikanske DeLuxe Edition utgaven av boka offentliggjort.

 

De rir på en drage... WTF!!?

Er det Norbert?

Er det en av dragene til Charlie?

Hvor skal de?

Hva skjer.... argh... Så mange spørsmål....

 

Boksen:

bilde

 

Bildet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
DH-deluxe-edition.jpg

8825997[/snapback]

Jeg tipper Norbert. Og er jo ikke sikkert de skal et sted, kan hende de reiser vekk/rømmer. Jeg tror ikke noe mer på at de rømmer enn at de reiser et sted, bare åpner for muligheten. Folk har en tendens til å tro at jeg kritiserer, så bare understreker det.

Lenke til kommentar

Om det ikke er Norbert, så blir jeg skuffa. Om det ikke er han var det jo absolutt ingen mening med å ha han med i den ene boka.

 

Er også artig om det er Norbert, ettersom han ble utelatt i filmen? Ble han ikke? Kan jo bli morsomt å se hvordan filmfolka nøster dette opp da, ettersom de aldri har nevnt han..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...