Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har neppe lest boken, da hadde det garantert kommet ut lekkasjer, det er iallfall det jeg tror. Tror heller de kanskje har blitt fortalt litt om hva som skal skje, uten å røpe stort, og at de måtte tegne ut ifra det. Det har jo opp gjennom HP-historien ikke vært mye å si om boka utifra bildene på fremsiden - iallfall ikke stort.

 

Det er nå iallfall hva jeg tror ...

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Barnecovret var veldig bra, ikke noe spess bra på voksen coveret mener jeg.

 

Barnecovret tror jeg er på Hogwart's. Mest pga Kreacher sitter og holder Griffingdor's sverd, på den amerikaske versjonen tror jeg at det er Voldemort som står der, ikke en dementor. Røde øyne og slikt ;)

Lenke til kommentar

Voksenversjonene er vel for eldre mennesker som sitter å leser på fly og lignende offentlige steder som ikke synes det er så kult å innrømme at de er hardbarka Potter fans, mulig det er feig, men synes det er bra de får et alternativt cover.

Lenke til kommentar

Sant, var mer barnebok jeg tenkte på. Men tidligere har coverne vært litt barnslige, derfor kjenner jeg en som valgte å dra over et annet bokbind på boken når han var ute å reiste. Så tror slike som han blir glade, uansett for at de kommer i en mørkere og dystrere versjon i tillegg til den normale.

Lenke til kommentar

Jeg velger også voksenutgaven på grunn av at jeg syns omslaget er mye finere. Liker stilen bedre. Mitt valg av omslag har ingenting å gjøre med hva andre ser at jeg leser. :p Er faktisk bare stolt av å lese harry potter, så det må folk gjerne se at jeg gjør.

Dessuten står det jo stor skrift "HARRY POTTER" på voksenomslaget også, så det er jo ganske lett å se uansett.

Lenke til kommentar

Tegnerne får lese boka!

Arthur Levine, the US Potter editor, spoke this morning on the TODAY show about the American cover:

 

"We're seeing Harry in a very interesting situation. Readers will find out exactly what the situation is.

 

"When I was reading it, I had both the excitement and the power of the book, and the plot, driving me forward. But I was also feeling a little sad. It's the last time."

 

When Levine admitted he "sobbed and sobbed" while reading Deathly Hallows, he was asked the following:

 

"That means someone we like dies, doesn't it?"

 

"Well, it means it is a very, very emotional book," he responded.

 

Kilde: mugglenet.com

Lenke til kommentar

Detaljer ved barnecoveret:

*Både Harry og Hermione har sår/kutt på armene

*Det kan se ut som om Harry, Ron, Hermione og Dobby blir sugd inn i ringen bak de.

*Dobby med Gryffindore's sverd?

*Det er en hjelm og en rustning med en drage på

*På baksiden er det en fullmåne - snakker vi varulver?

*Ron ser redd ut, Harry bestemt og Hermione som hun kikker etter noe

 

På det andre coveret:

*Harry og Voldemort strekker seg etter noe - antakelig det samme

*Kan virke som om Voldemort prøver å dytte Harry vekk med venstre hånda

*Omringet av aquedukt (ingen idé om stavamåre)

*Virker som det er skygger av mange hoder rundt Harry og Voldemort

*Orange himmel

*Store ødeleggelser

*Teatergardiner? (Teppet går ned for H eller V?)

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...