Jump to content

J@cob

Medlemmer
  • Content Count

    4206
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

86 :)

About J@cob

  • Birthday 01/29/1990

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. For det første, så syns jeg du leser litt for mye i det. Hammeren gir kanskje visse assosiasjoner, men det er strengt tatt det. Sigden er jo heller ikke med, så at du trekker den inn i tolkningen er jo dit eget problem. For det andre, om meningen med hammeren som knuser swastikaen faktisk er å gi assosiasjoner til Sovjet, så er det jo helt greit. Bare tenk på hvor mange russiske straffefanger som døde i Norge! Svillene på jernbanene våre til Nordnorge er jo omtrent laget av russiske ribbein, kjøtt og blod Hvordan hedret vi dem i etterkant? Ved å grave opp gravene deres, pakke de inn i asfalt og legge dem i en massegrav, fordi russerne liksom skulle kunne sende sørgende spioner til de forskjellige gravene rundt om kring. Herlig. Forøvrig så pratet jeg med en eldre mann fra Rognan når jeg måtte hjelpe til med renovasjonen av den tyske krigskirkegården. Han kunne fortelle at han hadde deltatt på denne operasjonen, og det var det mest skamfulle han hadde gjort i sitt liv. Han kunne huske flere russere fra fangeskap i de nordligende konsentrasjonsleirene, han hadde pratet med dem, byttet med dem og stukket til dem mat, og så, noen år senere, måtte han hjelpe til med å spa opp de halvråtne likene deres (omtrent i nattens mulm og mørke) for å transportere dem vekk. Skamfull og pinlig av staten Norge. De døde i vår favn, og vi sparket dem vekk etterpå.
  2. Uansett om han valgte skjorten bevist eller ikke, så presterte han å gå med den. I løpet av ett eller annet tidspunkt burde han dra de koblingene, og innse at den er direkte usmakelig. En stor del av jobben hans går ut på å navigere seg rundt om kring i det offentlige rom, om dette er hva evnene hans strekker til, så er han jo inkompetent. Vel. Vi kan alle feile, men her burde han strengt tatt legge seg flat og beklage det hele. Intensjonelt eller ei, men til syvende og sist så er det vel mer viktige ting å bry seg om i denne verdenen. Personlig så humret jeg litt når jeg så saken. Ikke fordi jeg finner motivet humoristisk, men fordi klesvalget var så til de grader lite taktfullt. Litt sånn "hehe, for en jævla idiot", men han prøver jo å fremstille seg som mer folkelig, så kanskje det var den egentlig meningen bak det hele?
  3. Herregud så lang tid jeg brukte på å innse at det ikke var en orddelingsfeill i tittelen.
  4. Lik et tusenbein har Square Enix flere føtter på balansere seg på, enn bare ett.
  5. Så gøy at det internasjonale spillsamfunnet kan legge alle sine forskjeller til side, og samle seg rundt den egentlige fienden: Negere. Fra Somalia. Som stjeler båter. Og sånn.
  6. På Gamer så er det en forholdsvis lang tradisjon for å fornorske engelske uttrykk, noe som er bra. Det bidrar til å holde det norske språket levende, og fungerer som en bastion mot den engelske fordervelsen som ungdommen stadig blir utsatt for gjennom en overstadig engelsk eksponering. Om du vil skrive "game" eller "spill" er selvsagt opp til deg, men på et norsk forum forventes det som regel at man skal skrive norsk, ikke kvasinorsk. Hva som lyder best er selvsagt en personlig greie, men min erfaring er at det er vanlig for folk med manglende språkforståelse å tilegne et annet språk en bedre kvalitet enn sitt eget. I bunn og grunn handler det bare om en ting: Interesse.
  7. "Apple" og "Spill" i samme kontekst gjør meg bare trist etter hele 9400M og Diablo3 Fadesen.
  8. Sildesalatenflagget på veggen min sitrer av glede.
  9. En privat aktør kan selv bestemme hva som skal bli publisert på sidene sine. Om du er lei av at meningene dine blir sensurert, så begynn å heng på Hegnar elns. Evt. Klag inn til PFU.
  10. Spillutvikling, som med alle andre former for kreative kreasjoner, er sjeldent en lukket prosess. Selvsagt er det ikke umulig for skaperne bak Heavy Rain å plagiere elementer fra Deadly Preminition mens spillene blir utviklet. Det skjønner du vel er mulig? Og siden jeg er for lat til å skrive mer selv, slenger jeg inn en partisk kilde ved å sitere følgende fra Destructoid.com sin artikkel: ""Deadly Premonition is blatantly better than Heavy Rain"" "Heavy Rain plagiarizes Deadly Premonition: Deadly Premonition was originally called Rainy Woods. This is because the main plot involves a serial killer who strikes when the rain falls. Sound familiar? Of course it does, because Quantic Dream copied Deadly Premonition like a stupid child who keeps peeking over the shoulder of the smartest kid in class. Both games are thrillers which feature FBI agents tracking down a killer. Both games feature quick-time-events. Both games offer choices to the player. Both games have PS2-era graphics. The list of suspicious similarities grows ever larger. The only difference between the games is that Deadly Premonition isn't a pile of fucking shit, which is obviously what we think Heavy Rain is because we gave it a 7, known to all as the lowest review score a game can receive. Is it mere coincidence that Heavy Rain was released on the same day as Deadly Premonition? No, friends, it is not. It's obvious that Quantic Dream was just watching Deadly Premonition and copying everything it did. Both games have seen huge delays and it's clear that Heavy Rain's postponements were just to keep in time with Deadly Premonition, so that Quantic Dream could rip it off at every stage of development. It's not just convenient that Heavy Rain happened to release at the same time as Deadly Premonition. It's downright incriminating."
  11. Virkelig? Pussig at de ble lansert i samme måned. Overhode ikke. Det passer faktisk perfekt sammen med hvordan Heavy Rain hadde en tendens til å bli utsatt etter at Deadly Premonition. Om vi faktisk skal gå enda dypere inn i saken, dog via en liten digresjon, så vill jeg gjerne legge til at DP klarer seg utrolig selv når man ikke sammenligner det med Heavy Rain (Ja, jeg vet at jeg gjorde det selv, men hør meg ut) Heavy Rain er en platt historie som er treg og ikke vekker andre følelser enn en trang til å skyte seg selv i tryne. I tillegg har man alt om hvordan det skulle være så utrolig revolusjonerende. "Vi tok gaming til det neste steget", yeah right. Det var jo bare en lang quick time event seanse. Kom igjen. Hvem er det som faktisk liker QTE? Mens DP derimot var en ren interaktiv reise gjennom Twin Peaks. Nuff said.
  12. Jeg blir nesten skremt av meg selv og hvor provosert jeg blir når jeg leser en artikkel der Heavy Rain blir løftet opp som et av de store eposene innenfor den moderne spillverdenen og sjangeren "eventyrspill". De rippa jo trossalt bare Deadly Premontion
  13. Tusen takk for påminnelsen om Tachyon: The Fringe! Har gått rundt i ukesvis nå og tenkt på hva pokker det spillet het igjen. Husker hvor oppslukt jeg var av det som elleveåring, og at det var en medvirkende årsak til at jeg i det hele tatt gadd å lære meg engelsk. Kongespill!
  14. Litt usikker på om "onklane" faktisk er et legitimt nynorsk ord for ankler, kis.
×
×
  • Create New...