Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan jeg kan ha slitasje når jeg bare er 22 men, faen.

 

Jeg kan prøve ut vanlig, lett, markløft og se hvordan det går. Skal egentlig ta markløft med manualer men det virker bare tull.

 

Flere av de jeg kjenner som tar mye mark bruker remmer som de spenner på knea... Dette for å støtte opp "redde" knea..

Lenke til kommentar

Noen erfaringer med DMAA?

Ihht wikipedia står det ikke på noen narkoliste eller legemiddelliste, noe jeg tolker det dithen at det er lovlig.

https://no.wikipedia.org/wiki/Metylheksanamin

Likevel selges det ikke i kosttilskudd lenger og er ikke lov innenfor en del av idretten.

 

Men er dette noe man kan bruke i Norge, finnes det bedre preworkout? Hva med DMHA? Er det noe tess?

Jeg ser det er rapportert om bivirkninger, men hva er omfanget og risikoen og hvem er disponert.

 

 

 

Ellers:

Etter en relativt hard joggetur på 27km i helga har hvilepulsen min gått opp fra 42-43 til 44-45 ihht fitbit, tilfeldig eller relevant?

Merker jeg er litt redusert enda, styrketreningen gikk også sånn halvveis, spesielt squat gitt dårlig hvor jeg måtte gå ned i vekt.

Lenke til kommentar

Noen erfaringer med DMAA?

Ihht wikipedia står det ikke på noen narkoliste eller legemiddelliste, noe jeg tolker det dithen at det er lovlig.

https://no.wikipedia.org/wiki/Metylheksanamin

Likevel selges det ikke i kosttilskudd lenger og er ikke lov innenfor en del av idretten.

 

Men er dette noe man kan bruke i Norge, finnes det bedre preworkout? Hva med DMHA? Er det noe tess?

Jeg ser det er rapportert om bivirkninger, men hva er omfanget og risikoen og hvem er disponert.

 

 

 

Ellers:

Etter en relativt hard joggetur på 27km i helga har hvilepulsen min gått opp fra 42-43 til 44-45 ihht fitbit, tilfeldig eller relevant?

Merker jeg er litt redusert enda, styrketreningen gikk også sånn halvveis, spesielt squat gitt dårlig hvor jeg måtte gå ned i vekt.

Brukte det en del før, jeg føler det er sterkt. Iallefall i ren form. Er dette som var virkestoffet i orginale jack3d.

Helsemessig er jeg litt usikker på hvor bra det er kontra feks å bare bruke koffein.

Lenke til kommentar

Spis bra og nok mat, tren gjevnt og hardt,

få nok søvn og reduser stress til et minimum. Drit i pwo og andre produkter som er bortkastet penger. Vi skal trene i flere ti-år fremover, da kan man ikke pøse på med alt mulig drit for å få en marginalt bedre treningsøkt. Brukt produkter som Jack3d osv før, det kan umulig være sunt å være tilnærmet ruset på DMAA hver treningsøkt. Ta en kopp kaffe en time før økta, så er du good to go.

 

Markedsføringen rundt pwo er myntet på 'meatheads' og 'bro's' som skal ha mest mulig resultater på kortest mulig tid. Ganske flaut opplegg hvis man ser det litt utenfra. Bare se på navnene. Jack3d, Craze, The Curse, The butcher, no.xplode, wicked, ripped freak, execute, f#cked.

 

Altså..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Og da melder Bjarne at sommekroppen endelig er i boks!

 

Hvilket da innebærer gainz og bulk isteden. Tenkte å gjøre et par endringer i programmet mitt og lurte på om noen har lyst til å svare på om de er en god ide.

 

Jeg vil gjerne ha tilbake militærpress og nedtrekk i programmet mitt. Samtidig, har jeg ikke lyst til å gi avkall på skråbenk og chins med vekt. Vil det funke å alternere disse øvelsene annenhver gang? Kan det attpåtil kanskje være bedre enn å kjøre skrå og chins hver gang? Tenker det er øvelser som, selv om de er ulike, også har mye til felles og treffer en del av de samme muskelgruppene. Typ at fremgang i nedtrekk vil hjelpe meg med chins og at fremgang i militærpress vil hjelpe meg i skråbenk. Og vica verca. I tillegg er det litt variasjon da, den gamle skrotten min som stort sett blir utsatt for samme trening har kanskje ikke så vondt av det?

 

Trener hele kroppen tre dager i uka, så å alternere disse øvelsene vil da medføre at jeg i snitt trener dem halvannen gang i uka. Skråbenk og nedtrekk trener jeg etter myo-prinsippet. Tenker kanskje at det er best å kjøre vanlige serier på militærpress og chins. Vil det kukke til noe, at jeg trener mye av de samme musklene etter forskjellig metode annenhver trening, eller har kroppen min bare godt av den variasjonen?

 

På forhånd takk for svar :)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...