Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du utdype hvilke andre prosserer i kroppen du har studert?

 

Ja, men vet ikke helt om jeg ser nytten i det. Jeg har brukt tid på typer kondisjonstrening, treningseffekt og teori om dette. Ser med gru på teori, artikler og tips som setter opp bastante grenseverdier i hvordan man skal utføre kondisjonstrening for én effekt. På enkle nivå så stemmer dette stort sett, men vil man forbi mosjonsnivået så er det plutselig mer å ta hensyn til. Samme problematikken som War nevner om effekten i trening til utrente/nybegynnere/hjerteopererte, osv..

 

Siden trening er mer enn å løfte vekter, så er DST mektig skjevfordelt, men på en god måte. Har lært mer av denne tråden enn de aller fleste andre steder. Spesielt til dette med kritisk tenkning :) 

Lenke til kommentar

Økning av muskelmasse på kcal overskudd kontra underskudd er ingen teori slik jeg ser det - det er like logisk som at høna kom førè egget.

 

Men - ang. grenseverdier innen forskjellige typer trening, her er jeg helt enig med deg. Man skal ikke låse seg i en metode eller grenseverdi fordi da vil man naturlig ikke klare å oppnå et enda bedre resultat enn det som først ble forespeilet.

 

Om en annerkjent artikkel påstar at det ikke er mulig for en person å løfte mer enn 100kg over hodet - javel, da vil de fleste strebe etter å komme så nærme som mulig og bli psykisk påvirket av at normen for hva som er mulig allerede er satt.

Det blir på samme som om man skal sette ny PR i Markløft - Det gikk jo greit, men dæven jeg har jaggu telt feil på skivene og perset med 20kg istedet for 5.

La en kamerat lure deg innimellom ved å slenge på en ekstra 1.25kg på hver side så skal man fort se hvor mye psyken har å si for prestasjonsevnen.

 

Derfor sier jeg, honnør til deg som ikke tar all forskning som god fisk. Prøv å utfordre den, til en viss grad.

Dette gjør jeg selv gjennom å optimalisere treningen til min egen hverdag.

 

Men ikke bruk for mye tid på å forske på muskelvekst ved kcal-underskudd. Denne er "bænkers" og du vil bare tape på det.

Lenke til kommentar

Imponerendes, ja.

Fint, nei!

Enig. Har lite sansen for både politikken og retningen Olympia har hatt. Dexter Jackson i 2008 kunne muligens stake ut en ny vei. Men det skjedde ikke. Shawn Ray, Kevin Levrone er to som jeg hadde sansen for og representerte et hederlig unntak, etter at Dorian Yates voldtok hele retningen med introduksjonen av masse foran estetikk.  

 

65-80 tallet +/- i mine øyne golden times for sporten. Surge Nubret, Sergio "the myth" Olivia og Arnold var tre som skilte seg ut, sistnevnte vant trolig en gang eller to ufortjent grunnet populariteten,og Olivia kom tross alt fra Cuba. Anbefaler blant annet pumping iron og annet lesing fra den tiden : http://johnhansenfitness.com/2013/04/28/arnold-vs-sergio-bodybuildings-greatest-rivalry/

http://johnhansenfitness.com/2013/06/23/the-arnold-vs-sergio-rivalry-part-2/

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Problemet er vel at ved regulering og testing så vil de økonomiske tapene være enorme. Store monstre av noen menn er det mye penger i.

 

Og da vil det alltid være noen som har fordeler i forhold til andre fordi de finner midler som enda ikke er oppdaget. Nå er det i det minste rettferdig.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Jeg spør fordi hvem kan være forbilde for dem som vil være rene? Jeg er ren og er imot sånt, men har ingen som forbilde. Hvem rene bør man følge med på?

 

Ja, det er jo faktisk umulig.. Det som er litt trist. Tillogmed blandt kompiser, så fortelles jo det at man er rein til en og ikke til en annen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...