Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

Den er stygg - vi dropper den nå, ikke vesentlig i dette tilfellet :wee:

Har du sagt A må du si B, kom igjen, spytt ut.

 

 

Jeg bare konstaterer at dette ikke gjelder skader som gjelder i eksempelvis ditt tilfelle. I tillegg gjelder det betennelser, knekte ribbein/armer/bein/rygg/nakke/halebein - Har ting røket (rykt?) så har det røket - Da må man tape det i sammen.

Glassfibertape er vel å regne som den desidert beste tapen på markedet - biter selv i fuktige områder. :hmm:

 

Dette er heller ingenting jeg noensinne anbefaler andre å gjøre - men du satt meg fint i skrupressa nå aklla..

 

Det er derfor det kalles en Country`

 

----------------

 

Jeg kjører til det ryker - og om det ryker så ryker det.

 

Jeg har aldri funnet noen bedre medisin enn å bli fly forbanna over tapt treningstid grunnet strekk/overbelastning, vondt i underarmer både foran og bak, varme albuer, spissen på skuldrene ("stikking" om man dreier "feil" på rattet eller tar av seg capsen), strekk i latsen rett under armhulen/litt bak - Enn den jeg selv har laget - Kjør til det ryker - det er en kalkulert risiko jeg tar.

 

Hver eneste gang jeg får slike plager tenker jeg "nå skal jeg være flink og smart, kutte ut et par øvelser og løfte lett i de gjenstående" slik at jeg ikke taper for mye, samt unngår at skaden utvikler seg. - Hver eneste gang tar jeg feil - dette hjelper meg aldri.

Det er først etter 2 uker med rolig trening, kanskje t.o.m. noen treningsfrie dager at det virkelig begynner å gjøre vondt.

 

Hver eneste gang sørger dette for at jeg blir "skadefri" i løpet av en trening eller 2.

 

Jeg har ikke tenkt til å fly rundt og være halvskadet - jeg kjører enten til det ryker, ellers holder jeg meg langt unna alt som har med trening å gjøre.

 

Folk spør til stadigehet: "jeg er litt støl, bør jeg ta treningsfri"?

Jeg svarer NEI :)

og vips så er de ikke støle lenger :huh:

 

Endret av Countryman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til eksentrisk trening av triceps hjemme?

Kunne tenkt å trene den mer, men da jeg jobber litt for mye for tiden er det vanskelig å komme meg på treningsenteret...

 

Prøvd dips? Har du mulighet for å ta disse stående er det jo ganske lett å komme seg opp med bena for å hoppe over det konsentriske. Ellers kan du vel bruke benk e.l.

Lenke til kommentar

Bare merk at overkroppen må være rett for at den skal ta på triceps, ellers blie det en brystøvelse. 

For å ikke snakke om at man burde ha kjørt med progresjon da og iallefall ikke bare kroppsvekt over tid. 

 

2 av tricepshodene kan trenes ved å bøye overkroppen frem , albuen ved kroppen og rette ut armen bakover, mens man holder i noe 5-6-7-8-9kg. 

Lenke til kommentar

Noen spørsmål her, om dere har tid.

 

Tenker å kjøre en 3-4 uker med PSMF framover. Noen som har tips eller egne erfaringer utenom det som står i de store artiklene (som feks hos Fitnessbloggen)? Har ikke kjørt det før, men tenker å bruke det som en kickstart for å få bort litt av fettet som har kommet i sommeren (Tatt livet alt for mye med ro). Har skjønt basics, og tror det skal gå greit å kjøre igjennom. Blir nok hardt i starten men får bare stå det igjennom.

 

Noen tips angående kalorimål? Ganske individuelt tenker jeg, men hva har funket greit for dere? Er 185-190 og ca 100 kg. Har en veldig rolig livsstil foruten om ca 3 treningsdager i uken. Så kanskje ~1000kcal kan funke? Mindre til vanlig og litt mer på treningsdager? Er jo kun en kort periode.

Og hvilke kilder til Omega 3 er best i kvalitet men også både mtp. pris og smak? Får nok litt fra kostholdet, men langt ifra nok atm.

Lenke til kommentar

Jeg sliter virkelig med benkpress. Det ser jo så lett ut å ta skulderbladene sammen & ned, men jeg klarer ikke å holde dem der under løft. Kan det være noe mobilitetsproblem i øvre rygg/skuldre som gjør det vanskelig for meg?

Løfter jeg veldig forsiktig klarer jeg det, men eksplosivt så mister jeg spennet.  

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Det er forde du løfter med skuldre (også) og ikke brystet

 

Prøv på gulvet hjemme, simuler benkpress med fokus på å holde skuldrene der de er. 

 

Med rett oppspenn i bena, dvs føttene så langt bak du klarer , for å så presse de ned i bakken. 

Siden baken bare så vidt er i benken, vil da hele trykket gå i en bue rett ned i der skuldrene ligger.

 

Se for deg at du klemmer fast noe mellom skulderbladene, som du må holde fast 

Lenke til kommentar

Det er samme måten som hønemannen og jeg trener, styrkeprogresjon i baseøvelsene + volumprogresjon /fokus på isolasjonsøvelsene. 

Nøkkelen her er å ha rett progresjonsmodell på volumdelen, samt tilpasse styrkedelen med tanke på dette.

 

I teorien 2 programmer samtidig, der man ofrer 20% på styrkedelen for å tjene 80% på volumdelen og det gir mening. 

Det beste fra to sider, i den grad det er mulig 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...