Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
 

RYP på gamle tn.no /strongr.no har jo en PDF der det hele er forklart godt. 

 

Er det denne du mener?

https://www.tn.no/assets/content/file/RYP_Magasin_0712_web.pdf

 

Fant ikke et eneste sted i den pdf'en der det står at man skal "starte på nytt" med vekten etter endt 6-ukers program sånn som du beskrev med 10-14-18.. og deretter 12-16-20.. osv.

 

Sånn jeg forstår skal jeg gjøre dette på alt annet enn baseøvelsene? Altså i mitt tilfelle kun curls og push-ups?

 

 

Lenke til kommentar

Noen her som har et godt volumprogram de kan anbefale?

Alle som har en øvelse pr muskel ca og går 3x uka 

Det er ikke programmet som er magisk, men måten man trener det på. 

Dvs progresjonen, utførelsen og maten. 

 

Det er lettere om du finner noe, så kan vi tilpasse det om du vil ha det gratis / ikke kjøpe tilpasset til din kropp for dine mål og vaner. 

Lenke til kommentar

Man blir god på 5x5 .

Jeg ville ha brukt 5x5 i en periode bare og med styrkefokus. 

 

Det er så enkelt at alle programmene vil fungere på de muskelgrupper de har med... 

Om progresjon, deload og kcal er med.

 

90% gjøres på kjøkkenet, så egentlig burde dette hatt navn den store kostholdstråden, hvor folk trente det de ville.

Resultatene ville sans blitt bedre  :rofl:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle som har en øvelse pr muskel ca og går 3x uka 

Det er ikke programmet som er magisk, men måten man trener det på. 

Dvs progresjonen, utførelsen og maten. 

 

Det er lettere om du finner noe, så kan vi tilpasse det om du vil ha det gratis / ikke kjøpe tilpasset til din kropp for dine mål og vaner. 

 

Det var da et veldig generelt råd. Skulle gjerne hatt noe som var litt mer detaljert. Begynner å bli en liten stund siden jeg holdt på nå, så jeg har glemt en del siden den gang. Om ikke et konkret program, så skulle jeg gjerne visst om godt sted hvor jeg kan finne alternativer. Jeg har hverken kreativiteten eller kunnskapen til å sette sammen og vurdere et eget program.

Lenke til kommentar

 

 

Møkklei av å høre om 5x5. Ja, det funker, men vær nå faen litt kreativ da. 

 

Kjøkkenet får ikke folk til uansett. "JA JEG SPISER MYE ASS" Aka 1900kcal.

Hvorfor fikse noe som fungerer? :)

 

Man må se an målene. Man kan ikke spisse ut styrken på 5x5. 

 

Det er sant, men man kan jobbe bra lenge med bare 5x5 og curls før man må begynne å tune og tweake programmet sitt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Møkklei av å høre om 5x5. Ja, det funker, men vær nå faen litt kreativ da. 

 

Kjøkkenet får ikke folk til uansett. "JA JEG SPISER MYE ASS" Aka 1900kcal.

Hvorfor fikse noe som fungerer? :)

 

Man må se an målene. Man kan ikke spisse ut styrken på 5x5. 

 

Det er sant, men man kan jobbe bra lenge med bare 5x5 og curls før man må begynne å tune og tweake programmet sitt.

 

Definitivt, men det jeg vil fram til er å få folk til å tenke utenfor boksen. Ikke nødvendigvis nybegynnere, men folk som har trent i 2år+.

Lenke til kommentar

 

 

 

Møkklei av å høre om 5x5. Ja, det funker, men vær nå faen litt kreativ da. 

 

Kjøkkenet får ikke folk til uansett. "JA JEG SPISER MYE ASS" Aka 1900kcal.

Hvorfor fikse noe som fungerer? :)

 

Man må se an målene. Man kan ikke spisse ut styrken på 5x5. 

 

Det er sant, men man kan jobbe bra lenge med bare 5x5 og curls før man må begynne å tune og tweake programmet sitt.

 

Enig - selv om jeg selv styrer unna 5x5 og heller kjører 3x5 grunnet treningsfrekvens - det blir det samme.

 

Jeg mener - man kjører dette til det ikke fungerer lenger. Etter dette bør man kunne såpass om trening og egen kropp at man klarer å :yes:  tenke kreativt selv når man er født med lav IQ.

Lenke til kommentar

Bare øke reps hjelper ikke, bindevevet som dannes burde brytes hver trening og da må man ha en skikkelig progresjon med god deload.

Du bygger like mye bryst med 20kg i uke 2 som med 50kg i uke 6 , det er ikke vektene som avgjør, men om du bryter bindevev hele tiden på kcal-overskudd.

 

 

Jeg leste en forumpost av Børge fra 2010 hvor han bl.a. skriver: «Hvis du har fulgt med på HST forumet har du kanskje fått med deg at Bryan nevner dette med bindevevstilpasninger - det er helt i orden å "melke" hver belastningsprogresjon mye lengre før man øker vektene.» 

 

Er det virkelig slik at muskeløkning uteblir om en løfter de samme vektene to økter på rad? Jeg synes det virker litt lite intuitivt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...