Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Det er vel for å selge fleire blad. Du har ei økt ein månad, den har ein viss effekt fordi folk kanskje kjem seg ut av sofaen. Deretter detter dei tilbake til gamle vaner og må ha eit nytt påfyll av "revolusjonerande" treningslære for å få gjort noko igjen. rein kynisme. ville vore mykje betre å få dei til å trene på ein skikkeleg måte, men då kan ikkje ein selge fleire blad gjennom nye "fantastiske" øvelsar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studentsamskipnaden i Bergen har hengt opp reklame der det står "Gjør en treningsavtale med deg selv for 249 kr" eller noe slik. Det er jo ingen dårlig idé. Det må være god forretning å ta betalt for at folk også bestemmer seg for å trene på egenhånd utafor treningssentrene deres.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Fins det en oversikt over hva som er normalt prosentvis hva man skal ta på forskjellige øvelser?

 

For å dra det andre veien; Klare 140 kg i benk og 60 kg i knebøy så har man ikke kroppen proporsjonalt "riktig".

De varierer litt, men en av de vanligste utgavene av standardkrav for "intermediate lifter" er:

 

Mark 2.0x kroppsvekt

Bøy 1,5x kroppsvekt

Benk 1,25x kroppsvekt

Lenke til kommentar

Da trener du feil.

 

Hvordan da?

 

Jeg startet med å teste maksløft, trakk fra 25% og øker med 2,5 kg per økt. Altså så var forskjellen der før jeg begynte å trene. Teknikken min i bøy er nok ikke perfekt, men ikke dårlig heller.

 

Folk er forskjellige :)

Endret av sungun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får se etterhvert da, syns økningene i benk er lettere en i bøy.

 

Har trent i ca 5 mnd og ligger på 95kg 3x8 i benk og 65kg 3x8 i bøy..

Det var uvanlige tall, ville fokusert mye på bein fremover om jeg var deg.

Et lite spørsmål: Er jeg uvanlig svak i benkpress i forhold til de andre løftene?

Benk: 5x75kg.

Bøy: 5x115kg

Mark: 5x140kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...