Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Interessant program igår på NRK om "sultgenet" og hvordan forskerer har studert hvordan hormonbalansen hos slanke og overvektige folk endrer seg før og etter et måltid, spesielt interessant var at "metthetsgenet" hos mange overvektige aldri slo seg på, men lå konstant veldig lavt i motsetning til slanke folk hvor det samme genet fungerte "normalt".

 

På nøyaktig samme tidspunkt la forsåvidt Fitnessbloggen ut en artikkel som "beviste" at fedme kun handler om viljestyrke :p Greit nok, det er en kombinasjon, men tidenes dårligste timing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant program igår på NRK om "sultgenet" og hvordan forskerer har studert hvordan hormonbalansen hos slanke og overvektige folk endrer seg før og etter et måltid, spesielt interessant var at "metthetsgenet" hos mange overvektige aldri slo seg på, men lå konstant veldig lavt i motsetning til slanke folk hvor det samme genet fungerte "normalt".

Har vært både tynn og tjukk iløpet av det siste året, er jo ikke værre enn at det tar noen uker for hode og kropp til å vende seg til å spise mer/mindre, etter de første ukene er det jo bare plankekjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan komme med noen gode tops ang overtråkk? Var på løpetur i terreng i dag, og tråkket over på en rot ellernoe. Var ikke verre enn at jeg gikk det neste intervallet og deretter fortsatte, om enn med litt redusert fot. Tok en dusj når jeg kom hjem, før jeg la på en ispose.

 

Noen som har erfaring med noe lignende, som kan si noe om hvordan jeg bør ta det framover?

 

Takk!

Lenke til kommentar

Det er ikke så helt gærent. Poenget er at musklene er antagonister for kneleddet. Trener du den ene siden mer enn den andre vil den utrente siden bli slappere. Trening + tøying er en god måte å få balanse på.

 

Japp, teorien er ikke så halvgæli, men føler jeg har kjørt mye på fremside lår, kuttet helt ut isolasjon på bakside... Noen tips til tøying av hams?

Lenke til kommentar

Hadde vondt i over 7-8mnd i ankelen etter jeg tråkket over på fylla for noen år siden, sånt går over av seg selv til slutt.

 

Fin liten film for sittegenerasjonen :)

http://www.youtube.com/watch?v=JslrFB06wPU

Story of my life.

 

Japp, teorien er ikke så halvgæli, men føler jeg har kjørt mye på fremside lår, kuttet helt ut isolasjon på bakside... Noen tips til tøying av hams?

Hvis du har kjørt mye på fremside bør du tøye fremside og trene mer bakside (glutes + hamstrings). Tøye fremside, google "anterior hip mobilitywod", f.eks. Det er maaange muligheter.

 

Tar du utfall/bøy ofte så får hamsa kjørt seg nesten mer enn quads om jeg ikke tar feil.

Vil være litt avhengig av teknikk. RDL kjører iallefall på hamstrings. Nordic hamstrings er kanskje den beste øvelsen for isolasjon.

Lenke til kommentar

Story of my life også. Jeg er så sykt skyldig i å kompensere med man belly, jeg og min sinnsyke APT (skulle vært jente). What to stretch? Hip flexors?

Du kan strekke så mye du vil, men om du jobber med man belly når du løfter vil det ikke hjelpe. Du må lære deg riktig motorisk kontroll. Et godt oppspenn er det naturlige stedet å starte.

Tøying vil selvfølgelig også hjelpe, men det vil være midlertidig om du ikke endrer på grunnen til at du sliter med det i første omgang.

 

skal man klemme sammen skulderbaldene under hele benkpresset?

 

slik jeg har forstått skal man det

Njaa. Tenk heller at du skal bøye stanga enn å klemme sammen skulderbladene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...