Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hoho, nettopp fått en tirade fra bestemora mi om at a: jeg veier for mye og det er unaturlig for meg og veie så mye, b: grunnen til at jeg ikke er direkte tjukk er unaturlig pump c: hvorfor gidder jeg og bli sterkere når jeg så skjelden bruker styrken osv. Osv.

 

Nigga pleez, med litt markløft og broteiner hadde du kansje ikke fått dobbel prolaps i korsryggen din gamle røy! /rant ;p

Brukte bestemora di ordet "pump"? Altså pømp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E Sandviks FB-side

 

Siden det alltid ender med personangrep når man sier noe kritisk om CrossFit, kan noen forklare meg hva CrossFit egentlig "er"? Jeg ønsker en god og saklig forklaring på hva CrossFit ER.

Til nå har de som driver med det kun ramset opp en liste av kjente treningsmetoder som er lagd til en stor smørje. Om CrossFit er "alt", hvordan kan det da være bedre enn det "andre" når "alt" er en del av det "andre" (som ikke kan eksistere i dette tilfellet).

Det å gjøre alt samtidig ble vel fraskjøvet vitenskapelig og i praksis for flere tiår tilbake, nettopp fordi det viste seg å kun påvirke resultater til et visst punkt.

Vennligst gi en konkret tilbakemelding på forskjellen og unngå diffuse forklaringer. Jeg er oppriktig nysgjerrig på en saklig definisjon.

PS: Det hjelper for øvrig ikke å si jeg skal "holde kjeft" på min egen Facebookside (det burde være åpenbart), eller gå til personangrep fordi mine kritiske spørsmål rundt systemet treffer litt for godt.

 

http://www.facebook.com/sandviks.training?fref=ts

 

:wee: Er litt enig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er en "unaturlig pump"?

"ikke ekte muskler" iallefall :p

 

Sa jo at jeg er i ett av de yrkene som er mest disponert til belastningsskader osv. At gjennomsnitshelsa for 20åringer kanskje ikke er så mye bedre, at det ikke nødvendigvis er en så stor link mellom vekt/kroppsfett og helse men virka ikke som om det sank noe særlig inn.

 

Jaja kan jo ikke blidgjøre alle :)

Lenke til kommentar

Hoho, nettopp fått en tirade fra bestemora mi om at a: jeg veier for mye og det er unaturlig for meg og veie så mye, b: grunnen til at jeg ikke er direkte tjukk er unaturlig pump c: hvorfor gidder jeg og bli sterkere når jeg så skjelden bruker styrken osv. Osv.

 

Nigga pleez, med litt markløft og broteiner hadde du kansje ikke fått dobbel prolaps i korsryggen din gamle røy! /rant ;p

 

 

Ser du for deg besta ta markløft?

Lenke til kommentar

Holder på å deffer smått, og har sålangt ikke gått noe ned i vekt, men midjen har blitt 4-5cm mindre.

Men da mer mitt spørsmål: jeg bruker å drikke endel melk å spiser ikke akkurat veldig mye ren mat, så får jo endel sukker i meg. Hvor mye forskjell er det på å ligge feks 500kcal i underskudd med ren mat vs normal kost med egg,melk, brød med tanke på fett?

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Holder på å deffer smått, og har sålangt ikke gått noe ned i vekt, men midjen har blitt 4-5cm mindre.

Men da mer mitt spørsmål: jeg bruker å drikke endel melk å spiser ikke akkurat veldig mye ren mat, så får jo endel sukker i meg. Hvor mye forskjell er det på å ligge feks 500kcal i underskudd med ren mat vs normal kost med egg,melk, brød med tanke på fett?

 

Kutt ut melk.. Ok å drikke litt melk i helgen til frokost for å få i seg kalsium. Men dropp melk og juice i uken, drikk vann til måltidene. Dersom du bruker proteinpulver så går dette også fint å blande med vann.

 

Melk har sinnsykt mye å si for hvor mye fett du får i deg har jeg funnet ut. Skal du ned i vekt så hold deg til vann og kaffe/te.

 

Du kan ikke gå ned i vekt å spise usunt. Prøv å spis mye fisk, drikk tran daglig for å få i deg sunt fett/olje. Jeg spiser små porsoner men med mye næringstoffer. Vel små og små, brukbare porsoner.

 

Viktig med mye fysisk aktivitet også. En time kardio med varierte øvelser trener jeg helst daglig, ved siden av dette trener jeg styrke 3 dager i uken, pluss litt småøvelser når jeg har kun kardio, legger feks eller omvendt biceps/håndledd..

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Hehe, prøvde markløft for første gang på lenge. Nå skjønner jeg hvorfor jeg alltid har vegret meg for markløft og heller trent ryggen i enkeltøvelser.

 

Fått prolaps og all trening på stedet hvil. Hvem vet hvor mange dager. Flaut. :)

 

Har bare ikke rygg som kan ta markløft tror jeg.

 

Prolaps av en trening med markløft?

 

Is this you?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prolaps av en trening med markløft?

 

Is this you? http://www.youtube.com/watch?v=P0ySblouCKs

 

Pleier aldri trene markløft pga jeg har til tider hatt prolaps. Fikk prolaps 2 dager etter trening. Eneste jeg løftet var 30kg, veldig forsiktig syntes jeg selv, 5 eller 10 rep 2 eller 3 sett. Men jeg brukte ikke belte da... Gjorde det etter boka, minus belte.

 

Kommer ikke til å trene markløft mer.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
Hvor mye forskjell er det på å ligge feks 500kcal i underskudd med

Nå er det jo sånn at så lenge du får i deg proteinen så kan resten av kcal være ren laktose eller fett for resultatets skyld. Bytter du ut melk med vann så får du plutselig hundrevis av kalorier til gode du kan bruke på annen mat så det ikke blir så lite volum.

Lenke til kommentar

Pleier aldri trene markløft pga jeg har til tider hatt prolaps. Fikk prolaps 2 dager etter trening. Eneste jeg løftet var 30kg, veldig forsiktig syntes jeg selv, 5 eller 10 rep 2 eller 3 sett. Men jeg brukte ikke belte da... Gjorde det etter boka, minus belte.

 

Kommer ikke til å trene markløft mer.

 

Du kan faktisk forebygge prolaps med styrketrening, om det blir gjort riktig. Noe du tydeligvis IKKE har gjort. Men det høres uansett veldig rart ut og få prolaps av hele 30 kg. Sikker på at du ikke er noe helvetes støl da? Siden du ikke har trent det på lenge. Belte er ihvertfall ikke årsaken, må man bruke det på 30 kg så er man virkelig svak i kjernen.

 

Om du får prolaps av så lite som det her/ har det til tider, ville jeg gjort noe med det med en gang. Fått hjelp..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan faktisk forebygge prolaps med styrketrening, om det blir gjort riktig. Noe du tydeligvis IKKE har gjort. Men det høres uansett veldig rart ut og få prolaps av hele 30 kg. Sikker på at du ikke er noe helvetes støl da? Siden du ikke har trent det på lenge. Belte er ihvertfall ikke årsaken, må man bruke det på 30 kg så er man virkelig svak i kjernen.

 

Om du får prolaps av så lite som det her/ har det til tider, ville jeg gjort noe med det med en gang. Fått hjelp..

 

Er man utsatt for prolaps, så er man. Jeg pleier alltid heldigvis bli fort frisk, og ha lite smerter. Men ja det er prolaps, ryggen er helt skakk. Ser komisk ut.

Får håpe det blir bra igjen, ellers får jeg kontakte lege.

 

Nekter å trene markløft igjen, tar ikke sjangsen. Kan ødelegge all annen trening og form pga det. Ikke sikkert det var bare markløft som var grunnen, men typisk at jeg får prolaps en til to dager etter markløft da...

 

Får holde meg til nedtrekk, roing og rygghevninger fra bukk/stativ. Det har jeg aldri blitt dårlig av iallefall.

 

Er ikke prolaps veldig vondt da? Spørs om du ikke bare er veldig sår i musklaturen.

 

Til tider så er det jævlig vondt, men når det ikke har vært mer enn 30kg så er det jo grenser for hvor jævlig det kan bli. Men prolaps er det, klarer knapt å gå. Kona må assistere med å kle på sokker og hente ting for meg.

 

Ikke noe gøy, og motiverer absolutt ikke til mer Markløft. Den øvelsen kommer jeg aldri til å prøve på igjen.

Lenke til kommentar

Hvis det var en til to dager etter marken tviler jeg egentlig på at det er årsaken, men for all del, det høres jo ut som om du har funnet ut at mark ikke er for deg uansett.

 

Kan være at jeg også har sittet litt galt etterpå foran data feks. Men har trent hver dag hele uken, så har jo vært i form. Føler meg sterk i ryggen, men har veldig trøblete ryggskiver da..

 

Ryggmusklene er det iallefall ikke noe galt med, men benbygningen i ryggraden skulle jeg gjerne hatt bedre. Det å være høy har sine ulemper det også.

Lenke til kommentar

Er man utsatt for prolaps, så er man. Jeg pleier alltid heldigvis bli fort frisk, og ha lite smerter. Men ja det er prolaps, ryggen er helt skakk. Ser komisk ut.

Får håpe det blir bra igjen, ellers får jeg kontakte lege.

 

Nekter å trene markløft igjen, tar ikke sjangsen. Kan ødelegge all annen trening og form pga det. Ikke sikkert det var bare markløft som var grunnen, men typisk at jeg får prolaps en til to dager etter markløft da...

 

Får holde meg til nedtrekk, roing og rygghevninger fra bukk/stativ. Det har jeg aldri blitt dårlig av iallefall.

 

 

 

Til tider så er det jævlig vondt, men når det ikke har vært mer enn 30kg så er det jo grenser for hvor jævlig det kan bli. Men prolaps er det, klarer knapt å gå. Kona må assistere med å kle på sokker og hente ting for meg.

 

Ikke noe gøy, og motiverer absolutt ikke til mer Markløft. Den øvelsen kommer jeg aldri til å prøve på igjen.

Er dette en diagnose du har stilt selv? Vet du hva prolaps er? Jeg begynner nemlig å lure litt når du sier at du "pleier å bli fort frisk" og at ryggen ser skakk ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...