Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor burde man ligge i gram protein pr kilo kroppsvekt og i kaloriinntak for å redusere fett men bygge muskler?

 

Jeg ligger på ca 1,5-1,7 g protein pr kg kroppsvekt (95kg-188cm) og rundt 3000 kcal. Trener styrke 4ggr i uken..

Høres helt greit ut. Fortsett samme løpet bare, så får du resultater. Legg merke til at 3000kcal per dag kanskje er litt i øverste laget for å redusere fett noe særlig mer enn prosentmessig ettersom du bygger muskler.

Lenke til kommentar

Reinspikka bullshit ja...

 

Nå vil ikke jeg uttale meg om saken, og før noe annet er sagt, vil jeg si at jeg syns selv det var mye. Kanskje det gjelder folk flest som ikke har så mye fra før, og at det da prosentvis blir mye. Likevel vil jeg si det er ganske tåpelig å bare avfeie en artikkel/påstand av NHI som er godkjent av lege så enkelt, uten å sette seg inn i saken. Det er ikke sikkert alt som høres merkelig ut for deg er "reinspikka bullshit". Jeg vil si det er en trangsynt ting å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå vil ikke jeg uttale meg om saken, og før noe annet er sagt, vil jeg si at jeg syns selv det var mye. Kanskje det gjelder folk flest som ikke har så mye fra før, og at det da prosentvis blir mye. Likevel vil jeg si det er ganske tåpelig å bare avfeie en artikkel/påstand av NHI som er godkjent av lege så enkelt, uten å sette seg inn i saken. Det er ikke sikkert alt som høres merkelig ut for deg er "reinspikka bullshit". Jeg vil si det er en trangsynt ting å si.

Jeg henger meg på her. Har sett snakk her tidligere om at man ikke vil ha "bro-science", men heller ha studier og kilder å vise til. Artikkelen på NHI har jo nettopp dette, og det er pålitelige personer som uttaler seg. I dette tilfellet er det det som blir sagt her inne som er bro-science, syns jeg.

 

Om det som sies i artikkelen virkelig stemmer vet jeg ikke, men blir litt feil å bare avfeie det og si "det går ikke" uten noe å backe opp med.

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar

Hoho, nettopp fått en tirade fra bestemora mi om at a: jeg veier for mye og det er unaturlig for meg og veie så mye, b: grunnen til at jeg ikke er direkte tjukk er unaturlig pump c: hvorfor gidder jeg og bli sterkere når jeg så skjelden bruker styrken osv. Osv.

 

Nigga pleez, med litt markløft og broteiner hadde du kansje ikke fått dobbel prolaps i korsryggen din gamle røy! /rant ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...