Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har via en prosjektoppgave gått igjennom all tilgjengelig forskning av mørk sjokolade / kakao og potensielle gunstige effekter av flavonin. Linker framføringen her, nå var det vår presentasjon og jeg hadde jo notater i tillegg men hovedpunktene står der, så kan du heller spørre om noe er uklart. :)

 

Edit : https://docs.google.com/presentation/d/1cW2yY8Rc3fyKkEIdRpCev320MUH419G0p2Vc6WUmvjc/edit?usp=sharing

 

Sånn, da skal den være åpen for å se, å dele private skolenotater via mobil-app er ikke barebare.

Endret av Dukien
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dobbelpost!

 

En kompis av meg delte dette på face nå, og er interessant nok for å dele videre ;

http://myrevolution....eforberedelser/

 

Er en studie som pågår nå, den er ikke ferdig men handler om hvilke tilpasninger som skjer i kroppen etter lengre tid på en vektreduksjons-diett. Ser fram til når denne pilotstudien er ferdig og hva den eventuelt indikerer, da jeg for øvrig kjenner meg igjen i noen av fasene som blir nevnt.

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det her er tips man måtte betalt 700 på myrev for å få av samme mannen.

for de som ikke har tid til å se så oppsumeres første 10 min sånn.

 

Lengre lårbein, bredere benstilling

Lengre overkropp , lavere bar sånn at stanga når den senkes går rett ned og opp.

Ligger den høyt på nakken og overkroppen er lang så vil stanga gå forrover da den går ned.

 

Bare de tipsene er verdt å få med seg, samt dynamisk oppvarming og ikke bare 3dmølle.

Ved å aktivere med strikk ol før knebyøen så får man med seg muskler som ellers ikke hadde hjulpet til og sånn kan man legge 40kg ekstra på stanga bare fra dag en.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det her er tips man måtte betalt 700 på myrev for å få av samme mannen.

for de som ikke har tid til å se så oppsumeres første 10 min sånn.

 

Lengre lårbein, bredere benstilling

Lengre overkropp , lavere bar sånn at stanga når den senkes går rett ned og opp.

Ligger den høyt på nakken og overkroppen er lang så vil stanga gå forrover da den går ned.

 

Bare de tipsene er verdt å få med seg, samt dynamisk oppvarming og ikke bare 3dmølle.

Ved å aktivere med strikk ol før knebyøen så får man med seg muskler som ellers ikke hadde hjulpet til og sånn kan man legge 40kg ekstra på stanga bare fra dag en.

Utdyp? Hvis du har lang overkropp i forhold til lårben er det jo lettere å ha ryggen rett => Rett bane.

 

Hvordan defineres lengre lårbein/overkropp?

Bra spørsmål. Lurer på dette selv. Om det er et visst forholdstall for hva som er optimal struktur for bøy. Hadde vært gøy og gjort litt statistikk på det, egentlig.

Lenke til kommentar

Når man ser fra siden skal stangens banen gå rett opp og ned, er man lang i ryggen vil da ryggen helle frem og ta med seg stanga.

 

 

Lenger man er, lavere må baren for at streken skal gå ned gjennom foten.

 

 

Blå er plasert lenger ned, lilla er da feil.

post-64596-0-47800300-1361188363_thumb.jpg

post-64596-0-37190500-1361188812_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

 

 

Lengre lårbein, bredere benstilling

Lengre overkropp , lavere bar sånn at stanga når den senkes går rett ned og opp.

Ligger den høyt på nakken og overkroppen er lang så vil stanga gå forrover da den går ned.

 

 

Har lengre lårbein og som regel kjørt bredt, men litt usikker om overkroppen er lang. Har føltes naturlig for meg med lavere bar.

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg slang med at "om ryggen heller fem, dvs man ikke kjører med rett rygg"

Men ja, det er en haug av tilpasninger etter ryggstyrke, lengde, mål og stil.

 

Det var mer generelt.

Har man en veninne / kompis som skal begynne å trene , så ser du lange lårbein og lang rygg så vet man med en gang at man burde si brede føtter og lav bar, for å så evt tilpasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man har en viss treningserfaring vil jeg tro man kjenner hvilken beinstilling og bar-plassering som er mest hensiktsmessig ved å prøve seg litt frem. Er man helt ny i gamet vil jeg uansett anbefale å få en som har peiling til å veilede en, fremfor å prøve seg fram i blinde. Har sett flere jeg har ventet på at skal tippe fremover, fordi tyngdepunktet har ligget lang forran :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...