Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Men det er også lite kcal og lite karb så dietten er nok i seg selv sammen med treninga.

Væsketap på grunn av lavere karbohydratinntak gjør at 3-4 og opp til 10-11kg kan ryke første uka.

Det vil balansere seg med økt karbinntak, men det er en kick-start/motivasjonsfaktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg vet. Det jeg ville frem til var om det var noe problem på kcal-underskudd å gjøre det - eller om det er nok med styrketreningen :D

 

Det kommer jo an på hvilket kaloriunderskudd du vil ligge på. Om du er på 800 i underskudd med mat og styrketrening og legger inn en svømmeøkt vil du gjerne havne på 1200. Da er det jo opp til deg om du vil øke matinntaket for å havne på 800 igjen eller bare ligge på 1200.

 

Klurete skrevet, men poenget består.

Lenke til kommentar

Altså, at han har bra fysikk på noen bilder betyr ikke at han går rundt med så lav fettprosent hele tiden. Han har nok drevet med styrketrening ganske lenge, og cutter ned for f.eks filmer eller lignende. Så på noen bilder av han og han er godt under 6% på noen av dem.

 

I tillegg har han gjerne gener for bra magemuskler, hva vet jeg.

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti Craze?

 

$(KGrHqF,!icE9h+YidgtBPc7o,7K4Q~~60_35.JPG

 

Flere av de jeg trener med bruker dette å det skal visstnok være good shit.

 

Anbefaler deg å prøve det ut. Mange som liker tilskuddet. Jeg synes det er helt ok. Aldri fått den ville effekten noen sier de får, men har også kun tatt 1 scoop i treningssammenheng (2-3 scoops pluss alkohol har skjedd.. :p )

Jeg føler iallefall jeg fikk mer boost av Jack3d, men DMAA er jo blitt ulovlig.

 

Bare pass på hvor du handler denne i europa, mye fake ute å går. Predator nutrition skal være godkjent leverandør.

Lenke til kommentar

Dukien, hva er dine tanker om lean gains?

 

Slik jeg forstod det så baserer lean gains seg på et "vindu for spisemønster?" I utgangspunktet for normaltensive befolkning er det likegyldig når på dagen du får i deg kcalorier, men her er det interne uenigheter mellom oss (Er noen i vår klasse som er den typiske kvinnelige ernæringsfysiologstudenten som tror at alt vi lærer er A4, dessverre ser jeg allerede at kvaliteten mellom studentene varierer men det gjelder jo alt, og media ser ut til å utelukkende intervjue dem)

 

Jeg spiste "ufrivelig PF" hvor første måltid var ish 12 00 og siste 20 00 (hektisk studentliv) men for meg var det vanskelig å få dekket behovet, nå har jeg et spisemønster som baserer seg på hver 3 time med noe proteiner hver time slik at jeg får jevnlig med "anabole peaks" og personlig synes jeg at min progresjon på styrketreningen har vært større på denne måten.

 

Om du tenker å trene fastende så er jeg i utgangspunktet skeptisk til det, da mange rapporterer at man "Møter veggen" ved en hard treningsøkt, her er det veldig individuelt for personer - men om du foretrekker det kjør på.

Optimalt for muskelstimuli er det nok ikke; i forhold til noe av substratet til nydannelse av sukker vil komme frakroppsegne proteiner + fett, og for å nyttegjøre oss av fett som energi går rett og slett ikke like raskt som karbohydrater, er en grunn til at kreatinfosfat egentlig er et lite glykogenlager. Dog skal det nevnes at dette kan manipuleres noe via kost og trening, dvs du kan adaptere deg til å nyttegjøre bedre av fett som substrat via de to nevnte faktorene.

Noen argumenterer for katekolaminer (stresshormoner) som GH men å argumentere for et hormon kontra de andre katabolske stresshormoner er et dårlig kort å kaste ut på bordet når vi har så mange andre anabole hormoner som spiller en viktigere rolle.

 

Ellers tyder periodiske faste mer og mer ut fra biokjemiske mekanismer muligens fordeler hos personer med "ikke-friske-tilstander", et eget studie som skulle indikere at å spise 6 måltider daglig endte med å sjokkere egne forskere da best respons kom med 3 store måltider daglig, men så må man se på hvem studiene er gjort på :

Vi mennesker er biokjemiske ekstremt forskjellige, derfor jeg aldri gir råd ut på generell basis så her må du eksperimentere hva du synes er mest behagelig og veie fordelene/ulempene, det er flere veier til samme mål.

Kakao på helmelk og fløte, med krem <3 Jeg kan ikke, med min beste vilje, forstå hvordan folk kan slite med å få i seg nok kalorier.

Oi! Dette hørtes digg ut, du synes ikke det blir for søtt/mektig? Jeg er svært glad i varm kakao selv og kjøper kakao på meny og varmer opp med ekstra lettmelk, men tror jeg skal teste smaksmessig med helmelk, men tidligere erfaringer er at den tjukke konsistensen gjør meg så sabla mett.

300-400kcal overskudd daglig; 0.7kg ned (på to uker), og det veid dagen etter too much karbs. HVA SKJER, VERDEN?

Moar nomz for me.

Kanskje du har overrapportert inntaket, eller så har du bedret LBM/FF sammensetningen din til du bedre, altså endret kroppsammensetningen - uansett gratulerer med en tilsynelatende framgang. : )

Endret av Dukien
Lenke til kommentar
Om du tenker å trene fastende så er jeg i utgangspunktet skeptisk til det, da mange rapporterer at man "Møter veggen" ved en hard treningsøkt, her er det veldig individuelt for personer

Jeg opplever det tvert motsatte. Begynnelsen av økta er som regel tung, men det er mer av respiratore årsaker.

Etterhvert som økta forløper føles det som om jeg får mer og mer giv, og på slutten om jeg tramper litt på mølla opplever jeg endorfinsekresjon så sterk at jeg har problemer med å tenke beint. Det er som om man har verdens verste ereksjon med drømmedama liggende ved siden av og man sliter med å holde seg rolig. Jeg blir pratesjuk og særdeles sosial. Jeg er dog klar over dette selv så klarer å la vær å prate med gud og hvermann :p

 

Om jeg derimot ikke spiser noe eller suger på en shake innen en halvtime etter økta går jeg rett i kjelleren.

Måtte dra hjem fra jobb her om dagen på grunn av akkurat det :p

Lenke til kommentar

Du har jo åpenbart et lite sort hull i magen din som suger til seg en konstant mengde energi (ca 500kcal) per dag uten at du imploderer. Du må bare spise litt mer.

 

"Problemet" er vel heller hvor hyper jeg blir. Hopper, danser mens jeg tar oppvasken, løper opp trappene på skolen, osv. Bruker vel opp det meste. Får øke med 200 til ;)

Lenke til kommentar

"Problemet" er vel heller hvor hyper jeg blir. Hopper, danser mens jeg tar oppvasken, løper opp trappene på skolen, osv. Bruker vel opp det meste. Får øke med 200 til ;)

Mulig jeg har skrevet dette kaloritrikset før men Bixit og melk er superlett å mose ned og en pakke bixit og en liter melk gir 1400kcal ca :mrgreen:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...