Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, hei, hei. La oss nå ikke stigmatisere slik. Det er fullt mulig å oppnå en kropp som det uten snarveier som det.

 

Det enkle er ofte det beste! Jeg blander stoffer også, proteiner og kreatin, synes samfunnet burde ta ansvar og sette igang LAR-behandling umiddelbart, før jeg havner på skråplanet.

Lenke til kommentar

post-209260-0-71167800-1359617719_thumb.jpg

bt.no

Ja, virkelig diger muskelbunt :laugh:

Gi deg, det er media subjektive tolkning - han sier selv at han aldri trente for å bli større, men sterkere - nå vet jeg ikke hva utgangspunktet hans var føre han vistnok la på seg, men til tross for at ordet "diger" aldri ble brukt av artikkel-forfatteren så er jeg helt enig at det der ikke går inn under definisjonen av "muskelbunt". :)

 

1l melk vs 1l litago etter trening?

Hva er best?

Kommer an på behovet ditt for energi, målsetning med trening, tid til neste treningsøkt, og hvilken type melk, da basert på tidligere poster så ligger du på "mosjonsnivå" så 1L f.eks av lett-melk vil være nærmere din målsetning,

 

Ta dette her med en klype salt, da dette er veldig unge hypoteser man studerer nærmere (som nevnt tidligere angående sjokolademelk)og de biokjemiske prosessene. Ultrapastuering + bruningprosess = spontane modifikasjoner av protein-strukturen, da man har sett biprodukt som f.eks 2-propenamid)

Disse spontane endringene på molekylært nivå kan koble seg til samme reseptorer for proteiner/sukker og skille ut cytokiner, en slags innflamasjonsprosses, i dette tilfellet mener jeg skade på selve DNA-arve-materiale og over tid endret gen-trankripsjon.

Noe av dette har per dags dato få holdepunkter enn så lenge, men dette er også en av grunnene til at rawfood entiuastene mener at enkelte melkeprodukter slik det blir framstilt idag er kreftfremkallende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smakte det bedre enn det så ut?

Hvor mange gram protein?

 

Jada, går lett ned. Ender på 72g protein, har lagt til 100g cottage cheese om jeg trengte mer og da blir det 83g. Det har ikke noe å si på smaken heller. Blender grynet først for seg selv, så blir det ikke masse som samler seg i bunn.

Lenke til kommentar

For oss som følger aktivt med på styrkeløfting : http://styrkeloft.no...im-raino-rolvag

 

Alle sport ser ut til å få en "indirekte" aksept for doping i disse dager, men uansett - dopingfrie utøvere som tar gull ser ut til å bli sjeldnere og sjeldnere - uansett gratulerer til vår norske utøver Kim Raino for 1plassen i benkpress.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har vært borti Craze?

 

$(KGrHqF,!icE9h+YidgtBPc7o,7K4Q~~60_35.JPG

 

Flere av de jeg trener med bruker dette å det skal visstnok være good shit.

 

Forskjellig fra person til person, har det nå og har ikke noen SINNSYK merkbar effekt. Jack3d er kanskje den som jeg har fått mest effekt av. Men craze holder deg ihvertfall våken! Har dog kun vært oppi 1,5 scoop. Har også testa MP Assault, Jack3d og C4 Extreme.

Lenke til kommentar

Å ta et kosttilskudd hvor markedsføringen angriper studier som viser ingen effekt av er en grunn til å være skeptisk i seg selv, spesielt med tanke på hvor mye forurensing det er i sånne typer effekter, dessuten er man videre skeptisk til den latterlig store "coctail-effekten" når man bruker såpass mye forskjellig som hevdes å ha et ergogent tilskudd, varedeklarasjon er en smart triks og mange med både viten ( i tillegg uten) blander stoffer som har bivirkninger men som da har en reel effekt på målgruppen.

 

Produktet argumenterer for arginin ; hvor denne er et "halvt-essensiel" aminosyre som vi har egensyntese av om vi får dekket behovet for essensielle aminosyrer, noe de aller fleste av oss får og studier har vist ingen signifikant forksjeller på muskeltrøtthet ei eller prestasjonsfremmende effekter av å prøve å booste dette da kroppen justerer dette selv, innenfor medisinsk behandling spekulerer man i at denne aminosyren kan ha en effekt på vasodilatasjon på blodårer og kan dermed påvirke høy blodtrykk og da kan en aktuell målgruppe være personer med hypertensjon (høyt blodtrykk) eller personer med pre-diabetes eller f.eks DM2.

Men behovet får man dekket via kosten og derfor anbefaler vi heller å spise f.eks litt nøtter. :)

 

Jeg mener :

We can only assume that these companies do not follow the latest science.

er argumentet som blir brukt. Produktet har dog to som har et dokumentert effekt på prestasjon og det er CP og coffein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da bruker jeg heller Nitro fuel

http://myrevolution.no/nitro-fuel-500g

 

Billig, norsk og knall.

Nitrofuel er genialt, og er en av få sportsdrikker som toppidrettutøvere bruker, dog er reklamen der litt villedende, påstanden at dem har slengt med "BCAA" for ekstra rask restusjon når studiet dem linker til ikke påviser dette bringer til forvirring at BCAA er nødvendig, studiet i seg selv stemmer, men man har sett at 3:1 ratio mellom KH/Protein gir enorm bra effekt for restutisjon men enda mere KH og ikke Protein (opp til 1,2 p/kg) er enda bedre/like bra (Jentjens et al.2001, van Loon et al.2000) Ytterlige inntak påvirker ikke hastigheten på glykogen-oppbygningen ((Ivy1998) en studie som prøvde å finne den KH-mengden som ga maksimal glykogenresyntese i en fire-timer periode etter en økt.

 

Og på bakgrunn av dette anbefaler man altså 1,2 g/per kg KH (Burke et al. 2004, ACSM ewt al 2009)

Videre til proteiner : Fordi inntak av proteiner kan påvirke glykogensyntesen, og det er da effekten av proteiner blir interessant da det ser ut til at et samtidig inntak gir substrat som 1) substrat til glukoneogenese 2) ekstra energi og 3) øker insulinresponsen (enkelte AS er mer "insulinegene" enn andre) hvor (van loon et al.2000, Zawadziki et al. 1992, Ivy et al.2002) har funnet dette, derimot har andre studier ikke funnet tilsvarende effekt av proteininntak på glykogensyntese (Carrither et al. 2000, Van hall et al. 2000)

 

Nå har disse studiene forskjellige studiedesign men i samle-analyse indikeres det at et høyt KH-inntak gir like bra effekt eller bedre i forhold til 3:1 ratio.

 

Men da vil jeg selvsagt understreke at dette her gjelder på toppnivå og inntak av proteiner har andre strålende fordeler som stimulering til proteinsyntese om det er mangler på sirkulerende AS i blod, så sånn sett er 3:1 ratio perfekt, så igjen - den sportsdrikken er noe av det få jeg vil anbefale ved behov.

 

Poenget mitt som jeg allerede har rotet meg laaangt bort ifra er at studiet dem selv linker til ikke fant de effektene med BCAA som den nettsiden reklamerer for, spesielt når studiedesignet er målt opp mot utøvere som trener 2-3 harde økter daglig og som ikke er beregnet på 95% av personene som kjøper dette tilskuddet. :) (Jepp, Northug trenger like mye protein som en bodybuilder av akkurat den grunn at han har 2-3 økter daglig)

Men vil da også nevne at personer har nytte av dette da et tidlig og godt restusjonsgrunnlag bare er positivt.

 

Edit: Så må jeg nevne at det er forskjell på type KH hvor fruktose/sukrose har forskjellige stimulanter, nå husker jeg ikke nøyaktig i farten om dette var under treningsøkter over en varighet > 90 min eller den akutte fasen etter en økt, irriterende når man halveis husker noe men dette får jeg sjekke opp senere.

Edit2 : Glukose og sukrose gir høyere syntese enn fruktose etter en økt ser jeg nå. :)

Edit3 : Og glukose/fruktose 2,4g KH per min under trening! Jesus her kan det gå fort i svingene.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Heiheihei. Han får det jo på resept så da er det jo greit å lange ut i det vide og det brede om det..............

Jeg prøver jo å være et motstykke til de som skjuler bruk av medikamenter. Jeg er for mer åpenhet i samfunnet, tenk om alle var så ærlige som meg :mrgreen:

 

Men for å svare på det: efedrin tar meg opp på nivå med jevnt over normalt trente folk. Det må jo være helt vilt for for som er friske...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...