Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sentralnervesystemet er hjernen og ryggmargen. Du skal virkelig trene til failure for å stresse annet enn det motoriske og perifere nervesystemet nok til å påvirke restitusjonen etter en økt negativt. Her snakker vi ikke et sett eller to til utmattelse, da snakker vi en kettlebell i trynet eller stor prolaps. Men uansett failure trening krever mye lenger hvile tid en ved medium/tung trening - så er helt bortkastet med mindre man er på et stevne.

Det endokrine nervesystemet selvfølgelig ja.

Trener man som War skrev tidligere med dropset til man ligger på gulvet i kramper har man egentlig bare bæsjet på leggen.

Du som trener bare for styrke skal trene bra drøyt for å få dette til, det er vel derfor styrke kan trenes nær sagt hver dag. Eller har jeg misforstått dette?

Kjenner flere som kjører bøy hver dag og mark to ganger i uka, de har det fint som fy og spiser egentlig ikke mer enn oss andre...

Lenke til kommentar

Det endokrine nervesystemet selvfølgelig ja.

Trener man som War skrev tidligere med dropset til man ligger på gulvet i kramper har man egentlig bare bæsjet på leggen.

Du som trener bare for styrke skal trene bra drøyt for å få dette til, det er vel derfor styrke kan trenes nær sagt hver dag. Eller har jeg misforstått dette?

Kjenner flere som kjører bøy hver dag og mark to ganger i uka, de har det fint som fy og spiser egentlig ikke mer enn oss andre...

 

Det stemmer. Jeg har f.eks knebøy/front 4 dager i uken sammen med markløft på dagene, kanskje benk 3-4 dager. Hender programmene er på 5-6 dager også - med knebøy alle dagene. Dersom man driver med mengde trening burde man øke matinntaket litt uansett, men det merker man :p

Lenke til kommentar

Ser en sværing på gymmet når jeg er der i helgene, både stor og markert. Det han gjør er å kjøre mange sett der et sett går slik: Dips, sit-ups, chins, push ups, før en liten pause. Dette kjører han veldig mange runderpå og det er alt. Noen som har erfaringer/meninger om denne måten og trene på? Ser at også Forsvaret har anbefalt dette programmet.

Lenke til kommentar

Det endokrine nervesystemet selvfølgelig ja.

Trener man som War skrev tidligere med dropset til man ligger på gulvet i kramper har man egentlig bare bæsjet på leggen.

Du som trener bare for styrke skal trene bra drøyt for å få dette til, det er vel derfor styrke kan trenes nær sagt hver dag. Eller har jeg misforstått dette?

Kjenner flere som kjører bøy hver dag og mark to ganger i uka, de har det fint som fy og spiser egentlig ikke mer enn oss andre...

 

Spm er hva bøyer de? 5RM? 3 sett? 5x5? Bedre trent man er, kortere er tiden man må hvile.

Det er somregel 48 timer for oss sødlige så går det ned til 24t etter noen år /90kg+ og med bol kommer den ned i 3 øker dagen som man ser de holder på med.

Lenke til kommentar

Spm er hva bøyer de? 5RM? 3 sett? 5x5? Bedre trent man er, kortere er tiden man må hvile.

Det er somregel 48 timer for oss sødlige så går det ned til 24t etter noen år /90kg+ og med bol kommer den ned i 3 øker dagen som man ser de holder på med.

Reps og sett er urelevant siden det er mengdetrening det er snakk om...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan ser denne dietten ut? Vil bli kvitt litt fett men samtidig ikke miste noe muskelmasse og helst prøve å bygge litt også vist det er mulig.

 

Kyllingfilet - 400gram

 

Whey Protein - 100gram

 

Ekstra lettmelk - 1 liter

 

Beef Jerky - 50 gram

 

2 stk Bananer

 

 

Havner da på ca. 1600 kalorier og 206 gr protein.

 

Kan legge på 200 kalorier så jeg har litt å gå på i tilfelle jeg blir fristet av noe snop.

 

Er 88 kg og 180cm høy. I følge Fitnessbloggen sin kalkulator så forbrenner jeg ca. 3300 kalorier.

 

Trener styrke (fullkropps program) 3 ganger i uken og løper/går på ski 2 til 3 ganger i uka.

 

 

Noen som har noe ca. tall på hvor mange kg jeg vil gå ned pr. uke? Kunne tenkt meg å gå ned 5 kg ca.

Lenke til kommentar

Det stemmer. Jeg har f.eks knebøy/front 4 dager i uken sammen med markløft på dagene, kanskje benk 3-4 dager. Hender programmene er på 5-6 dager også - med knebøy alle dagene. Dersom man driver med mengde trening burde man øke matinntaket litt uansett, men det merker man :p

Det viktigste er vel å presisere at stor mengde er noe man må jobbe seg opp mot. Man starter gjerne ikke med tung bøy 6 dager i uka, man bygger seg opp. Det er fantastisk hva kroppen kan tilpasse seg til å tåle.

Lenke til kommentar

Det viktigste er vel å presisere at stor mengde er noe man må jobbe seg opp mot. Man starter gjerne ikke med tung bøy 6 dager i uka, man bygger seg opp. Det er fantastisk hva kroppen kan tilpasse seg til å tåle.

 

Selvfølgelig. Men nå trener ikke de fleste styrkeløftere nærme 100% 1RM heller da.

Lenke til kommentar

Hvordan ser denne dietten ut? Vil bli kvitt litt fett men samtidig ikke miste noe muskelmasse og helst prøve å bygge litt også vist det er mulig.

 

Kyllingfilet - 400gram

 

Whey Protein - 100gram

 

Ekstra lettmelk - 1 liter

 

Beef Jerky - 50 gram

 

2 stk Bananer

 

 

Havner da på ca. 1600 kalorier og 206 gr protein.

 

Kan legge på 200 kalorier så jeg har litt å gå på i tilfelle jeg blir fristet av noe snop.

 

Er 88 kg og 180cm høy. I følge Fitnessbloggen sin kalkulator så forbrenner jeg ca. 3300 kalorier.

 

Trener styrke (fullkropps program) 3 ganger i uken og løper/går på ski 2 til 3 ganger i uka.

 

 

Noen som har noe ca. tall på hvor mange kg jeg vil gå ned pr. uke? Kunne tenkt meg å gå ned 5 kg ca.

 

Jeg har gått ned 5kg på 5 uker nå, med 2000kcal men litt høyere kroppsvekt.

Du ligger på 18kcal pr kg, 21 anses som å ligge lavt.

Du kan gå opp til 2000kcal og enda vil du deffe selv på 2800, men veldig lite, så du har noe å gå på.

Kutte formye er tabbe nr 1, som man ser på gymmet folk kommer inn og får hjelp og i mange av tilfellene dobbler de maten og halverer treningen og først da raser de ned i vekt.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg redusere svaien i ryggen min? Er det øvelser som kan forbedre dette? Planken kanskje?

Ja, forutsatt at du gjør dem rett. Hvis du sliter med svai er det fort gjort å gjøre planken med svai rygg som bare vil gjøre problemet verre. Det du trenger er å få aktivert gluteus, tøye hoftleddsbøyere og styrke magen.

Lenke til kommentar

Ja, forutsatt at du gjør dem rett. Hvis du sliter med svai er det fort gjort å gjøre planken med svai rygg som bare vil gjøre problemet verre. Det du trenger er å få aktivert gluteus, tøye hoftleddsbøyere og styrke magen.

 

Det har aldri vært et problem, ryggen min er bare naturlig svai, men det vil kanskje være fordelaktig å forbedre det noe.

 

Jeg får aktivert gluteus mye i bøy. Styrke magen får jeg gjort med mark og bøy. Hvordan strekker jeg ut hofteleddsbøyere?

Lenke til kommentar

Jeg har gått ned 5kg på 5 uker nå, med 2000kcal men litt høyere kroppsvekt.

Du ligger på 18kcal pr kg, 21 anses som å ligge lavt.

Du kan gå opp til 2000kcal og enda vil du deffe selv på 2800, men veldig lite, så du har noe å gå på.

Kutte formye er tabbe nr 1, som man ser på gymmet folk kommer inn og får hjelp og i mange av tilfellene dobbler de maten og halverer treningen og først da raser de ned i vekt.

Ja, er noe sånt jeg også satser på.

 

Mistet du noe muskelmasse og vart svakere?

Lenke til kommentar

Alle har en naturlig svai i ryggen. Hvorfor tror du at du må forbedre det?

Hvis du mener bøy og mark er tilstrekkelig, hvorfor legge til planke? Beste høfteleddsbøyerstrekk:

 

 

----------------------

Hva tenker dere om påstanden:

"Knebøy og markløft er tilstrekkelig trening for mage"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...