Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp 99% fett og 1% masse er helt realistisk ned til 12% kroppsfett.

Det krever opp til 3g protein pr kg sammen med styrketrening og ikke mer en 7000kcal-underskudd i uka.

 

Jeg bruker målebånd og slim-guide og vekt på deff og regner meg frem til 9X% fettap hver gang.

 

Uten protein og styrketrening , eller med for lavt på kcal så blir det oftest 50/50

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Under 12% kroppsfett og til over 100kg ( stor overvekt ) fungerer det sånn.

Har man ikke muskelmasse, mister man den ikke heller.

 

Poenget er at i kcalunderskudd tenker kroppen at energikrevene masse er no herk og må forbrennes og viktig høyenergisk fett må beholdes.

Det er derfor vi trener på deffen for å vise at vi bruker muskla og trenger dem, så har vi i oss nok protein så kroppen ikke skal behøve å hente noe fra manssen.

 

Se på modeller som sulteslanker seg, tynn men myk / fett.

Endret av War
Lenke til kommentar

Au da... men dette er selvsagt proporsjonalt til hvor mye fett man har? Men punktet der kroppen sier "fuck it, nå brenner vi mer muskelmasse også" er vel forsåvidt høyt? Altså er du en tjukkas som meg så brenner du vel neppe 50/50? Da hadde jeg skyldt muskelmasse :)

Store spørsmålet er, du spør i din første post etter kilder og når noen svarer deg så tar du dette som en etablert sannhet uten kildevisninger? (Nei, treningforums er ikke kilder)

 

Lenke til kommentar

Nå trenger man ikke kilder på at det er viktig å puste eller at mat burde man spise.

Dette har blitt prøvd ut i årevis og når vi kan bruke det med over 90% suksessrate så kan man egentlig anbefale det.

 

Man får evt google " will i loose only fat if i deff and eat no protein and forget to workout :p )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha litt av ei google-søk. :p Det jeg mer tenkte på er at en god del av påstandene dine er veldig "slurvete" men du får heller (om interesse) "holde linja" fram til tirdag da jeg må konsentrere meg om eksamen om vel ; idrettsernæring så er det noe jeg er brennheit på for tiden så er det akkurat dette. :)

 

Lenke til kommentar

Store spørsmålet er, du spør i din første post etter kilder og når noen svarer deg så tar du dette som en etablert sannhet uten kildevisninger? (Nei, treningforums er ikke kilder)

 

Slik han skriver regnet jeg med at det han sier er førstehåndserfaring, og derfor sant for ham selv. Jeg har slitt med å finne noen konkrete kilder, men mistenkte vel igrunn det samme. Kall det gjerne 'confirmation bias' om du vil, men i mangel av info tager man hva man haver. Om du har noe som viser det pro eller anti, så tas det imot med stor takk :)

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Jeg er foressten på en 2000kcal-deff nå.

Gått ned 5kg på 5 uker og med feffklypa viser det ren fett i vekt VS % på det eksakte tall det er regnet på.

 

Det var da 21kcal pr kg på 95kg start.

http://myrevolution.no/s/artikler/

Kildene kan man se etter hver artikkel her, det er 10 år med tn.no / myrevolution / Børge Fagerli / Lyle McDonald og alt som er skrevet og prøvet der gjennom årene + 10 år med egen erfaring som viser det samme, jeg kan uttale meg fra.

Mange av studiene er betastudier hvor de ser på all forskning så langt og lager nye konklusjoner basert på ny fakta.

 

Det er litt sånn at protein og styrketrening hjelper med å holde masse på diett kan jeg bare si, mens at

Men at RNA, en forkortelse for «Ribo Nucleic Acid» og at RNA er molekyler satt sammen av de fire ribonukleinsyrene adenin (A), cytosin ©, guanin (G) og uracil (U) er noe jeg ville ha måtte hatt kilder på

Endret av War
Lenke til kommentar

Fascinerende. Var ei jente på 155cm eller noe som tok atg (så godt som bokstavelig tatt) frontbøy med 65kg på senteret i dag. Sikkert nærmere 1,5*bw det.

 

Sexy!

 

Nice. Men nærme 1,5*bw? :p

Hun veier vel ikke akkurat 43kg, vi snakker 17,9 i BMI her.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...