Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du sliter med grepet vil IKKE stropper gjøre det sterkere. Hvordan holder du? Holder du stangen rett over trælene? (Nærmest mulig fingrene). Deretter klem til, stram armene godt. Er grepet ditt svakeste punkt, må du trene på det.

 

Og lær deg dette: post-172174-0-39295500-1353603080.jpg

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
TRE år? Hva har skjedd? Det nytter ikke å tenke sånn.
Hadde en periode når jeg var på mitt sterkeste hvor jeg kjørte 135x5 i benk og 50kg pr. hantel i skulderpress. Plutselig sa det 'au' og etter det har det vært noe dritt. Grunnen til at jeg ikke har brydd meg så mye er at jeg flyttet til bergen like etterpå og her har det blitt endel festing og skole og mindre fokus på trening. Har såklart hatt perioder med seriøs trening (da jeg var rimelig seriøs før og elsker trening), men enkelte ting har kommet i veien :p

 

Sliter med grepet i mark. Mixed er ikke noe bedre enn vanlig, og jeg bruker kalk. Har vanvittig små hender, så det kan jo være en medvirkende årsak. Føler i grunnen at grepet er sterkt, men obv. ikke. Noen som har erfaring med stropper?
Små hender hjelper ikke akkurat nei. Jeg begynte å bruke reimer da jeg merket at grepet rett og slett ikke holdt følge med styrken i ryggen. Prøver å begrense bruken av reimer til Markløft (bruker ikke på strak mark eller chins med 30+ på), men jeg å øke i diverse øvelser er viktigere enn å trene grepet.(Eneste det påvirker er at jeg ikke kan ta mark uten reimer egentlig) Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen?

 

Jeg er nok tynn og har lite fett. Så mer fett er vel ønskelig?

Om du vil ha feitt, ja, men eg ser ikkje heilt poenget. Du vil ha musklar, ikkje feitt. Dessutan legg du ikkje på deg feitt av å innta feitt. Du legg på deg feitt av å ha eit overskot som er større enn det kroppen kan bruke til å bygge musklar.

 

Om du legg på deg feitt avheng av kaloriinntaket, der karbohydrat og protein og er med.

Lenke til kommentar

Jeg holder slik. Det går fint opp til 60kg, da mister jeg grepet etter 5-6 reps. Får bare fortsette å trene det, then :)

 

Grepet mitt svikta til tider i begynnelsen når jeg kjørte 60-70kg. Nå holder det uten problemer når jeg kjører 10 reps på 100kg, så det er bare å bruke tiden til hjelp, det blir sterkere etter hvert.

Lenke til kommentar

Hvor har du vondt og hvordan vondt gjør det? Er det noe som provoserer det? Hvordan oppstod det?

 

Helt inn med lysken, rett ved ballene, nesten! Ja, litt forskjellig som provoserer det, gå ned i knebøy f.eks(uten motstand). Eller sitte med bena i kryss(Her kan jeg ofte presse foten nedover til det kommer et "knekk", som jeg føler kanskje hjelper å løse opp litt)..

Litt usikker på hvordan det oppstod faktisk. Kan være det skjedde da jeg skled i fylla...

 

Edit: Innlegg nr 1000, tok bare 6 år!

Endret av LasH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...