Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd saltimer med zumba eller lignende? De er jo stappfulle av jenter. Burde være gode odds med så mange jenter.

Odds for? Spørs vel kva du er ute etter. Zumba har vel ein effekt på kondisjon, uthald og kanskje litt mobilitet, men neppe noko særleg styrke.

 

Om målet er å møte jenter er det sikkert betre enn å løfte stål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Odds for? Spørs vel kva du er ute etter. Zumba har vel ein effekt på kondisjon, uthald og kanskje litt mobilitet, men neppe noko særleg styrke.

 

Om målet er å møte jenter er det sikkert betre enn å løfte stål.

Tenkte på at det må være en fin arena å bli kjent med jenter på ja. Styrketrening er ikke akkurat en spesielt sosial aktivitet.

Lenke til kommentar

Noen som pleier å få "vondt" i f.eks triceps-musklene når man la oss si har trent triceps/biceps i går og trener rygg i dag? Jeg føler som om musklene klemmer seg fast (vanskelig å forklare, men det er en sånn ekkel følelse).

 

Det er i hvert fall lurt å kjøre biceps på ryggdag. Man bruker biceps i mange av ryggøvelsene.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å kjøre biceps og skuldre etter bryst og triceps. Rygg har jeg alene.

 

Om du kjører rygg dagen etter biceps vil jo ikke biceps få tid til å restituere seg før du bryter den ned igjen. Personlig hadde jeg aldri gjort det. Om det er en hviledag mellom går det nok fint.

Lenke til kommentar

Jeg trener annahver eller hver 3 dag, og da allt. Starter med litt jogging som oppvarming, så rolig boxing.

Deretter trener jeg intervall med jogging og situps armhevinger. Så tar jeg benk i 2 min 10 sek pause 2 min. og så jevnlig med vekter 7- 10 kg.

 

Så tøyer jeg godt ut dusjer og føler meg som et nytt menneske :)

 

Trener du BARE speil muskler? :hm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trener du BARE speil muskler? :hm:

 

Trente veldig mye kondis før. Da var det ski om vinteren (langrenn, noen timer) og så sykling på rull og på veien nesten hele året. Men har slutta litt ,med det siden 5 ganger i uka ble for mye så jeg droppa helt ut. Men var god nok og vannt en del ritt.

 

Nå trener jeg bare jogging for kondis, og resten mere styrke, men det er power å, ikke bare muskler uten noe bak liksm (:

Lenke til kommentar

Kondis er en ting, styrke er en annen ting. Jeg tenkte spesielt på rygg og bein, som dekker omtrent hele kroppen. Slikk du trener nå får du bare med bryst og mage og triceps og framside skulder. Og fører til skader før eller siden, da skuldrene bare trekkes mer og mer framover og fører til dårlig balanse mellom forside og bakside. Også kommer bein trening som er 50% av kroppen. Skal du bli sterk er beina første pri. Sit-ups er også veldig dårlig mage øvelse, faktisk mer rygg og hofte-killer en det den trener magen. Planke/magerulle og baseøvelser is the shit når det kommer til styrke.

Endret av joakimz
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kondis er en ting, styrke er en annen ting. Jeg tenkte spesielt på rygg og bein, som dekker omtrent hele kroppen. Slikk du trener nå får du bare med bryst og mage og triceps og framside skulder. Og fører til skader før eller siden, da skuldrene bare trekkes mer og mer framover og fører til dårlig balanse mellom forside og bakside. Også kommer bein trening som er 50% av kroppen. Skal du bli sterk er beina første pri. Sit-ups er også veldig dårlig mage øvelse, faktisk mer rygg og hofte-killer en det den trener magen. Planke/magerulle og baseøvelser is the shit når det kommer til styrke.

 

Hmm vill du tipse meg da? Hva burde jeg gjøre og forandre? De på treningsstudieo sier slik da, men trener de også feil?

Lenke til kommentar

Det var hardt å våkne opp i dag da vekkerklokka ringte. Jeg vurderte sterkt å lokke øynene igjen og sove videre et par timer til, men så tenkte jeg "faen heller, man kommer aldri noen vei i livet hvis man ikke klarer å dra seg opp av senga en gang". Så jeg sto opp, spiste, pakket sekken og gikk for å trene før skolen. Jeg gikk inn døra til treningssenteret, og som vanlig sa jeg "morn" til resepsjonisten på vei inn. Da spurte han meg hva jeg skulle der. Jeg skal trene, sa jeg. Nei, det går ikke, sa han. Det var eksamen i hallen i dag, så jeg kunne ikke trene før klokka 13.

 

80622d1145247017-dumbest-thing-you-regret-saying-cop-who-pulled-you-over-shut_up_bitch.jpg

 

På grunn av en hjemmeeksamen jeg måtte jobbe med, ble det selvfølgelig ikke tid til trening i dag. Det eneste positive er at jeg i alle fall har disiplinen på plass. Så jeg prøver igjen i morgen tidlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det hadde vært noe. Jeg skulle gjerne hatt eksamen i knebøy istedenfor de fagene jeg har. Men treningssenteret er bare et lite rom i en hall som er mye større. Det er i selve hallen det er eksamener, ikke i styrkerommet, men jeg skjønner jo at det kan være irriterende med stenger, vektskiver, apparater og mennesker som klirrer vegg i vegg med hallen når man har eksamen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med lyskestrekk her? Lurer på om det er det jeg har pådratt meg, eller om det kan være hofta..Har faktisk ikke snøring, men føler det kan være lysken.

Er det fy-fy å tøye ved en evnt strekk?

 

Tøy i vei, og fortsett med det. Og få bedre hoftemobilisering - varm opp hoftene godt før du starten økten. Så vil problemet forsvinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...