Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trente du på krav maga i fjor høst?

P0-Trente vår 2011 , kom i vegen med jobb så gikk glipp av 30%

P1-Trente høst 2011 og ble syk og gikk gkipp av 30%

Tok P0 igjen i vår 2012 , var bortreist ved graderingen.

Begynner på P1 nå i høst igjen fra mandag.

Går P1 under grunnkurs eller videregående? Hvis grunnkurs så trente vi nok sammen høst 2011. Vurderer å starte opp igjen nå.

Lenke til kommentar

Etter 6 mnd er alle på videregående 1930-2100.

Nå har opplegget endret struktur og det hele er norsk og norsk person kommer for graderinger.

Da slipper man bestille fra israel og det gjør det hele enklere for oss utøvere.

 

Glemte å ta 10 rep pr øvelse etter hvileuka og kjørte på med 600 rep totalt og klarer ikke reise meg pga stølhet. :hmm:

Lenke til kommentar

 

Merker att øverste del av ryggen henger litt igjen når jeg løfter. Hvordan ser det ut ellers?

For å være ærlig: Ikke veldig bra.

Som du sier henger ryggen litt igjen, men dette er mer eller mindre uunngåelig når man kommer opp på tyngre vekter. Derimot krummer du korsryggen litt, og det er ikke noe særlig. Lær deg å stramme opp magen skikkelig(!!!).

Ellers synes jeg du starter bevegelsen med rumpa opp i været, så ryggen blir voldsomt belastet når stanga skal fra knærne og opp. Noe å jobbe med.

 

 

Etter 6 mnd er alle på videregående 1930-2100.

Nå har opplegget endret struktur og det hele er norsk og norsk person kommer for graderinger.

Da slipper man bestille fra israel og det gjør det hele enklere for oss utøvere.

Ja. Husker det var voldsomt stress og at jeg ikke fikk gradert meg siden jeg ikke visste når det var med tanke på eksamen osv osv.

Lurer litt på om jeg skal starte igjen nå, som sagt. Men jeg er veldig usikker på hvor godt det går overens med løftinga. Spesielt når jeg kommer til å løfte 5 ganger i uka.

Lenke til kommentar

Merker att øverste del av ryggen henger litt igjen når jeg løfter. Hvordan ser det ut ellers?

 

Ellers synes jeg du starter bevegelsen med rumpa opp i været, så ryggen blir voldsomt belastet når stanga skal fra knærne og opp. Noe å jobbe med.

 

 

Ifølge Rippetoe skal man vel løfte rumpa litt opp rett før løftet? Merker jeg må se starting strenght videoen en dag jeg ikke er fyllesyk.

Lenke til kommentar
Lift heavier next time - that'll confuse the muscles!

 

Tenker sånn jeg også, hver gang man trener og løfter til max ytelse sender man beskjed til kroppen at den må forbedre seg. men jeg synest også at styrke er litt som slanking, man øker ikke lineært og det er fult mulig å havne på et platå noen uker og da få lyst å gjøre endringer.

Lenke til kommentar

I følge bodybuilderbladene ja... De snakker om "muscle confusion". Jeg liker hva Mehdi (mannen bak Stronglifts) sier: Lift heavier next time - that'll confuse the muscles!

Du er enda ikke i nærheten av så sterk at det er noe å tenke på (ref. loggen), om du er fornøyd med programmet nå - kjør på!

 

Har du (evt han selv) link til loggen hans?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...