Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Har planer om det selv :p

 

Nei, gjør det som en konkurranse, tenker selv oppvarming, før 3 løft med noen min mellom hver 130kg 145kg 150kg (for min del)

(ikke noe ordentlig maks, vil bare se om jeg har 150kg inne :p da jeg ikke trener så tungt til vanlig.)

150kg gikk!! sattan var godt, og har definitivt ikke noe mer inne om teknikken skal holdes noenlunde strict.

 

men med tanke på at det tyngste jeg har løftet i markløft til nå er 3x4x130kg så var det jammen meg ikke så værst. :green:

Endret av Primer4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fort noko eg kunne funnet på, men kanskje litt større pad.

Om stanga treffer brystkassen din så hardt at det er ett problem har du for lite spenn på veien ned.

 

 

Edit:

Apropos supps som smaker drit, L-Glutamine fra gymgrossisten, smaker som en eggefis i kjeften. :sick:

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Har planer om det selv :p

 

Nei, gjør det som en konkurranse, tenker selv oppvarming, før 3 løft med noen min mellom hver 130kg 145kg 150kg (for min del)

(ikke noe ordentlig maks, vil bare se om jeg har 150kg inne :p da jeg ikke trener så tungt til vanlig.)

150kg gikk!! sattan var godt, og har definitivt ikke noe mer inne om teknikken skal holdes noenlunde strict.

 

men med tanke på at det tyngste jeg har løftet i markløft til nå er 3x4x130kg så var det jammen meg ikke så vært. :green:

Nice! Gratulerer. Da har vi lik pers. ;)

Lenke til kommentar

6.2 km på 30 min. Sier dette dere noe om formen min? Har en løpetest jeg er ønsker å prestere på i oktober på 3.3 km. Er vel kanskje ikke noen annen måte å finne ut dette på enn å faktisk løpe distansen?

 

Skal du løpe 3.3km og vil vite hvor fort du løper så er det en mulighet å løpe 3.3km, ja. En god mulighet for å teste formen din er å vruke Cooper-testen. Løp så langt du kan på 12 minutt, det gir deg en god indikasjon på hvor du ligger.

 

Siden 3.3km er en ganske kort distanse så vil jeg personlig anbefale en del intervalltrening. Det er litt debatt om hvor vidt 3000m skal sees på som lang- eller mellomdistanse grunnet dens krav til både aerobe samt anarobe ferdigheter.

 

4x4 er jo som oftest standardsvaret når det kommer til å bedre formen, men det finnes (nesten) uendelig med variasjoner. Har du lange, bratte bakker? Bakkeløp! Bor du i et område med litt rullende terreng? Naturlig intervalltrening i Darwins frie natur! Du kan variere med for eksempel 3x5 eller pyramideintervaller.

 

Som sagt, siden 3.3km er helt i mellomsjiktet angående hvilke egenskaper du trenger mest av (utholdenhet vs. fart) bør du også legge inn litt lengre turer på omkring den distansen du skal løpe. Disse turene bør helst være i omrking 75% av maxpuls. Trener du 4 dager i uken kan du ha 2 økter med konvensjonell intervalltrening, 1 med pyramideintervall og den siste som langtur. Øv deg også på å løpe til samme tid av døgnet som denne testen er på, det vil gjøre kroppen din mer vant til anstrengelsen.

 

Dersom tl:dr:

Opp og hopp og løp som om du har stjålet noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...