Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-

Eg har jo også ganske mye feit... 10 egg = 30g fett = 300kcal kun frå feit. Så kan du plusse på spekeskinke o.l.

 

Men når vi er inne på emnet, så foretrekker eg heller å lage god mat og nyte den. Heller bruke 5-15min meir på å lage den og 2-3min på oppvask, men så smaker maten skikkeleg godt.

Her er oppskrift på god eggrørre.

 

Ha 2-3 egg i panna. Sett den på middel varm plate.

Ha i litt smør (ca 2 teskjeier).

Begyn å røre godt med ein gong.

Om du ser at den blir "stekt" - redusere varmen og ta den av plata for 20-30 sek. Den skal "reduserast", ikkje steikast.

Når røra begynner å bli meir "fast", ha i litt salt, pepper og noe grønt (parsley, basilikum, dill, vårløk), eg foretrekker dei 2 siste.

Ha i ca 1 spiseskje med creme-freshe.

Ha den på plata i ca 1 min til, mens du fortsetter å røre.

Toast 1-2 stk brød. Ha på skinke (whatever u like) eller laks og ha på røra. Den bør vere litt bløtt, min ikkje så mye.

 

Prøv å lage den slik, så kanskje forandrer du din syn på mat;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=JJ4oJtBz3wE

  • Liker 2
Lenke til kommentar

-

Snip.

 

No prob cefey, mat er jeg glad i :) Men det er ikke alltid jeg har tid eller ork til å lage noe avansert. Har veldig lange dager der jeg forlater huset i åtte-tiden, og ofte ikke kommer hjem før i ni-ti tiden. Da som et slitent slakt. Da er det et tiltak å lage noe særlig av mat. Dessuten har jeg to syn på mat, som jeg alternerer litt på å bruke. Mat er digg, og skal nytes (når jeg lager meg fisk gjør jeg ofte en ekstra innsats), men mat er også bensin. Kroppen må ha et visst antall kcal og proteiner, og siden jeg også må passe litt på vekta må jeg være litt selektiv med hva jeg spiser og hvordan det jeg spiser er tilberedt.

 

Så slapp av, jeg spiser ikke ti hele egg surret i spekeskinke (som forøvrig er veldig magert) hver dag, men noen ganger er det et uhyre lettlagd måltid med mye næring som glir fort ned.

 

:)

Lenke til kommentar

Hei skal bygge meg opp til å løpe halv maraton (er kanskje litt sent ute, men har det i beina mine har løpt lenger distanse enn halv maraton før), har noen et bra "program" eller noe lignende?

 

Finnes mengder av lignende spørsmål med svar på nettet. Maraton høres kjedelig ut :hm:

 

Åja daså :p Ja det gjør det, godt at det kun er halv maraton. Uansett må nesten gjøre det for å teste grenser og jeg skal jo (ønsker er kanskje et mer riktig ord) å bli fallskjermjeger så da burde jeg jo klare halv maraton.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom inn på senteret og så at power racken var opptatt så jeg varmet litt opp på tredemøllen mens jeg ventet. Bak meg var det to karer som stod rundt en annen fyr, som ikke så helt frisk ut, mens han kjørte leg curls i maskin. "Hvor mye er det a?" så svarer han "15 kg" og de to gutta ser på hverandre og små fniser, mens den uskyldige karen fortsatte å curle i vei. De spurte hvor mange reps han tok med en serkastisk undertone og stod å så på han som om han var dritt. Dog virket det som de kjente hverandre, men jeg forstod det som erting og egentlig mobbing ettersom det var to mot en, og han virket svært ukomfortabel. Fuck off

Lenke til kommentar

Pendlay. http://stronglifts.com/how-to-master-barbell-row-technique/

 

There is no doubt whatsoever that the Barbell Row technique that I'm about to show you is superior to every single other Row variation you'll ever see the curl monkeys do in your gym. In fact, Coach Glenn Pendlay MS USAW (who taught me this very Barbell Row technique years ago) has done EMG studies comparing every single possible variation of Barbell Rows. Guess what he discovered?

 

Barbell Rows Done With The Bar Returning To

The Floor On Each Rep Strengthen Your Back, Lats And

Traps More Than Any Other Barbell Row Variation!

Lenke til kommentar

-

Du har rett, oppskrifta fra han godaste Gordon. Såg den på tv ein gong tilbake i tid og henta inspirasjon der i frå. Men eg bruker litt mindre smør enn det han gjer, syns det smaker bedre og blir litt sunnare og:)

Kjente igjen den med en gang, virkelig god oppskrift. Bruker en del smør selv, men ikke helt så mye. Og så droppe jeg sopp, ikke minst. Hater sopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...