Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

URG!

I dag skulle jeg trene etter endelig å ha blitt kvitt den hersens ørebetennelsen og medfølgende antibiotikadritt. Så ringer sjefen meg og skal ha meg på jobb, og siden det fortsatt er sommeråpningstider rekker jeg ikke trene etter jobb. I morgen er det jobb på nøyaktig samme tidspunkt som senteret er åpent.

Piss

Lenke til kommentar

dirtybulking baby

Forsåvidt, om du vil bli feit.

 

Blir du feitere av 4kkcal fra "ren mat" enn om du spiser 4k kcal med "skitten" mat, og hva er egentlig ren mat? Vennligst vis til kilder som underbygger den påstanden.

 

Folk blir feite av å bulke fordi de spiser mye mer enn det som er nødvendig for muskelbygging, ikke fordi man spiser feil type mat.

Mente iform av sånn dirty diet som består av å drikke 5 liter helmelk, spise 2 bokser peanutsmør, osv. daglig, lurt og spise hovedsakelig mat iallefall.

Lenke til kommentar

Kjører utelukkende frontbøy for tiden, og har tenkt å fortsette med det. Før trente jeg "vanlig" nakkebøy. Det som ikke endrer seg er at du uansett må lære deg og stramme magen skikkelig. Spesielt hvis du har (anterior?) pelvic tilt. Det vil også hjelpe å tøye hofteleddsbøyere, som nevnt i det evige.

Dersom du sliter med ryggen vil frontbøy være mye mindre belastende på nettopp ryggen. Har lest at det kan være mindre slitsomt for knær og mer slitsomt for knær, så der skal jeg ikke uttale meg. Mine knær trives hvertfall med frontbøy, og om du kun trener det et par ganger i uka er det nok hvertfall ikke noe stress. Med mindre du har underliggende problemer der fra før, selvsagt.

 

Godt å høre at det er fler enn meg. Et lite problem jeg har, selv når jeg kjører 30% under knebøy (Typ 70kg) Så river det rimelig godt øverst i ryggen, når jeg er helt nede, som er en god del under parallell?

Ganske vanlig. Går utifra at du holder med ordentlig grep. I så fall er det hvertfall vanlig. Litt andre muskler i spill for å holde ryggen slik den må være.

Lenke til kommentar

I går måtte jeg ta knebøy fra benkpress stativ. Merker at jeg ikke har teknikken til å få opp 70kg kilo fra hoftene og over hodet..

 

EDIT: leif

Hehe. Det har jeg. :D

 

Er det noe poeng i å stramme magemusklene sånn støtt og stadig? For eksempel når man sitter på et kontor. Har det noe effekt?

Hvis du vanligvis sliter med lordose vil du få bedre holdning.

Lenke til kommentar

Jeg er litt bredere og tyngre nå. Bildet ble tatt for ett og et halvt år siden, før jeg begynte å trene.

 

Ja, det håper jeg for guds skyld du har blitt! Ikke at jeg var så syyykt mye større enn deg før jeg begynte å trene.

 

Anyhow, dårlig innsats fra resten av DST med å face-terrorisere denne kjeden. Hadde jeg vært Kjetil_90 hadde jeg vært veldig nedfor akkurat nå :tease:

Er jo nesten bare jeg som kommenterer (kan ikke garantere for sakligheten fra min side).

 

Husker en film av en ung kjekk kar på nrk rogaland/aftenbladet/whatever rogalandsk av en spedbyggd kar med en masse fotballdrakter. Han var liten og spinkel han!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...