Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg ligger for øyeblikket på 5 økter i uken og tenker på å øke mengden iløpet av vinteren. Det gir meg ca. 6-7 måneder på å komme opp på et høyere antall. Jeg vil mest sannsynlig ligge på noe sånt som intervall om morgenen og langkjøring om ettermiddagen. 2 av ettermiddagsøktene kan for eksempel være lett styrke som går på kjernemuskulatur.

 

Jeg hopper ikke rett fra sofaen og inn i 12 økter i uken. Jeg har en god bakgrunn samt jeg tar meg fort inn. Det vil bli et høyt fokus på utholdenhetstrening (jeg er jo løper, tross alt) så styrketreningen vil nok bli, som nevnt, med fokus på kjernemuskulatur. Torso, hofte og bein for det meste. Armer blir nok neglisjert, jeg trenger ikke å kunne løfte en ku.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker en film av en ung kjekk kar på nrk rogaland/aftenbladet/whatever rogalandsk av en spedbyggd kar med en masse fotballdrakter. Han var liten og spinkel han!

 

Den fyren eksisterer ikke lenger :green:

 

@Doof: Funker som bare faen! PhD Broscience!

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er noe alle vet fra før av, men har kommet over en genial måte å gafle i meg egg på:

 

Speilegg, hardkokte egg, bløtkokte egg, omelett, etc. Eggeretter synes jeg det er fort gjort å bli lei, vet ikke om jeg er alene her? I tillegg er egg noen ganger litt mye tiltak å lage for en lat jævel, når man også kan poshe en melkekartong i kjøleskapet. Derfor spiste jeg ofte mindre egg enn jeg syntes jeg burde.

 

Det jeg har begynt med nå er å koke dem til en slags "smilende" tilstand (6 min-ish for et medium egg). Da er de ikke helt flytende, men fortsatt ikke harde og tørre. Freser så av skallet, og sitter raskt igjen med et stk spiseklart egg. Dette kan surres inn i et par skiver spekeskinke, så sluker man bare egg etter egg. Jeg er kanskje ekstrem som spiser så mye, men ti egg går fort og lett ned. Dette kan kombineres med tomater, knekkebrød, eller noe annet snadder. På cirka ti min har man altså et velsmakende måltid med ubegrenset antall kcal og proteiner, som er lett og lage, og med null oppvask etterpå. Koke fort, surre inn i spekeskinke og svelge nedpå egg etter egg. Godt er det og. Vet ikke om dette er noe "alle" lager fra før av, men for meg var dette et genialt funn.

 

:)

Endret av Bjarnemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei skal bygge meg opp til å løpe halv maraton (er kanskje litt sent ute, men har det i beina mine har løpt lenger distanse enn halv maraton før), har noen et bra "program" eller noe lignende?

 

Finnes mengder av lignende spørsmål med svar på nettet. Maraton høres kjedelig ut :hm:

Lenke til kommentar

-

Eg har jo også ganske mye feit... 10 egg = 30g fett = 300kcal kun frå feit. Så kan du plusse på spekeskinke o.l.

 

Men når vi er inne på emnet, så foretrekker eg heller å lage god mat og nyte den. Heller bruke 5-15min meir på å lage den og 2-3min på oppvask, men så smaker maten skikkeleg godt.

Her er oppskrift på god eggrørre.

 

Ha 2-3 egg i panna. Sett den på middel varm plate.

Ha i litt smør (ca 2 teskjeier).

Begyn å røre godt med ein gong.

Om du ser at den blir "stekt" - redusere varmen og ta den av plata for 20-30 sek. Den skal "reduserast", ikkje steikast.

Når røra begynner å bli meir "fast", ha i litt salt, pepper og noe grønt (parsley, basilikum, dill, vårløk), eg foretrekker dei 2 siste.

Ha i ca 1 spiseskje med creme-freshe.

Ha den på plata i ca 1 min til, mens du fortsetter å røre.

Toast 1-2 stk brød. Ha på skinke (whatever u like) eller laks og ha på røra. Den bør vere litt bløtt, min ikkje så mye.

 

Prøv å lage den slik, så kanskje forandrer du din syn på mat;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle bør ha eid en alfa romeo, alle bør ha hatt unger, alle bør ha hatt bikkje, i call bs.

 

Heey, F u! Jeg kjøpte meg alfa gr dette :D

 

Edit: Skulle ikke opretta en egen enkel mat tråd? Det egg-skinke-rådet og det inlegget over meg her, er slike jeg godt kunne hatt flere av!

Endret av Lynx_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...