Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjente igjen den med en gang, virkelig god oppskrift. Bruker en del smør selv, men ikke helt så mye. Og så droppe jeg sopp, ikke minst. Hater sopp.

Sopp er DIGG!!! Om dei er godt laga, så er det noe av det beste som finst i verda!:) Steikt sopp på fullt varme med litt løk og kvitløk, salt, pepper og litt dill. Heilt fantastisk!

Det som er viktig når ein lager sopp er å ha full varme på panna, slik at dei steikast og ikkje kokas (mye vann i sopp).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen. Hva gjør jeg da etter 12 uker med Bent-Over rows? Er på 60 kg i roing, men har da kun brukt bent-over teknikken. Prøvde med pendlay, men var sjangseløs..

Det er da ikke verdens undergang. Da har du trent mer nakke (og kanskje litt erectors? ;) ) i noen uker. Pendlay er en annen øvelse, det er ikke sånn at Pendlay er ubestridt konge, mens Yates-row som du har drevet med bare er verdiløst i forhold. De treffer litt forskjellig

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Kjente igjen den med en gang, virkelig god oppskrift. Bruker en del smør selv, men ikke helt så mye. Og så droppe jeg sopp, ikke minst. Hater sopp.

Sopp er DIGG!!! Om dei er godt laga, så er det noe av det beste som finst i verda! :) Steikt sopp på fullt varme med litt løk og kvitløk, salt, pepper og litt dill. Heilt fantastisk!

Det som er viktig når ein lager sopp er å ha full varme på panna, slik at dei steikast og ikkje kokas (mye vann i sopp).

Jepp, et annet bokstavelig fett triks er å steke champignon tørt for så å mette den med saltet meierismør... :dribble:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en treningsbenk for noen måneder siden og har brukt den annenhver dag siden. Jeg gjør benkpress, biceps curls og pec decs (+ pull-ups på siden), men merker sjeldent stølhet i muskelene dagen etter. Jeg gjør 3 sett med ca 8-12 reps i hvert, men selv etter tredje sett syntes jeg ofte at jeg har mer å gi. Er det mulig å øke til f.eks 5 sett, eller gir dette lite resultater?

 

I tilegg lurer jeg på hvor nøye man må være med kosthold om man ikke trener for å bli bodybuilder, men heller for å bygge muskelene litt videre. Prøver å få i meg noe protein til frokost, men ettersom jeg kun er 16 har jeg ikke siste ord når det gjelder middagen.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en treningsbenk for noen måneder siden og har brukt den annenhver dag siden. Jeg gjør benkpress, biceps curls og pec decs (+ pull-ups på siden), men merker sjeldent stølhet i muskelene dagen etter. Jeg gjør 3 sett med ca 8-12 reps i hvert, men selv etter tredje sett syntes jeg ofte at jeg har mer å gi. Er det mulig å øke til f.eks 5 sett, eller gir dette lite resultater?

 

I tilegg lurer jeg på hvor nøye man må være med kosthold om man ikke trener for å bli bodybuilder, men heller for å bygge muskelene litt videre. Prøver å få i meg noe protein til frokost, men ettersom jeg kun er 16 har jeg ikke siste ord når det gjelder middagen.

 

Takk på forhånd!

 

http://www.diskusjon...owtopic=1060728

 

Ver så god, tror sånne spørsmål passer seg bedre her :)

Et par veldig grunnleggende tips kan jeg gi deg: kjør baseøvelser. Ikke bicepscurls, og til en viss grad ikke pec decs. Legg til knebøy og markløft. Stølhet trenger ikke ha noe med effektivitet av trening å gjøre. Følg et ferdig oppsatt program, ikke lag et selv, iallfall ikke før du er mer erfaren og har mer kunnskap om kosthold og trening. Kosthold er alltid viktig. Få i deg nok mat om du vil legge på deg. Viss du tror du spiser nok men ikke legger på deg, drikker du en liter helmelk mer om dagen, og spiser en ekstra porsjon middag hver dag. Spis til du føler deg kvalm, og så en porsjon til. Kanskje to. Litt satt på spissen, men selv om du tror du spiser nok, tviler jeg på det. De færreste som er relativt nye på området spiser for lite. Litt protein til frokost er ike nok. Få i deg mye protein til hvert måltid.

 

Forresten; jo, du har siste ord dersom du vil det. Det er bare å lage sin egen middag.

Endret av Diskutant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

5min på ellipse, 30xkv 20x20kg 5x60kg 5x80kg (oppvarming) etterfulgt av 12x90kg, 8x80kg, 7x80kg og 9x50kg gobletsquat og 7x45kg gobletsquat.

Har en god del mer kilo inne men pga dårlig kne i vinter så terper heller på teknikk og kjører typiske hypertrofi/volumøkter for å komme meg sterkere tilbake.

 

+litt skråbenk, dips, nedtrekk, maskinmark og annet dill (Sirkel, med hypertrofi som mål, hovedsakelig for Lé pump)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en treningsbenk for noen måneder siden og har brukt den annenhver dag siden. Jeg gjør benkpress, biceps curls og pec decs (+ pull-ups på siden), men merker sjeldent stølhet i muskelene dagen etter. Jeg gjør 3 sett med ca 8-12 reps i hvert, men selv etter tredje sett syntes jeg ofte at jeg har mer å gi. Er det mulig å øke til f.eks 5 sett, eller gir dette lite resultater?

 

I tilegg lurer jeg på hvor nøye man må være med kosthold om man ikke trener for å bli bodybuilder, men heller for å bygge muskelene litt videre. Prøver å få i meg noe protein til frokost, men ettersom jeg kun er 16 har jeg ikke siste ord når det gjelder middagen.

 

Takk på forhånd!

I tillegg til det Diskutant har sagt allerde:

Ikke bekymre deg for fravær av gangsperre (stølhet), det er ikke noe symptom på treningseffekt. :)

Lenke til kommentar

Okei, da har jeg kommet frem til tre mulige løsninger mtp. program.

1: Kjøre 5x5 SL i 8/12 uker for styrke, for så å gå tilbake til fyrstikkprogrammet eller begynne på en splitt etc

2: Begynne på en 2-splitt som Corey anbefalte i loggen

3: Fortsette med fyrstikkprogrammet selv om det tar ganske lang tid hver økt.

Hva tror dere er mest gunstig for en spinkel guttunge? Målet er å bli "større" samt sterkere. Kostholdet kommer til å fortsette som det har gjort: litt (for mye) kcal-overskudd samt nok av proteiner osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...