Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Det er godt mulig, og jeg skal i hvertfall ikke legge meg opp i hva du bruker, nettopp på grunn av at du selv bruker ordet erfaring. Men når man er 15 år er det ingen grunn til å starte på alt mulig, enten om det bare er for å prøve det for å se virkningen eller hva det enn måtte være.

Hvis man stagnerer og trenger en liten dytt, kjør på, men da har man som regel fått litt treningserfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg. Trur det tokk meg 1 år før eg begynte med protein, så 1 år til før eg begynte med kreatin.

Etter det, så hadde eg liten periode der eg prøvde litt forskjellig (utan å gå heilt crazy da), men fort fann ut at veldig mye av det som selges er BS som er ikkje verdt penger.

No prøver eg preworkout og beta-alanine. Beta-a. fungerer fantastisk, spesielt om ein trener kondis og i 10-15 reps range. Merka at det hjelper meg stort!

Mens prework, som sagt, har ikkje imponert meg. Eg vil teste ut 2-3 stk til, for å se om dei gir meg "kick" til å dra på trening, men er litt skeptisk:)

Lenke til kommentar

Proteintilskudd er vel greit å begynne med, når som helst, vist det trengs.

 

For å bygge muskler så trenger man nok proteiner, og vist man ikke får det igjennom mat, så er proteinpulver genialt. Og det er jo ingen fare for noen.

 

Men det er ikke bra at ungdom helt ned i 13-14 års alderen begynner med alt mulig, som dem tror dem trenger for å bli stor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Proteintilskudd er vel greit å begynne med, når som helst, vist det trengs.

 

For å bygge muskler så trenger man nok proteiner, og vist man ikke får det igjennom mat, så er proteinpulver genialt. Og det er jo ingen fare for noen.

 

Men det er ikke bra at ungdom helt ned i 13-14 års alderen begynner med alt mulig, som dem tror dem trenger for å bli stor.

De fleste 13-14 åringer er i puberteten og er rene testobombene, så de trenger knapt nok ingenting uten om et sunn kosthold og god treningsvett.

Lenke til kommentar

Det er faktisk meir testosteron i ein 18-20 åring, enn i ein 13 åring da:)

 

Protein er greit frå starten av. Men då spiste eg så pass bra, jobba med teknikk og lavare vekter og hadde ikkje behov egentleg for pullever. Eg fekk fortsatt bra resultater. Gjekk litt opp i vekt, mye i styrke og teknikk blei meget god (relativt da).

Poenget er vel at ein MÅ ikkje ha alt mulig. Spesielt når ein er ung og berre begynner å trene. Syns det er viktigare å konse om teknikken, enn om jack3d :)

Lenke til kommentar

Jeg husker godt når jeg var 14-18, jeg hadde så mye energi og lopper i blodet at hadde jeg oppdaget den type trening jeg holder på med idag hadde jeg vært Arnold LETT nå!

 

Det absolutt DUMMESTE jeg ser er små kids som løper rundt med Red Bull og ymse andre koffeinholdige drikker. Er det så JÆVLA hardt og tungt å være en kid og gi en lang faen i alt?

 

Nei, som cefey sier; fokuser på riktig teknikk og riktig kosthold så har du byggesteiner for en enormt bra utvikling når du er ung.

Lenke til kommentar

Keep it that way. Autoregulering er ok når du har mange års treningserfaring, og kjenner kroppen din. Inntil da er det en unnskyldning for å slippe å pushe.

Eg gidd ikkje ta noko ny diskusjon på dette her, men om du ikkje veit kva det er snakk om så kan du like godt la vere å kommentere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...