Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er det dyre proteinet til TN, MyRev osv verdt forskjellen kontra de billigere? Tenker whey protein. Og er det er verdt å kjøpe inn melkeprotein til å ha før leggetid?

Jeg synes det, smakte proteinpulveret til en kompis av meg, jeg er glad jeg har 100% Whey Gold Standard.

 

Hvor kjøper du det fra? Pris osv? Hva med melkeprotein?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det dyre proteinet til TN, MyRev osv verdt forskjellen kontra de billigere? Tenker whey protein. Og er det er verdt å kjøpe inn melkeprotein til å ha før leggetid?

Jeg synes det, smakte proteinpulveret til en kompis av meg, jeg er glad jeg har 100% Whey Gold Standard.

 

Hvor kjøper du det fra? Pris osv? Hva med melkeprotein?

 

Både myse(whey) og kasein stammer fra melk. Det som menes med melkeprotein her er nok kasein, og fåes kjøpt hos de fleste tilskuddsbutikker. Kasein taes opp saktere i kroppen og mange mener derfor at det er viktig å ta en shake før man legger seg for å ikke bli katabol(-.-) i løpet natta...

 

Jeg kjøper kasein fordi jeg digger konsistensen det gir og for å lage proteinfluff.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Bor du i Stavanger har de Jack3d hos Kost1 ;-)

 

Bruker selv Jack3d + kreatin før trening.

Jeg bor i oslo :(

 

hjerte feil ja. så har du noen tips eller?

Ta 3 scoops med jack3d så trenger du ikke å bekymre deg om hjerteproblemer.

 

Jeg liker at du spør hvor du kan få kjøpt jack3d i det ene øyeblikket og gir råd om bruk i det andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bor du i Stavanger har de Jack3d hos Kost1 ;-)

 

Bruker selv Jack3d + kreatin før trening.

Jeg bor i oslo :(

 

hjerte feil ja. så har du noen tips eller?

Ta 3 scoops med jack3d så trenger du ikke å bekymre deg om hjerteproblemer.

 

Jeg liker at du spør hvor du kan få kjøpt jack3d i det ene øyeblikket og gir råd om bruk i det andre.

Jeg tullet, det skjønner vell du og? Og ta 3 scoop med jack3d hvis du har hjerte feil er ikke lurt.

Lenke til kommentar

Bor du i Stavanger har de Jack3d hos Kost1 ;-)

 

Bruker selv Jack3d + kreatin før trening.

Jeg bor i oslo :(

 

hjerte feil ja. så har du noen tips eller?

Ta 3 scoops med jack3d så trenger du ikke å bekymre deg om hjerteproblemer.

 

Jeg liker at du spør hvor du kan få kjøpt jack3d i det ene øyeblikket og gir råd om bruk i det andre.

Jeg tullet, det skjønner vell du og? Og ta 3 scoop med jack3d hvis du har hjerte feil er ikke lurt.

Det er noe av den veikeste sarkasmen jeg har sett på nett i dag hvis det om 3 scoops faktisk var en spøk :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det dyre proteinet til TN, MyRev osv verdt forskjellen kontra de billigere? Tenker whey protein. Og er det er verdt å kjøpe inn melkeprotein til å ha før leggetid?

 

På smak, ja. Men mjææ, egentlig ikke. Det kommer jo litt an på utgangspunkt og målsetting. Er du tynn og vil opp i vekt, så er det ikke noe vits i å kjøpe et så rent pulver som mulig. Da tåler du litt ekstra karbs og fett. Melkefettet har jo også fordeler mtp muskelvekst.

 

Det blir litt som å kjøpe en skjorte, egentlig. En skjorte fra et anerkjent merke vs en fra H&M, begge gjør jo jobben, men det vil jo være forskjeller i kvalitet osv. Og til noen bruksområder vil jo den fra h&m være god nok i massevis.

Digga sammenlikningen :p

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på knebøy, jeg ser mange her som skriker ATG ATG - men de færreste klarer det uten å la hamstrings og ryggstrekkerne slappe av. Dette gjør at du lar ryggraden ta belastningen, etterhvert vil du utvikle problemer.

 

Ingen som trener på SiT klarer å få til ATG uten å buttwinke, så jeg tror egentlig hylekoret rundt å gå ATG fører med ser mer skader enn fremgang. Det å kjøre dypt er å gå så langt som du kan uten å miste spennet i ryggen eller hamstrings. Til flesteparten er dette rundt underside lår parallell uten oppvarming, overside lår med oppvarming.

 

Selv er jeg skyldig som faen, har trent mye med for dyp dybde - strekkrefleksen hjelper voldsomt på vekter i 5RM området. Så det å gå over til å alltid ha ryggen spent er rart i begynnelsen, men det blir bedre. Korsryggen er også uendelig mye bedre :)

ATG er egentlig ikke så mye vits dersom du ikke konkurrerer i vektløfting. Parallell holder i massevis for hobbymosjonister og generiske styrkeatleter. Ikke minst de som driver med styrkeløft.

Jeg vet forresten om en som trente på SIT tidligere som klarte ATG uten buttwink. ;) Så å si INGEN, er bastant.

 

Å gå dypt i knebøy er ekstremt viktig for styrkeløftere, da dybden er det viktigste som blir sett på under konkurranser.

 

Jeg er ikke redd for å gå for dypt i knebøy. Det gir bedre treningseffekt og jeg får ikke vondt i korsryggen. Win win. Buttwink er overhyped.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...