Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan ser dette ut? Målet er å prøve å bygge litt samtidig komme i god form.

 

Styrketreningen trenes med Doggcrapp metoden.

 

Mandag

Benkpress

Overheadpress

T-Bar Row

Shrugs

Triceps extensions

Tirsdag

Intervall-trening

 

Onsdag

Knebøy

Nordic hamstrings

EZ-curls

Hammercurls

Abs

 

Torsdag

Langkjøring i svak/middels oppover bakke

 

Fredag

Cablecrosses

Skulderpress

Roing bredt grep

Upright Row

Smalbenk

Lenke til kommentar

Mulig jeg er dum nå, for jeg skjønte ikke hva du mente.. Har heller ikke lest noe særlig om autoregulering, så jeg vet lite om hva det er! :)

 

Kort og enkelt:

Si du vil ta 12 reps i en øvelse, du starter på 80 kg i la oss si benk. Du skal ta 85 i dag, du har en bra dag, men 85 ble veldig tungt. Du klarte bare 9 reps. Neste trening tar du 85 igjen, du klarer 11 reps og er helt tom. Neste trening tar du 12 reps (enkelt eller svært tungt). Du har klart 12 reps, så nå øker du.

 

Veldig satt på spissen kanskje, men det er hovudpoenget. Ca. Om jeg ikke har misforstått helt fullstendig.

Lenke til kommentar

Bor du i Stavanger har de Jack3d hos Kost1 ;-)

 

Bruker selv Jack3d + kreatin før trening.

Jeg bor i oslo :(

 

hjerte feil ja. så har du noen tips eller?

Ta 3 scoops med jack3d så trenger du ikke å bekymre deg om hjerteproblemer.

 

Kan kjøpe en boks av meg for 450 ;D

Bor du i oslo?

Lenke til kommentar

Mulig jeg er dum nå, for jeg skjønte ikke hva du mente.. Har heller ikke lest noe særlig om autoregulering, så jeg vet lite om hva det er! :)

 

Kort og enkelt:

Si du vil ta 12 reps i en øvelse, du starter på 80 kg i la oss si benk. Du skal ta 85 i dag, du har en bra dag, men 85 ble veldig tungt. Du klarte bare 9 reps. Neste trening tar du 85 igjen, du klarer 11 reps og er helt tom. Neste trening tar du 12 reps (enkelt eller svært tungt). Du har klart 12 reps, så nå øker du.

 

Veldig satt på spissen kanskje, men det er hovudpoenget. Ca. Om jeg ikke har misforstått helt fullstendig.

Da var det sånn ca sånn jeg tenkte. Men, da er det vel "riktig" av meg å kjøre på samme vekt som jeg ikke klarte forrige uke da? :) For så å øke neste uke igjen, siden jeg klarte det.

 

Edit: Jeg var i sverige for ca 2 uker siden, da solgte de boksene for 200kr boksen. Det var på Charlottenberg :) Har mine tvil på at det er igjen noe, men du kan jo ha flaks!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Men, da er det vel "riktig" av meg å kjøre på samme vekt som jeg ikke klarte forrige uke da? :) For så å øke neste uke igjen, siden jeg klarte det.

 

Mhm. En kan jo snu på det, og spørre hvorfor i alle dager man skal fortsette å presse på høyere og høyere vekt dersom det går ut over teknikken eller dine grunner til å forbli på jorden?

Nettop. :)

 

 

Og nei, det var ikke et forsøk på å beskylde deg for å ha den tankegangen, bare et hypotetisk eksempel.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er dum nå, for jeg skjønte ikke hva du mente.. Har heller ikke lest noe særlig om autoregulering, så jeg vet lite om hva det er! :)

 

Kort og enkelt:

Si du vil ta 12 reps i en øvelse, du starter på 80 kg i la oss si benk. Du skal ta 85 i dag, du har en bra dag, men 85 ble veldig tungt. Du klarte bare 9 reps. Neste trening tar du 85 igjen, du klarer 11 reps og er helt tom. Neste trening tar du 12 reps (enkelt eller svært tungt). Du har klart 12 reps, så nå øker du.

 

Veldig satt på spissen kanskje, men det er hovudpoenget. Ca. Om jeg ikke har misforstått helt fullstendig.

Da var det sånn ca sånn jeg tenkte. Men, da er det vel "riktig" av meg å kjøre på samme vekt som jeg ikke klarte forrige uke da? :) For så å øke neste uke igjen, siden jeg klarte det.

 

Edit: Jeg var i sverige for ca 2 uker siden, da solgte de boksene for 200kr boksen. Det var på Charlottenberg :) Har mine tvil på at det er igjen noe, men du kan jo ha flaks!

Det er veldig greit å kjøre modifisert straight sets, istedenfor vanleg straight sets.

 

Dvs istedenfor 3x12, så kjører du 3x10-12.

Altså, du skal greie minst 3x10 med den vekta du velger. Når du når 3x12, så øker du vekt.

Den tillater litt meir rom til dagsformen og lar deg konse litt meir på teknikk, istedenfor å pushe på dei siste sets/reps for å greie det du har som mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, liten vits i å øke om man ikke klarer nåværende vekt. Så det sier seg jo selv :)

 

Hehe, skjønner! Er glad i å legge på vekt, men jeg kjenner mine egne begrensninger.

 

Ja, det gjør egentlig det.

Er glad i å legge på vekt selv, men vet godt at jeg ikke presterer like godt hvis jeg bare lesser på... :p

Lenke til kommentar

Mulig jeg er dum nå, for jeg skjønte ikke hva du mente.. Har heller ikke lest noe særlig om autoregulering, så jeg vet lite om hva det er! :)

 

Keep it that way. Autoregulering er ok når du har mange års treningserfaring, og kjenner kroppen din. Inntil da er det en unnskyldning for å slippe å pushe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Første trening etter hva som har følt som den lengste bakrusen i historien etter at jeg var ute på onsdag siste uke. (forkjøla)

 

Deiling å være tilbake igjen, selv om kroppen ikke fungerte helt optimalt :tease:

Lenke til kommentar

En venn av meg skal over tilsverige, hva koster sånn ca, en boks med jack3d?

Skjønner virkelig ikke hvorfor du skal prøve Jack3D. Du er 15, og det er ikke så alt for lenge siden du begynte å trene. Tren 'rent' i et par år før du begynner med slikt.

Ikke at Jack3D er spesielt ille, men ser virkelig ikke grunnen til at man skal starte på det i en alder av 15 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En venn av meg skal over tilsverige, hva koster sånn ca, en boks med jack3d?

Skjønner virkelig ikke hvorfor du skal prøve Jack3D. Du er 15, og det er ikke så alt for lenge siden du begynte å trene. Tren 'rent' i et par år før du begynner med slikt.

Ikke at Jack3D er spesielt ille, men ser virkelig ikke grunnen til at man skal starte på det i en alder av 15 år.

 

Helt enig. Husker sjølv når eg starta, tenkte at eg MÅTTE ha både proteiner og kreatin, helst ZMA, Jack3d og resten av butikken. Føler meg som den gullgruva med tanke på kor rundlurt eg blei. Måtte ha "Anabolic ZMA" og "Krea-Bolic" fordi det var hardcore shit. :p

Lenke til kommentar

Protein, Casein, Kreatin, BCAA (spess når eg leana!), Beta-Alanine er ein "must" på lista mi. Ut i frå erfaring der eg har vert av og på med ulike ting og ulike kombo:)

prework hjelper litt, men er ikkje så bra som resten. Multivitaminer er vel "ok" det med:) resten er "meh"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...