Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er vel kanskje derfor man ikke bør trene på Det hver eneste trening, så man ikke føler man MÅ ha Det for å ha en god økt..

 

THIS!

 

Jeg bruker Jack3d når jeg føler jeg er stuck. Hater å føle meg avhenging av noe som helst for å oppnå gode resultater. Og når jeg først tar en Jack3d økt, så får jeg som regel en kongeøkt!

 

Akkurat på DET punktet er jeg veldig enig med godeste Hulken!

 

On another note: Folk her i USA er blitt veldig skeptiske til Jack3d. Det stemmer at det skal bli ulovlig her fra og med 9ende april. Dette pga folk her dauer visstnok dauer av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette med gram protein pr kg høres litt sprøtt ut. Jeg mener, har du noe forslag til hvordan jeg skal få 200g rent protein i meg UTEN gainer og uten at magesekken sprenges?

 

Det er rett og slett ikke normalt å spise så mye mat...

80g havregryn 10g protein

300G kyllingfilet 84 g protein

1l ekstra lett melk 33g protein

1 skyr 17g protein

1 proteinshake 50g protein

=194g protein, uten gainer, og en jente på 40kg kan fint spise det i løpet av en dag.

 

SUCK IT UP BITCH

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fitnessbloggen=latterlig...

 

Jeg posta at 2x kroppsvekt i gram proteiner pr. døgn holder for ei jente som vil ned til 55kg fra 70kg men det passa visst ikke inn der siden det er opplest og vedtatt man MÅ ha 2,5xkroppsvekta i gram proteiner pr. døgn... Go fitnessbloggen? :hmm:

Hvor står det, egentlig? Aldri sett at dette hverken har blitt opplest eller vedtatt noe sted der.

Lenke til kommentar

Fitnessbloggen=latterlig...

 

Jeg posta at 2x kroppsvekt i gram proteiner pr. døgn holder for ei jente som vil ned til 55kg fra 70kg men det passa visst ikke inn der siden det er opplest og vedtatt man MÅ ha 2,5xkroppsvekta i gram proteiner pr. døgn... Go fitnessbloggen? :hmm:

Hvor står det, egentlig? Aldri sett at dette hverken har blitt opplest eller vedtatt noe sted der.

Det er jo ikke vedtekter eller forumsregler jeg snakker om, du skjønner godt hva jeg mener. På FB har de tatt vitenskap så langt at de er langt på vei inn i broscienceland blanda med litt selvgodhet. Også PSMF da, det er visst en slager blant alle jentene som skal slanke seg. Metoden blir jo omfavna som om det skulle vært løsninga på alle verdensproblemer... :p

 

Også har de Helene Drage... :mrgreen:

Lenke til kommentar

Jeg synes dette med gram protein pr kg høres litt sprøtt ut. Jeg mener, har du noe forslag til hvordan jeg skal få 200g rent protein i meg UTEN gainer og uten at magesekken sprenges?

 

Det er rett og slett ikke normalt å spise så mye mat...

80g havregryn 10g protein

300G kyllingfilet 84 g protein

1l ekstra lett melk 33g protein

1 skyr 17g protein

1 proteinshake 50g protein

=194g protein, uten gainer, og en jente på 40kg kan fint spise det i løpet av en dag.

 

SUCK IT UP BITCH

Hehe, det der er omtrent det jeg spiser hver dag, forutenom skyr som koster for mye i forhold til utbytte. Selvfølgelig litt lakseolje og frukt i tillegg. Blir litt kjedelig men pytt pytt...
Lenke til kommentar

Ikke at jeg tror at det er noen eksakt vitenskap bak valget av tall, men jeg har hørt at man skal innta 2-3 gram protein per kg ren muskelmasse. Dette i seg selv er et himla rart estimat, da det er de færreste som har oversikt over hvor mange kilo fett, bindevev, skjelett og organer de har i kroppen.

Lenke til kommentar

Sikker på at det var rein muskelmasse og ikkje feittfri kroppsvekt? Har du 20% feitt på kroppen og veg 100kg blir det 80kg feittfri masse. Utgjer ikkje så alt for mykje for ein med låg feittprosent, men for dei på 130kg og 35% feitt blir det over 100g protein i forskjell.

 

 

Lyle McDonald:

So basically we have an intake continuum ranging from about 1.5 g/kg (0.68 g/lb) as a minimum for the obese non-training individual up to a high of around 3.3 g/kg (1.5 g/lb) of protein per pound of lean body mass for very lean heavily training athletes or bodybuilders with middle ground values being found in between those two extremes.
Lenke til kommentar

Nemlig, jeg vet selv av erfaring at jeg beholder muskelmasse på 2xkroppsvekta i gram proteiner i døgnet. Det har holdt bra. Flere kompiser spiser 2x sin kroppsvekt til både bulk og deff og de mister heller ikke muskelmasse...

 

Det der kommer nok aldri til å bli en noenlunde eksakt vitenskap.

Lenke til kommentar

For all del. Man kan godt være liberalistiske og si at folk må få gjøre som de vil, men å si "dette fungerer ikke" blir for dumt, for det vet folk her ærlig talt ingenting om. Det samme gjelder "hvor skal grensa gå? Ved at ingen har råd til noenting?". Makan til dustete argument. Målet er jo å redusere forbruket, ikke forby. Vil man forby er det jo bare å gjøre det, men ved å regulere priser så reduserer man forbruket.

Hvorfor bør det være å redusere forbruket så drastisk? Usunn mat er bare helsefarlig i store mengder og over lang tid, i motsetning til tobakk og alkohol. De aller fleste menneskene i befolkningen spiser godteri og usunn mat i moderate mengder. Om noen, så skaper dette få individuelle eller samfunnsmessige problemer.

 

Bare et fåtall spiser så mye at det blir livstruende. Målet bør heller være å senke det antallet mennesker som spiser usunn mat på daglig nivå og blir overvektige på grunn av dette. De som bruker 4-sifrede summer på godteri og søppelmat i måneden nå, vil ikke nødvendigvis senke forbruket hvis prisen stiger med noen prosent. Da vil høyere avgifter bare slå skjevt ut sosialt. De har jo muligheten til å velge annen mat allerede i dag.

 

Vi bør heller gjøre befolkningen sunnere ved å legge til rette for at det skal være lett å ha en god livsstil. Dette kan gjøres ved å spre kunnskap om hvilke næringsstoffer som er sunne, hvilke råvarer som inneholder disse, og hvordan man tilbereder mat. Det kan også legges til rette for mer fysisk aktivitet. For eksempel er mange bedrifter flinke til å tilby sine ansatte helsetjenester og å organisere idrettslag.

Hvor har du "så drastisk" fra? Å øke prisene litt vil senke forbruket litt. Det ene utelukker heller ikke det andre. Man kan for eksempel øremerke økt sukkerskatt/usunn mat-avgift til holdningskampanjer slik som du nevner. Målet er å senke forbruket, det er bare du som har dratt inn "drastisk"

Lenke til kommentar

Fettfri kroppsmasse kan man egentlig drit i da siden det er jo bare 80-85g protein pr 100 i tilskuddet også.

Kutter ene vegen og legger til andre vegen.

Bruker man kroppsvekta og regner gram som gram i proteinbøtta blir det ikke så feil.

Det blir alltid feil for nokon og det vil alltid passe for andre. Det er vel ikkje så vanskeleg å ta vekta, fjerne prosent feitt og gangen med 2-3 så har du protein i gram.

Lenke til kommentar
Det blir alltid feil for nokon og det vil alltid passe for andre. Det er vel ikkje så vanskeleg å ta vekta, fjerne prosent feitt og gangen med 2-3 så har du protein i gram.

Så må man huske at det er for eks 80g protein pr 100g i tilskuddet man bruker , så må man uansett ta 20% mer protein og når man har trukket ifra 20% på vekta så ender man opp på samme sted som om man bare hadde brukt vekta sånn ca.

 

Man ganger vekten med 3 så finner man 200 gram.

Oj jeg må trekke ifra fettprosenten, så ender man opp på 160gram.

Så er det ikke 100% protein i tilskuddet så må man uansett ta 200g.

Da har man bare bortkastet matte, men det er jo rett og det er ikke sikkert man spiser all protein som tilskudd, men kylling ol.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvor har du "så drastisk" fra? Å øke prisene litt vil senke forbruket litt. Det ene utelukker heller ikke det andre. Man kan for eksempel øremerke økt sukkerskatt/usunn mat-avgift til holdningskampanjer slik som du nevner. Målet er å senke forbruket, det er bare du som har dratt inn "drastisk"

 

Ja, det var jeg som la til adjektivet drastisk, for å skape nyanser. Poenget står fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...