Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Nokon formeiningar om kor ofte eg burde/kan trene pushups, situps og hangups? Tenker å prøve meg på 100PU og 200SU programma, då er det tre gonger i veka.

Om eg trenar kondisjon dagane i mellom, vil dette påvirke prestasjonen i øvingane eg skal trene?

 

Du kan trene det hver dag, kommer Ann på hvor mye du tar deg ut. Når det er sagt ville jeg droppet sit-ups for godt. Men mindre målet er og krumme ryggsøylen så mye som mulig samt dårlig aktivering av mage. 3-4 dager ville nå jeg gjort. Kondisjon vil nok ikke påvirke så mye med mindre kostholdet suger.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få tommelen over stanga. Eg hadde den under tidlegare og sleit med det same. Etter at eg endra forsvant alle problem. Tok litt tid å bli komfortabel med det, men no fungerer det supert. Hugs at hendene ikkje skal halde noko vekt, dei skal kun støtte opp og unngå at stanga glir av ryggen. Ryggen skal halde heile vekta.

 

Tommelen under fungerer på high-bar, men ved low-bar er det betre å ha den over.

Lenke til kommentar

Få tommelen over stanga. Eg hadde den under tidlegare og sleit med det same. Etter at eg endra forsvant alle problem. Tok litt tid å bli komfortabel med det, men no fungerer det supert. Hugs at hendene ikkje skal halde noko vekt, dei skal kun støtte opp og unngå at stanga glir av ryggen. Ryggen skal halde heile vekta.

 

Tommelen under fungerer på high-bar, men ved low-bar er det betre å ha den over.

 

Kjører tommelen over både på low og high faktisk. Når jeg kjører high så klarer jeg ikke å plassere stanga riktig på traps uten at det gjør vondt etellerannet sted eller at stanga ruller. Low-bar går bra bortsett fra håndleddet. Det hjelper til en viss grad å presse albuene frem og under stanga, men kjenner det fortsatt bra på de tyngste løftene.

Lenke til kommentar

Kjører tommelen over både på low og high faktisk. Når jeg kjører high så klarer jeg ikke å plassere stanga riktig på traps uten at det gjør vondt etellerannet sted eller at stanga ruller. Low-bar går bra bortsett fra håndleddet. Det hjelper til en viss grad å presse albuene frem og under stanga, men kjenner det fortsatt bra på de tyngste løftene.

Då har du nok hendene for langt under stanga. Prøv å få dei meir på baksida og oppå. Hendene skal som sagt ikkje halde noko vekt, så du skal ha grepet meir på baksida enn under. Veit ikkje kor smalt grep du har i dag, men du må kanskje gå litt breiare. Prøv deg fram.

 

Du bør få armane og hendene bortimot parallell, det er ein god posisjon.

Som her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=9qbBsn7IbPU&feature=player_embedded#at=13

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med markløft og mange repetisjoner? Sitter å tester ut et fullkroppsprogram som jeg kjører 3 ganger i uken, som baserer seg i hovedsak på baseøvelser. Kjører 3x12 på alle øvelsene, hvor jeg med jevne mellomrom øker vektene til jeg stopper opp. Deretter går jeg over til 3x8, og fortsetter fram til jeg stopper opp der også. Dermed blir det deload og tilbake til 3x12.

 

Spørsmålet er om det er noe lurt å kjøre 3x12 på øvelser som markløft, hvor det fort kan gå utover teknikken hvis man blir utmattet. Vurderer å kanskje kjøre 5x5 på baseøvelsene, men har mest lyst å trene volum. Er så lei av å trene 5x5 :hm:

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

Målet er kun volum nå. 1-5 repetisjoner er best for maks styrke, mens 6-12 er mer volum. Kanskje jeg bare skal fortsette med 3x8 på markløft etter deload. Merker spesielt på de siste repetisjonene når jeg kjører 3x12, at det kan bli vanskelig å holde ryggen rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...