Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Du har jo vært gjennom dette før? Med gode resultater synes jeg å huske...

Har de vært så harde med deg i tæret at du har glemt gamle kunster? :p

Hehe, du kan då sei...problemet er eigentleg militæret...

Det eg hadde suksess med var lavkarbo og periodisk faste, men eg synast det er ekstremt vanskeleg/umulig i militæret...

 

Er kan det vere ein fordel å kjøyre periodisk faste den veka eg er heime, medan eg bare et mindre den veka eg er på vakt? (har turnus, vanlegvis ei veka på og ei veke av).

Bitch please! Problemet ditt er viljestyrken, og det vet du like godt som meg.

 

Slutt å lag unnskyldninger for deg selv. Det er ingen som tvinger deg til å stappe tryne i vaniljeis på natta, og at du kjeder deg er faen meg den dårligste forklaringen jeg har hørt på lenge.

 

Hadde en uke på og en av i Militæret selv. Gikk ned 15kg fra Desember til juli. :thumbup:

 

Edit: Gikk faktisk ned mest i "på" ukene også!

Endret av magb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo vært gjennom dette før? Med gode resultater synes jeg å huske...

Har de vært så harde med deg i tæret at du har glemt gamle kunster? :p

Hehe, du kan då sei...problemet er eigentleg militæret...

Det eg hadde suksess med var lavkarbo og periodisk faste, men eg synast det er ekstremt vanskeleg/umulig i militæret...

 

Er kan det vere ein fordel å kjøyre periodisk faste den veka eg er heime, medan eg bare et mindre den veka eg er på vakt? (har turnus, vanlegvis ei veka på og ei veke av).

Bitch please! Problemet ditt er viljestyrken, og det vet du like godt som meg.

 

Slutt å lag unnskyldninger for deg selv. Det er ingen som tvinger deg til å stappe tryne i vaniljeis på natta, og at du kjeder deg er faen meg den dårligste forklaringen jeg har hørt på lenge.

Haha, chill, er ingen unnskyldning, ville bare forklare slik det er nå, og ja, det hadde vore lettare å slanke seg om eg hadde studert feks.

Det er lett i vekene eg har dagvakt, for då er det så mykje å gjer at eg kanskje bare får spist ein eller to gonger på 12 timar, men på nattevakt er det kunn fordi eg kjedar meg og "alle andre" stappar i deg mat.

 

Veit det kunn handlar om kaloriar, men er det gunstig å gå på periodisk faste ei veke, forså å ha "vanleg diett" den andre veka?

Lenke til kommentar

Jau kan det :)

Det einaste er at treningsrommet der suger balle...ikkje noko knebøyrack, nesten bare maskiner som er øydelagte. Begge tredemøllene er øydelagte.

Kan sykle det, einaste som funkar der.

Sykle, push-ups, dips, hang-ups, hoppetau... mye å finne på:) Ver kreativ.

Det var litt slemt sagt av phax, men eg er enig med han. Det er viljestyrken din det kommer på.

Du kan kjøpe TRX og bruke den? Har ikkje testet den ut selv, men om du har ikkje noe annet, så bør den fungere ganske bra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er venn med Jørgen Foss på fjøsboka (en kompis la ham til, jeg kjenner ham ikke). I dag oppdaterte han statusen:

 

"Fikk denne meldingen på Facebook for en time siden:

Æli Manouchehri

Er det fornuftig å sette opp pris for alle fordi noen få ikke klarer å styre seg? På denne måten blir feite fattige også? Har du råd til det?

Selvbeherskelse og å kunne ta ansvar for egne valg er en fin ting i stedet for å skylde på priser, tau er billig, hvorfor er det ikke flere som henger seg?

Skjerp deg din gris"

 

Jeg fikk bakoversveis da jeg så kommentarene. Der fikk han bred støtte, der folk støttet saken hans og garanterte at dette er en mann med lav selvfølelse, som både bør utestenges fra facebook og politianmeldes. Av over 30 stykker som kommenterte, var det bare 2 stykker som antydet at de ikke var uenige i at godteriprisene bør økes. En ernæringsfysiolog mente hardnakket at å øke prisene var det rette å gjøre.

 

Jeg ser jo at folk vil støtte en kar som kanskje har hatt det vankelig på grunn av vekten sin. Men jeg hadde ikke trodd at så mange er for en prisøkning på usunn mat. Personen som skrev meldingen til Jørgen Foss kunne absolutt spart seg for å kalle ham en gris (dog er politianmeldelse kanskje litt drøyt), men han har et peng. Jeg er enig i det synet han ville få fram.

Lenke til kommentar

Skal me setje opp prisen på alkohol for å kjempa mot alkoholisme?

 

Det er feil måte å angripe problemet på og veldig lettvint. Du legg ansvaret for din kropp over på andre.

Dei som slit med fråtsing kjem ikkje til å slutte sjølv om prisen på godteri går opp 10%. Dei kjem til å få tak i pengane til det likevel, eventuelt nedprioritere andre ting.

 

Det er kun den enkelte som kan gjere noko med sin overvekt. Dei kan sjølvsagt få hjelp, men å setje opp prisen på godteri blir heilt feil og rammar eit heilt samfunn.

Lenke til kommentar

Det er så jævla idiotisk. Det går jo ut over folk som har normalt forbruk til usunne ting også. Vi blir straffet. Senk heller de fuckings prisene på sunne matvarer. Det er gunstig for alle.

 

Fettsekkene kommer til å prioritere hverdagssjokoladen uansett og staten får mer penger i kassa.

Lenke til kommentar

Skal me setje opp prisen på alkohol for å kjempa mot alkoholisme?

Ehh, det er da nettopp det man gjør i Norge?

 

Og så lurer jeg på hvilke grunnkunnskaper folk her egentlig har i økonomi. For det er ganske velkjent at når prisen går opp, så er det færre som kjøper. Dette gjelder sannsynligvis godteri også, forbruket går ned når prisen går opp. Det gjør at foreldre kjøper mindre mengde lørdagsgodter til barna, som igjen gjør at det på sikt blir færre som sliter med overspising (for det grunnlaget legges utvilsomt i lav alder). At naboen din som veier 140kg ikke kommer til å spise mindre er en ting, det er jo knekkende likegyldig. Mest sannsynlig så blir det mindre totalt godteriforbruk dersom prisene øker merkbart. At folk liker å være navlebeskuende og fordømme tjukkasene er en annen sak.

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er bedre å forebygge enn å straffe uønsket atferd. At en person spiser usunne mengder godteri går kun ut over ham selv, i motsetning til hva alkohol og tobakk til en viss grad gjør. Dessuten, jeg er i hvert fall en voksen mann, så jeg kan like godt som, eller bedre enn staten, velge kostholdet mitt og passe på meg selv.

Lenke til kommentar

Å legge avgift på det man ser på som "uønsket" ER forebyggende :) At godteri pga pris blir mer "luksus" og ikke noe man kjøper hver lunsj er en forebyggende samfunnsomveltning. Det føles kanskje urimelig for deg som enkeltperson, men dette er forvaltning, og da må man se på det store bildet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser det, men jeg tenkte mer på forebygging som ved å spre kunnskap. Folk bør gjennom skolen og media lære hva som er sunn mat og hva som er en god livvstil. La folk velge livsstilen sin fordi de vet at de har godt av den, ikke fordi det koster både skjorta og buksa å leve annerledes. Så får vi heller godta at noen velger å spise usunn mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, men kvar går grensa? Skal dei heve prisane heilt til folk ikkje har råd til alkohol eller godteri?

 

Vil det få noko effekt når du har McDonalds på kvart gatehjørne med burger til 10 kroner? Er godteri eit så stort problem at prisane må opp? Vil ein prisauke på varer som i utgangspunktet er ganske billig i forhold til kaloriar ha noko effekt i det heile tatt? Anna enn å bidra med avgifter til staten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir mindre av uønsket/usunn adferd, og vi får mer penger til andre gode formål, er ikke det godt nok? Å si "er det så stort problem at dette må gjennomføres?" er litt baklengs for meg, det kan være et veldig lite problem for at en avgift kan ha positiv effekt. Og ang. hvor grensa går: Det trenger ikke være en one-fix-all, har det positiv effekt har det positiv effekt.

 

Dette er ikke det eneste vi gjør for å promotere sunnere alternativer. Har du lagt merke til at det aldri er reklame for godteri i sammenheng med barneprogrammer, eller reklame for godteri med barn i dem i det hele tatt på tv? Lagt merke til kassene på Ica som sier "sukkerfri kasse"? Du fikk kanskje undervisning i kostholdspyramiden i heimkunnskapen også?

 

Når man bor i Norge mener hvertfall jeg at man bare må tåle at forvaltningen prøver å styre befolkningen i riktig retning. Hadde pilsen kostet halvparten av det den gjør i dag kan jeg GARANTERE at folk hadde drukket mer, og etter noen år hadde det ført til mer alkoholisme.

Endret av Kevlar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser det, men jeg tenkte mer på forebygging som ved å spre kunnskap. Folk bør gjennom skolen og media lære hva som er sunn mat og hva som er en god livvstil. La folk velge livsstilen sin fordi de vet at de har godt av den, ikke fordi det koster både skjorta og buksa å leve annerledes. Så får vi heller godta at noen velger å spise usunn mat.

Det er ikke sikkert det hjelper noe særlig. Leste om en undersøkelse i USA som hadde prøvd på dette. Kontrollgruppen som fikk mye kunnskap om kosthold osv hadde ca like mange overvektige som den andre gruppen som ikke fikk ekstra kunnskap. Det har vel mer med miljøet å gjøre, tenker jeg.

Sånn for min egen del hadde jeg blitt veldig glad dersom det på en eller annen måte ble billigere å leve sunt. I.e. billigere grønnsaker, osv. Det er nok litt verre i praksis, men jeg hadde blitt svært fornøyd! :)

 

 

Clean and press og ekstravekter på push-ups for første gang i dag, feelin' like a baws!

Frivending med press? Støter du ikke? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...