Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Markløft er en ganske tekniskkrevende og tung øvelse, så og kjøre masse reps der ikke noe vits og målet er volum og styrke. Så på de tunge og mest krevende øvelsene burde du holde repsene litt nede mellom 1-8reps. Helst 1-6reps men jeg ville nok holdt meg langt unna 12reps i markløft. Just sayin..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har et cirka anslag på hvor mange kcal jeg kan regne på et Wasa Husmann knekkebrød med kjøttpålegg, ost eller egg? Jeg er veldig glad i smør, smører på den siden med hull for å få med meg mest mulig, og har som oftest på et godt lag. Har hørt at en vanlig brødskive med pålegg ligger på 250-300 kcal, et knekkebrød med en god dose meierismør ligger da på kanskje det samme?

 

:)

Lenke til kommentar

Takk :) Da landa jeg på rett i underkant av 200 kcal. Et knekkebrød, 3 skiver fårepølse, og en trippel porsjon (15g) smør. Kanskje litt mye å regne trippel porsjon, men bedre å være på den sikre siden.

 

Edit: He, he. Stemmer overslaget kommer det inn cirka 3 ganger så mange kalorier fra smøret som det gjør fra knekkebrødet.

Endret av Bjarnemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med manualer får du balanse/ støttemuskulatur , men det krever mye energi å få opp manualene før du har gjort første rep så det anbafales ikke når vektene blir tunge.

Det kan jo være greit på 10RM-programmer ol som ikke fokuserer rent på styrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...