Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kunne jeg godt sett mer av på treningssenteret :whistle:

Utrolig hvor ofte man ser de samme jentene bare løpe og gjøre mageøvelser hver eneste gang.

 

http://www.youtube.com/watch?v=j_t2p_5dh7A&NR=1&feature=endscreen

Hadde vært enda mer gøy å se jenter med god teknikk :)

 

edit: Det var strengt. Bra hun øver seg på teknikk. Jenter som trener markløft er konge.

 

Teknikken er bra, men sett tallet på vektskivene? :p

Den teknikken er virkelig ikke bra. At hun løfter lett er bare fint, men teknikken er ikke god.

 

Hvis du virkelig tror det er god teknikk kan jeg gjerne peke på alt som er feil :)

 

Samme dame som gjør planken eller? For et stjerneeksempel.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med barefoot-shoes? Tenkte på "Vibram 5 fingers" o.l. Funker de å springe på fjellet med?

Når ej kjøpte joggesko, så snakke selger ved siden med ein kunde om disse skoa. Då anbefalte han dei sterkt å snakke veldig fint om dei. Ej syns dei ser sære ut :p

PS, det var i ein "proff" jogge-butikk i USA, der selgera veit kva dei snakker om:)

Lenke til kommentar

kan jeg gjerne peke på alt som er feil :)

 

Ja takk :)

Holder på med markløftteknikk, men sliter med å finne ut hva som er riktig og hva som er feil. Også ser jeg to videoer der det for meg ser ut som det er gjort likt, men utifra kommentarene så stemmer nok ikke det :p

 

Og jeg har også sånne 5erskiver på senteret btw.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Joda sant det, de var liksom så enormt store til å være 5kg, bare passet på at alle fikk det med seg. Dukket forresten opp en "related" video da den var ferdig, planken slik det skal gjøres:

Enormt kjekt når du teknikktrener/varmer opp i øvelser som rykk. Deilig å kunne ta øvelsen fra gulvet med ikke altfor høy vekt. Eleiko-skiver er vel ofte sett på som de beste vektskivene du får tak i. De som brukes i OL også. Har til og med sett 2.5kg-skiver med slik diameter.

Lenke til kommentar

kan jeg gjerne peke på alt som er feil :)

 

Ja takk :)

Holder på med markløftteknikk, men sliter med å finne ut hva som er riktig og hva som er feil. Også ser jeg to videoer der det for meg ser ut som det er gjort likt, men utifra kommentarene så stemmer nok ikke det :p

 

Og jeg har også sånne 5erskiver på senteret btw.

Jeg er ingen teknikkekspert i markløft, men dette er hva selv mine amatørøyne ser:

 

Se på forskjellen på det første og siste løftet hennes; Hvis hun skal drive med teknikktrening må hun bare lære seg å resette og få en ordentlig utgangsposisjon på hvert løft. Det sklir mer og mer ut og det siste løftet ser mer ut som strakmark enn markløft.

 

Vekta er tydeligvis litt for lett for teknikktrening også, siden hun ikke har noe spenn eller trykk i kjernen når hun begynner løftet (og tydeligvis ikke trenger det heller :p), og rykker opp 30kg som om hun prøver å få strekk.

 

Utgangsposisjonen hennes på et par av repetisjonene etter den første er jo under parallell, med en liten knekk i knærne :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med barefoot-shoes? Tenkte på "Vibram 5 fingers" o.l. Funker de å springe på fjellet med?

50/50 liker de skoene, husk at de IKKE er laga for annet enn jevnt underlag. På fjellet er man nesten NØDT til å ha ankelstøtte...

 

Ahh, kan du annbefale noen sko som passer til løping på fjellet da? Rundt 1K.

Nei, jeg kan for lite om sånne sko til det. Spør på en butikk, helst en spesialisert en. Løpesko til fjellbruk pleier forresten å være dyrt... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Teknikken er bra, men sett tallet på vektskivene? :p

Ser flere har nevt hvorfor hun har vektene hun har.

 

De vektene er laget kun for teknikktrening. Ikke ser det ut som en olympiastang (på 20 kg) heller, men snarere en teknikktreningsstang på 5 kg. Det er faktisk ikke dumt å trene på bevegelsesbaner med så lite vekt som mulig, for så å bygge seg oppover med mer vekt. Dette gleder spesielt de som er ferske/unge.

 

Jeg må innrømme jeg først ble oppmerksom på at hun ikke hadde på låser, men så la jeg merke til resten av utstyret. Håper hun gir gass og setter ett godt eksempel på hvordan det skal gjøres :)

Lenke til kommentar

De vektene er laget kun for teknikktrening. Ikke ser det ut som en olympiastang (på 20 kg) heller, men snarere en teknikktreningsstang på 5 kg.

Syns det ser ut som en standard 20kgs eleico stang jeg, ikke at det spiller noen rolle.

 

Joda sant det, de var liksom så enormt store til å være 5kg, bare passet på at alle fikk det med seg. Dukket forresten opp en "related" video da den var ferdig, planken slik det skal gjøres:

Planken slik det ikke skal gjøres mener du vel ;) Men fin video. Absolutt.

Lenke til kommentar

Verste formen på planke jeg har sett på lenge.

PLANKE, fordi kroppen er RETT.

Ser det er mange som har ALT for mye svai i ryggen. Hjalp en på fredag med å anbefale han å knipe sammen og rette opp ryggen med god respons tilbake. I saved a korsrygg! GGG

 

Tror jeg ikke på.

Lenke til kommentar

Okey, pakken min med Xtend BCAA har blitt stoppet og det står at grunnen er "Importrestriksjon: lisens kreves". Dafuk? Mente jeg hadde lest såpass at BCAA ikke var regnet som et legemiddel og kunne bestilles innen EU/EØS?

Dagsdosen som anbefales på pakken er for høy i forhols til norske anbefalinger og dermed blir den avvist i tollen på den måten.

 

 

Det er forresten bare å bruke engelske leverandører og skrive at man vil ha pakken merket med noe annet enn det de sender. Om pakken da blir åpna kan man også spørre om å få pakkene merka på annet vis.

 

Blir for dumt at ting man bestiller skal bli stoppa av byråkrati...

Lenke til kommentar

Okey, pakken min med Xtend BCAA har blitt stoppet og det står at grunnen er "Importrestriksjon: lisens kreves". Dafuk? Mente jeg hadde lest såpass at BCAA ikke var regnet som et legemiddel og kunne bestilles innen EU/EØS?

Dagsdosen som anbefales på pakken er for høy i forhols til norske anbefalinger og dermed blir den avvist i tollen på den måten.

 

 

Det er forresten bare å bruke engelske leverandører og skrive at man vil ha pakken merket med noe annet enn det de sender. Om pakken da blir åpna kan man også spørre om å få pakkene merka på annet vis.

 

Blir for dumt at ting man bestiller skal bli stoppa av byråkrati...

 

 

Hmmm, jaja. Får se hva som skjer nå. Bestilte fra powerbody.co.uk og mente det skulle gå greit innen EU. BCAA selges jo i Norge, Xtend også så ser ikke helt hvorfor det skulle være lovstridig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...