Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Yeawh Dawg! Pusteteknikk kan ha mye og bety for løftene dine!

Feks. på benk bør du puste inn når du løfter ned og ut når du løfter opp! Jeg vil dog ikke anbefale deg å hole pusten når du løfter :cool:

 

Ifølge rippetoe er det faktisk best å holde pusten i benk for ikke å miste trykk. Dette gjelder først og fremst for få reps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yeawh Dawg! Pusteteknikk kan ha mye og bety for løftene dine!

Feks. på benk bør du puste inn når du løfter ned og ut når du løfter opp! Jeg vil dog ikke anbefale deg å hole pusten når du løfter :cool:

 

Ifølge rippetoe er det faktisk best å holde pusten i benk for ikke å miste trykk. Dette gjelder først og fremst for få reps.

 

Edit: Zarfax/Zarac... Gidd å ha så like nick...

 

Kanskje benk var et dårlig eksempel. Uansett vil jeg mene at riktig pusteteknikk er en viktig faktor i alle løft.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Trekk pusten godt inn i magen - og pust ut (på vei opp når det blir tungt, på Extra tunge løft kan man tjene litt på og brøle også) Et tips kan være og klemme tunga oppi gommen også for og ikke slippe ut for mye luft, fort gjort og miste spennet da. Samme gjelder knebøy, men markløft er det best og slippe ut mye luft på vei opp.

Lenke til kommentar

Hvor mye tjener man på å drikke helmelk i stedet for lettmelk f.eks? Synes jeg får så mye kviser av helmelk. :p

 

Tror ikke det er årsaken til kvisene dine. Det er snakk om ca 15-20kcal ekstra per dl.

Joda, det er mange som får kviser av meieriprodukter og da særlig melk.

 

http://www.huffingtonpost.com/dr-mark-hyman/do-milk-and-sugar-cause-a_b_822163.html

 

Jo, men om man ikke får kviser av lettmelk, ser jeg ikke grunnen til at han skal få det av helmelk.

Lenke til kommentar

Hvor mye tjener man på å drikke helmelk i stedet for lettmelk f.eks? Synes jeg får så mye kviser av helmelk. :p

 

Tror ikke det er årsaken til kvisene dine. Det er snakk om ca 15-20kcal ekstra per dl.

Joda, det er mange som får kviser av meieriprodukter og da særlig melk.

 

http://www.huffingtonpost.com/dr-mark-hyman/do-milk-and-sugar-cause-a_b_822163.html

 

Jo, men om man ikke får kviser av lettmelk, ser jeg ikke grunnen til at han skal få det av helmelk.

 

Mer fett, kanskje?

 

Om man ikke dør av å bli påkjørt i 5 km/t, ser jeg ikke grunnen til at en skal dø av å bli påkjørt i 100 km/t...? :hmm:

Lenke til kommentar
Dette kunne jeg godt sett mer av på treningssenteret :whistle:

Utrolig hvor ofte man ser de samme jentene bare løpe og gjøre mageøvelser hver eneste gang.

 

I dobbel forstand ja :)

 

det ertige er jo at de jentene som løper og gjør mageøvelser ønsker den koroppen som man får av å flytte jern.

Lenke til kommentar

Dette kunne jeg godt sett mer av på treningssenteret :whistle:

Utrolig hvor ofte man ser de samme jentene bare løpe og gjøre mageøvelser hver eneste gang.

 

http://www.youtube.com/watch?v=j_t2p_5dh7A&NR=1&feature=endscreen

Hadde vært enda mer gøy å se jenter med god teknikk :)

 

edit: Det var strengt. Bra hun øver seg på teknikk. Jenter som trener markløft er konge.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil si at vibram ikke bare er laget for jevnt underlag jeg da.

Da jeg løp med dem så var det mest på gress og stier i skogen. Jeg hadde ikke noe problemer med overtråkk når man ikke har noe tykkelse på sålen ;)

Riktignok må man løpe en del for at de skal føles naturlige ut å bruke, så har ikke brukt dem på en stund da jeg bare trener styrke for tiden.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Noen som har erfaringer med barefoot-shoes? Tenkte på "Vibram 5 fingers" o.l. Funker de å springe på fjellet med?

50/50 liker de skoene, husk at de IKKE er laga for annet enn jevnt underlag. På fjellet er man nesten NØDT til å ha ankelstøtte...

 

Ahh, kan du annbefale noen sko som passer til løping på fjellet da? Rundt 1K.

Lenke til kommentar

Dette kunne jeg godt sett mer av på treningssenteret :whistle:

Utrolig hvor ofte man ser de samme jentene bare løpe og gjøre mageøvelser hver eneste gang.

 

http://www.youtube.com/watch?v=j_t2p_5dh7A&NR=1&feature=endscreen

Hadde vært enda mer gøy å se jenter med god teknikk :)

 

edit: Det var strengt. Bra hun øver seg på teknikk. Jenter som trener markløft er konge.

 

Teknikken er bra, men sett tallet på vektskivene? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...