Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

En hel pakke kjøttdeig(fortrekker karbonadedeig, men) er da ikke så mye :p

 

Altså, jeg er på diett og spiser stort sett rundt en halv kilo kjøtt til lunsj om dagen. PF riktignok, men ville bare poengtere at det er ikke så mye å spise en pakke kjøttdeig.

 

Neida, ser jo det men det er liksom ikke hovedmåltidet hans en gang, jeg hadde ikke fått til å spise det som middagsmat en gang :whistle: (det mes kjøttdeigen var min kamerat btw. ikke duden som spiste sånn uhørt mye)

 

Om han trenger det eller ikke er også en helt annen sak :p Godt mulig han legger på seg heftig mye fett i prosessen.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løytnanten min i Forsvaret fortalte at de hadde hatt besøk av noen folk(forskere?) på Krigsskolen som skulle finne ut hvor høyt forbruket var pr dag ute i felt. Mener han sa at de fleste var innenfor mellom 10000-12000kcal. Det er da snakk om hele dager ute, med fysisk aktivitet stort sett hele tiden.

Lenke til kommentar

Marinejegere som går i 14 timer/døgn ja kanskje, helt vanlig feltøvelse neppe mer enn 3-4000 i gjennomsnitt. Er en grunn til at en feltrasjon beregnet på ett døgn ligger på rundt 3500 hvis jeg husker riktig, inkludert sjokoladen, energy bar, par kopper kakao osv.

Lenke til kommentar

Marinejegere som går i 14 timer/døgn ja kanskje, helt vanlig feltøvelse neppe mer enn 3-4000 i gjennomsnitt. Er en grunn til at en feltrasjon beregnet på ett døgn ligger på rundt 3500 hvis jeg husker riktig, inkludert sjokoladen, energy bar, par kopper kakao osv.

Joda, en DOS inneholder ca 3800. Kan jo presisere at det her var snakk om type mestringsøvelse, og ikke vanlig feltøvelse. Kunne vært klarere i forrige innlegg.

Lenke til kommentar

Vel, husker jeg ikke feil var det vel kun 1 (les: en!) person som trengte øyeblikkelig legehjelp.

 

Han var en mann i 50-åra, tror jeg.

 

Vel, legenden sier at den første karen som løp maraton døde av utmattelse kort tid etter at han var kommet fram til Athen.

 

Snakker vi om den første som løp maraton i konkurranse eller DEN første som løp over området Maraton?

Lenke til kommentar

Vel, husker jeg ikke feil var det vel kun 1 (les: en!) person som trengte øyeblikkelig legehjelp.

 

Han var en mann i 50-åra, tror jeg.

 

Vel, legenden sier at den første karen som løp maraton døde av utmattelse kort tid etter at han var kommet fram til Athen.

 

I følge programmet QI med Stephen Fry løp han ikke til Athen, men Sparta (mye lengre enn 42 km). Myten om at han døde av utmattelse ser ut til å ha oppstått ganske lenge etter den påståtte hendelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, husker jeg ikke feil var det vel kun 1 (les: en!) person som trengte øyeblikkelig legehjelp.

 

Han var en mann i 50-åra, tror jeg.

 

Vel, legenden sier at den første karen som løp maraton døde av utmattelse kort tid etter at han var kommet fram til Athen.

 

I følge programmet QI med Stephen Fry løp han ikke til Athen, men Sparta (mye lengre enn 42 km). Myten om at han døde av utmattelse ser ut til å ha oppstått ganske lenge etter den påståtte hendelsen.

 

Myte er vel egentlig nøkkelordet her.

 

Poenget er at det å løpe maraton ikke er spesielt farlig så lenge du ikke har noen hjerteproblemer, er godt trent osv. Det føles litt nyttesløst når du nesten må minne familien din på at du ikke er 60 år, overvektig og har aldri hatt hjerteproblemer :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...