Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Nå er jeg serr så lei mat varma i micro at jeg spyr bokstavelig talt det opp igjen, kylling og laks ÆSH!! Hva annet kan man spise ? Har tilgang på kjøleskap på jobb men ikke så mye annet... Jobber fra 14-22 så hele middag greiene i jobbuka blir litt stress...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trappeløp er jo gjerne noe litt annet enn en vanlig maraton. Jeg så på hjemmesiden hans og det virker som om han nesten utelukkende løper trappeløp samt lengre løp i terreng. Jeg kunne ikke finne noen ting om konvensjonelle maratonløp. Det nærmeste jeg kom var en halvmaraton fra 2007, da kom han vel inn på ca. 1:25:00. Verdensrekorden på halvmaraton er 58:23.

 

For en med hans tider på er det ingenting unormalt med fysikken hans. Det er veldig mange av dem som ligger ca. 30-50 minutter bak de beste som har hans fysikk, altså som gjerne er littegranne større enn de beste.

 

Edit: Så nå at han har løpt "Lithia Loop Trail Marathon" på 2:54:23. Likevel, han har ikke noe syk fysikk i det hele tatt selv til maratonløper å være. Det er ikke sånn at alle som løper maraton er 168cm og 50 kilo ;) Det er kun de aller beste som er det.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Noen som kan anslå kcalmengde med følgende kosthold?

 

Frokost: 2stk Sætre FiberRik knekkebrød og 1 boks Makrell i tomat

Mellom: Eple

Lunsj: Salat(tre blader isbergsalat, 1/2 paprika, 5 cherrytomater, 1/3 agurk, 3 egg og noen terninger fetaost/kyllinskinke)

Middag: 250g ren kylling/svin, 1/2 brokkoli og noen skruer fullkornpasta

(Mellom: Eple)

Kvelds: 2stk Sætre FiberRik knekkebrød og 1 boks Makrell i tomat

 

Jeg har gjennomført dette kostholdet i litt i overkant av en uke nå, og jeg syns det går veldig greit. Spiser meg aldri stappmett, og syns egentlig aldri at jeg er særlig sulten heller. Har kuttet helt ut brød, potet, ris, lys pasta og sukker/søtsaker. Tar ingen kosttilskudd i tillegg til maten, så jeg lurer på om det er noe jeg vil mangle ved et sånt kosthold?

 

I tillegg trener jeg 8 økter i løpet av mandag-fredag og har treningsfri i helgene. Begynner hver økt med 30 minutter på mølla med rask gange med stigning(~350-400kcal i følge mølla) før jeg trener styrke i 30-60 minutter.

 

I løpet av førsteuken gikk jeg ned 3,2kg(veid på tom mage om morgenen begge gangene), noe jeg selv syns var over forventning.

 

I førsteomgang skal jeg forsøke å holde dette gående frem til påskeferien, for å se om et gjennomført kosthold og ganske hard trening vil gi resultater. Jeg har forsøkt å gå ned i vekt i omtrent 2 år, og har trent jevnlig, men ikke oppnådd resultatene jeg ønsket. Med fokus på kosthold og ganske hard trening håper jeg å oppnå de resultatene jeg ønsker!

 

Beklager om dette er postet i feil tråd!

Lenke til kommentar

Hva er greia med å drikke Red bull/Kaffe før trening? Har merket at en del folk slenger det i seg på vei til trening og på treningstudioet. Pleier ofte å ligge et par Red buller og Kaffe kopper i søppla på treningssenteret. Trodde man bare fikk et kort sukker kick av sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...