Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hei.. jeg må bare spørre siden det virker som alle tar så jævla mye i markløft.. hvordan gjør dere det egentlig? Jeg løfta sist nå sånn 50 og jeg klarte det glatt men jeg vet ikke hvor komfortabel jeg hadde vært med å legge på mere. Asså hvis man gjør det feil kan man ikke ødelegge korsryggen? siden jeg trener utelukkende alene så må jeg finne en måte å bekrefte riktig løft på egen hånd... Hvordan burde jeg å gå frem?

 

Takk.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sånn som jeg har gjort det så har jeg tatt lett men masse reps. noen ganger så har det vært litt ubehag i korsryggen. altså ikke vondt men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. jeg har selvfølgelig tenkt på å øke gradvis men jeg liker ikke å bite over for mye heller når jeg ikke er sikker på hva jeg gjør, sant.

 

jeg MÅ skaffe meg kamera ja. hvorfor ønsket jeg meg ikke det til jul... :hmm:

 

også takk for hjelpen jeg skal skaffe kamera asap

Lenke til kommentar

Mange repetisjonar er ikkje like effektivt om du skal bli sterk.

 

Prøv ein periode med 5x5. Legg på meir vekt når du tar 25 repetisjonar inntil du ikkje klarer alle 25, løft den vekta til du kjem opp på 25 igjen, deretter legg du på meir vekt.

 

Om du får vondt i korsryggen er det kanskje ein faktor som kan begrensa deg. Ikkje gjer øvingar som fører til smerte og skader, det seier seg sjølv. Om ubehaget er eit resultat av teknikk eller anna kan eg ikkje sei stort om.

 

Jobb med teknikk med lette vekter og sjå om det hjelper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Masse reps i markløft er bortkastet spør du meg, om målet er styrke eller volum så er det tunge vekter som må til, og det og unngå dårlig teknikk da dette er en krevende øvelse.. tung øvelse..

 

Ting du kan tenke på:

 

- brystet opp og frem

- stram kjernen

- få hofta fram så fort som mulig, skyt den fram!!!!!!!!

- skuldrene tilbake på toppen

- stå oppreist og se at stanga ligger ca halv over føttene, ta så leggene helt inntil og hold stanga nærme kroppen hele tiden

- fest blikket ditt på et bestemt punkt, jeg drives med og se ca 3 meter foran, lenger opp om du liker det

 

 

Ting og unngå:

 

- IKKE SPRETT STANGA NEDI, LA STANGA LIGGE DØD OG LØFT SÅ OPP IGJEN

- unngå krumming

- ikke kast deg bakover på toppen, bare få hofta fram og skuldrene tilbake og stram ræva..

 

Det jeg kom på nå, er lettere og se om du får lagt ut video og kommentere derfra..

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha HØRT at det finnes noe som heter "muskelminne". Det skal visstnok være slik at en muskel vil huske den størrelsen og de egenskapene den en gang hadde og det skal være enkelt og relativt kjapt å trene seg til det nivået igjen...

 

Men! Dette kan fort være broscience! Jeg har ikke lest noen vitenskapelige artikler rundt temaet....

Lenke til kommentar

Myoprotein smaker BÆSJ, har dårlig utblanding og søler til shakeren mye mer enn alle andre merker jeg har prøvd.

 

Smak før du kjøper 1,4 kg myo for hundrevis av kroner, for de som syns det smaker fantastisk er syke i hodet (eller har aldri smakt proteinpulver som faktisk smaker ok)

 

Proteinfabrikken sine produkter er også dritdårlige når det kommer til smak og utblanding. Er vel ikke noe stort sjokk at de små norske produsentene ikke har budsjett til å lage det beste produktet på markedet.

 

Gold standard whey fra ON smaker faktisk spiselig, i motsetning til myo.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Myoprotein smaker BÆSJ, har dårlig utblanding og søler til shakeren mye mer enn alle andre merker jeg har prøvd.

 

Smak før du kjøper 1,4 kg myo for hundrevis av kroner, for de som syns det smaker fantastisk er syke i hodet (eller har aldri smakt proteinpulver som faktisk smaker ok)

 

Proteinfabrikken sine produkter er også dritdårlige når det kommer til smak og utblanding. Er vel ikke noe stort sjokk at de små norske produsentene ikke har budsjett til å lage det beste produktet på markedet.

 

Gold standard whey fra ON smaker faktisk spiselig, i motsetning til myo.

 

 

Neineineineinei... Du tar helt feil. MyoProtein er godt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...