Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kanskje vi burde ha en sticky for hvordan man får six-pack? Så slipper man kanskje de 342 trådene som blir opprettet hver dag som omhandler det samme gamle spørsmålet.

 

Problemet er at alle egentlig vet hva som skal til, det er bare at alle vil ha det, men ingen vil flytte på seg for å få det.

 

 

Kardiotrening og kosthold = six pack, alle vet det.

Problemet er at ingen ville nøyd seg med å lese sticky, fordi de tror de er spesielle.

 

Det ville blitt 30 tråder i uka med "read the sticky" istedet for 30 tråder med "kalorier inn vs kalorier ut".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vel være forsiktig med å trene for hardt i ung alder?

 

 

Go hard, styrketrening i ung alder er noe alle burde begynt med. Det vil de tjene på når de blir eldre, mange fordeler med det.

Kjelder?

I all verden er det slags tullete ting å be om kilder på? Det som må bevises er jo at forskjellen i anatomi mellom voksne og ungdommer gjør at styrketrening har ugunstige effekter. Altså, at det er gunstig å trene styrke er vi jo alle enige om. Hva er det som gjør at det er ugunstig på ungdom?

Ein tullete ting å be om kjelder på? Du reknar med at det du veit, burde alle vite? Nei, "alle" er ikkje eininge om at det er gunstig å trene styrke med vekter i så ung alder.

Eg snakkar om styrketrening med VEKTER, eg veit ikkje kva du snakkar om.

 

Mulig eg har misforstått, men eg snakkar om styrketrening med vekter, ikkje egen kroppsvekt.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen med styrketrening med vekter og kroppvekt?

 

Er det farlig å ta 60kg i nedtrekk som ungdom, men chins med 70kg kroppsvekt er helt ok?

 

Er det farlig å ta 10 rep på 60kg i benkpress, men 10 pushups eller dips går fint?

 

 

Kan ikke heller du komme med "Kjelder" som sier at styrketrening i ung alder er farlig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det knaker og knurrer i skulderleddene mine når jeg beveger armen på en bestemt måte. HVA kan jeg gjøre? :cry:

 

Gjør det vondt da? som skrevet før så er det rotatorcuffen.

 

Jeg har bestilt stretchbånd fra dx men det tar nok et par uker til det kommer. burde jeg vente med å trene mer nå til jeg har fått i orden denne rotator cuffen?

 

Også holder disse to øvelsene eller er det noe mer jeg bør kunne?

 

shoulder-internal-rotation.jpg

 

da både innover og utover. vil det trene hele rotator cuffen?

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Ein tullete ting å be om kjelder på? Du reknar med at det du veit, burde alle vite? Nei, "alle" er ikkje eininge om at det er gunstig å trene styrke med vekter i så ung alder.

Eg snakkar om styrketrening med VEKTER, eg veit ikkje kva du snakkar om.

 

Mulig eg har misforstått, men eg snakkar om styrketrening med vekter, ikkje egen kroppsvekt.

Hvorfor er det ugunstig å trene styrke med vekter i ung alder? Når du kommer med en påstand, er det du som bør backe den opp. Ikke omvendt.

Endret av medlem-211409
Lenke til kommentar

Balthier842. Sier det igjen hvis har glemt det: rotatorcuff er 4 mindre muskler som fungerer som rotator for skulderleddet og gjør at du kan bevege skulderen i alle rettninger. Det som skjer med mye benkpress/press øvelser er at du blir sterkere i skuldrene enn du blir i musklene som holder skuldrene på plass(rotatorcuffs), dette fører til strekk skader som kan gjøre utrolig vondt, eller i verste fall avrivninger. Skuldrene dine trenger hvile, og det er viktig at du starter opp treningen av disse svakere muskelene før du gir deg løs på benkpress/press igjen.

 

Start oppvarming av hver trening med disse øvelsene: 3x20 på begge to. Ja de du sendte bilde av, eller så er det fler øvelser her:

 

http://www.kiropraktikk.no/ViewFile.aspx?itemID=1058

http://www.kiropraktikk.no/ViewFile.aspx?itemID=1059

 

Du kan også legge til mobilitet øvelser for overkropp som kevlar linket til, eller så har vi jo en fin en her som du kan kjøre enten før bein og overkropp, eller i beste fall benkpress.

 

 

 

 

er også viktig at du ikke har for mye press i forhold til trekk og dra øvelser, du kan med fordel legge til facepulls også.

 

 

 

 

Lykke til, og håper skuldrene blir bra igjen, mange sliter med, er derfor viktig og ta vare på de som mange ikke klarer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det nokon som har nokon harde nyttårsforsetter?

Skal klare å følge et program kalt "berserkergang",baserer seg enkelt sagt på anaerob trening med høy utskillelse av melkesyre for manipulering av hormonproduksjon. Jeg vet allerede at jeg blir å spy etter morgendagens trening, men det blir å føles BRA :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...