Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MyoProtein smaker som sjokolademjølk (blanda med mjølk sjølvsagt) og har aldri sølt til shakeren meir enn normalt.

Myo er mye mer "sticky" enn ON, så det setter seg i rista og lokket mye mer.

 

Kan gjøre en vitenskapelig test i morgen der jeg blander to shakere med samme mengde pulver, en myo og en ON, rister likt under like forhold, og dokumenterer forskjellen i tykkelse og dekningsgrad på bunnslam og rester i rist og sammenføyninger. Nøytrale vitner skal selvfølgelig overvære hele prosjektet, så vi unngår juks.

 

 

Når alt kommer til alt er vel smaken som baken, men mitt personlige bidrag som langvarig tester av ymse proteintilskudd er at Myo er en av de verst smakende og dårligste på pris/produkt-forhold. Smak før du kjøper, ellers kan du ende opp med å prøve å selge Myo-bøtta di på Finn.

 

Hva slags sammenligningsgrunnlag har dere, Diskutant og Zeph, når dere sier Myo smaker godt? Jeg kan skjønne det hvis dere bare har smakt PF og lignende tidligere :p

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Er det noen måte der du faktisk kan få smake pulveret fra de forskjellige leverandørene uten å måtte faktisk bestille en bøtte?

 

Proteinfabrikken gir ikke ut smaksprøver.

Børge (MyRevolution - MyoProtein) gir deg gratis smaksprøve. Bare send en epost der du spør fint, så sender han.

 

 

Hva slags sammenligningsgrunnlag har dere, Diskutant og Zeph, når dere sier Myo smaker godt? Jeg kan skjønne det hvis dere bare har smakt PF og lignende tidligere :p

 

Har smakt PF, Norkost og Myo. Ikke mye sammenligningsgrunnlag, kan godt være at andre typer smaker ti ganger bedre, men jeg synes likevel at Myo er godt. Trenger ikke smake 20 typer kjøtt før du vet at kylling er godt.

 

Kjøper man fra ett sted, har fri frakt og kjøper 12-16 kg så ender man på en meget lav pris på de tilskuddene.

Blir nesten ned i halv pris.

 

Kjøper ofte fra Børge med gratis frakt. Men er det billigere om jeg kjøper 12-16 kg enn hvis jeg kjøper 2 bøtter?

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yo,

 

Har kjørt 5x5 siden september 2010. Jeg har gått opp rundt 12kg siden start, mer fett enn forventet, men en del muskler og. Det er på tide forandre litt på programmet etter nyttår, det jeg ønsker meg er mer volum på musklene. Jeg har lest litt rundt og har fått inntrykk av at 3x 8-12 er optimalt for volumøkning. Er jeg inne på noe her?

Lenke til kommentar

Skal vel være forsiktig med å trene for hardt i ung alder?

 

 

Go hard, styrketrening i ung alder er noe alle burde begynt med. Det vil de tjene på når de blir eldre, mange fordeler med det.

Kjelder?

 

Har du kilder på det motsatte av det jeg sier?

 

 

Det er en vanlig oppfatning basert på mange års vranglære som baserer seg på et gammelt studie som antydet at tung styrketrening kunne bidra til å stoppe veksten tidligere hos personer utsatt for tungt mekanisk stress. Dette førte til omfattende forskning på området som viste at det sannsynligvis ikke er en sammenheng likevel - men det var ikke like interessant å fortelle verden.

 

Faktisk er de gjeldende anbefalingene (Norge har ikke tatt et standpunkt til styrketrening hos barn og unge mtp folkehelse) at jenter med fordel burde starte styrketrening rundt 7årsalderen, og gutter i 9årsalderen - grunnet at jentene kommer i puberteten ca 2 år før guttene. Slik trening kan føre til f.eks økt beinmineraltetthet (mindre sjanse for brudd), spesielt i nedre rygg og lårhals, og effekten er ulik den fra senere trening, fordi man kan se rester av effekten gjennom store deler av livet. Til kontrast kan du f.eks trene smelltung knebøy med 300kg i et år, og etter et 3 ukers opphold vil beinmineraltettheten din være som om du aldri hadde løftet en finger, fordi effekten på skjelettet er slik en ferskvare.

 

Poenget er ihvertfall at tung trening ikke er skadelig for unge, og det eneste argumentet man kan gjøre er at de kanskje kan skade seg ved å gjøre øvelser feil. Men som vi alle vet har ikke barn og ungdom monopol på å skade seg ved feil utførelse eller for ivrig fremgang.

 

Man kan jo lure på hvorfor man anser det som naturlig å trene f.eks kjempetung turn/gymnastikk fra svært ung alder eller utføre hundrevis av pushups og situps, men med en gang jern blir involvert er plutselig alle bevegelser skadelige.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen gi meg ett godt svar på en ting?

 

Eg la meg klokka 23.00 igår, våknet 01:13 og lå en stund men ikke pokker om eg fikk sove igjen så eg stod opp. Klokken 05:00 spiste eg LITT havregryn med melk som eg lot ligge i melka å ese en stund før eg rundt 07:30 la ut på en liten joggerunde.

 

Helt på slutten av økten påvei hjem begynte eg å se (eg kaller det ananasringer) forann øynene uansett om eg hadde de åpne eller lukket.

 

Kom frem til ytterdøren og har sjeldent vært så kvalm og dårlig som eg var da. Fikk såvidt karret meg i dusjen...

 

Var den reaksjonen ett resultat av så voldsomt lite søvn, eller av det eg spiste før eg løp eller en fin liten kombo av begge?

Lenke til kommentar

Kan noen gi meg ett godt svar på en ting?

 

Eg la meg klokka 23.00 igår, våknet 01:13 og lå en stund men ikke pokker om eg fikk sove igjen så eg stod opp. Klokken 05:00 spiste eg LITT havregryn med melk som eg lot ligge i melka å ese en stund før eg rundt 07:30 la ut på en liten joggerunde.

 

Helt på slutten av økten påvei hjem begynte eg å se (eg kaller det ananasringer) forann øynene uansett om eg hadde de åpne eller lukket.

 

Kom frem til ytterdøren og har sjeldent vært så kvalm og dårlig som eg var da. Fikk såvidt karret meg i dusjen...

 

Var den reaksjonen ett resultat av så voldsomt lite søvn, eller av det eg spiste før eg løp eller en fin liten kombo av begge?

 

 

Hva mener du med ananasringer? Å åssen kan du se om du har øynene lukket? Lukter muffins her..

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...