Gå til innhold

Datadeler som gis bort - Les reglene, KUN lister, IKKE svar!


Anbefalte innlegg

Har en gammel acer laptop som fungerer sånn ett sted mellom dårlig og ok. Batteri er ødelagt. Brukt den selv med debian, kun for SSH bruk. core 2 duo ett eller annet, sikkert 2gb minne, og tror det er en 250gb snurredisk i den. Gies bort med lader. Enkelte av tastene må du være litt hardhendt med for at de skal registrere at du trykker. Jeg har brukt den med ekstern skjerm, mus og tastatur, men sikkert mulig å bruke den som laptop. 

 

Hentes moss / sarpsborg / fredrikstad / halden eller rundt der. Kan sendes mot porto, men tror ikke den er verdt portoen. Kan sette opp Ubuntu på den før den sendes avgårde hvis ønskelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

 

Prøver igjen:

 

Noen som har lyst til å prøve litt hjemmeautomasjon?

 

-rfxcom usb-sender (kun sender, ikke transceiver)

-nexa trådløs dimmer

 

Brukte det selv til en DIY lys-vekkerklokke. Kan styre mye forskjellig rart - og er et ganske utvidbart og fint system, se på tråden her for litt inspirasjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191806

 

(Må sendes.)

 

Gitt bort.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjøpte ZyXEL GS-1055 v2 switch for å kunne ha Altibox TV-dekoder i to rom.

Hjemmesentralen hadde bare én utgang.

Så fikk vi plutselig mer moderne hjemmesentral med flere porter, så to dekodere kan kobles til direkte.

Switchen min samler støv.

 

Vil du ha den?

Gratis mot porto.

 

 

EDIT: Gitt bort.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har noen ITX kabinett som jeg gir bort i Trondheimsområdet (sender ikke men kan overlevere innen fornuftig avstand og tid på døgnet):

 

#1 Cooler Master Elite 120 Mini-ITX
#2 Thermaltake Lanbox Lite (er kanskje mAtx)
#3 SuperCase MI-100 Mini-ITX 250W
 

Det meste mangler av skruer og greier da de er rotet bort over årene, riper og slitasje medfølger uten prispåslag. Vet ikke om noe mangler inni. Men derfor er det gratis :-)

 

Sånn at ikke 1 kjapp jævel tar alt synes jeg dere kan PM'e med ønsker i prioritert rekkefølge så ser jeg på innboksen sent i kveld og tildeler ønske #1 til den med tidligst tidsstempel, ønske #1 (eller #2&3 dersom ønske #1 allerede er gitt bort) . Er det da bare en som vil ha alt så er det greit det og. Mindre for meg å gjøre.

 

Ingen interesse, el-retur neste :-(

Endret av Flippo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ryddet litt på loftet og funnet diverse som fortjener kjangsen på et nytt hjem fremfor elretur. Alt under gis bort mot frakt.

 

-Gammel CNET retningsstyrt wifi-antenne. Brukte denne til en 150m lang link mellom to hus, og denne i en ende var "nok". (CNet Outdoor Directional Antenna 14 dBi

2.4 GHz, N-jack kontakt, med overgang til "vanlig" trådløsplugg som man finner på vanlige rutere og trådløskort.)

 

-Diverse Netgear Prosafe svitsjer. 1x 8p gigabit. 3x 5p gigabit, 1x 5p 100mbit. (Om ønskelig så har jeg også 4 smarte 5p svitsjer i samme serie, men de vet jeg ikke om jeg vil gi bort.)

 

-Dualport Intel pcie gigabit nettverksadapter.

 

-Vanlig Intel pcie gigabit nettverksadapter. (Uten brakett)

 
-Intel 2xxx serie mpcie trådløskort.
Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Startpakke til PCbyggeren:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=96161150&fks=96161150

 

Gis bort til noen som skal bygge til et barn eller til datainteressert ungdom. Et greit utgangspunkt for en billig PC. Jeg har fått bud på 1000,- finn.no, men orker ikke stresset med forsvarlig pakking+sending. Har selvsagt ingen esker..

 

Kort info fra finn.no annonsen:

Kabinettet er Fractal Design R3

CDbrenner med Lightscribe

PSU Cooler Master M2 620W

GTX 670 skjermkort 2GB, Zotac

12 GB DDR3 1600 MHz Corsair (3x4GB)

CPU-kjøler: Scythe Mugen. God kjøler, men har bare festeklips til Intel (1155/1156/1150/1151/775 osv.). Jeg har tidligere bestilt nye klips fra Scythe i Tyskland for €8,50 (inkl. frakt).

En Cooler Master vifte til CPU-kjøler medfølger også. 

 

Hentes i Fana, Bergen.

Endret av Hr.Senior
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppgraderte minnet i NASen min (QNAP 251+) , så om noen vil ha den gamle brikken på 2 GB:

 

"2G 1Rx8 DDR3L 1600 SO"

 

Forhastet meg så takk til mobile999:

Kan enten hentes i Stavanger, eller vi kan finne en avtale på å sende. Den ligger i plastbeskyttelse fra de nye brikkene.

Endret av Ztaeyn
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Vet ikke om det er innafor å gjøre en etterlysning i en gis-bort tråd, så hvis det blir mot reglene så må moderator gjerne redigere eller fjerne innlegget. Men jeg har i hele sommer vært på jakt etter high-end kompoenter fra tidsperioden 2005-2006 til et retro-PC prosjekt jeg driver med, men så langt uten mye hell. Finner nesten ikke noe tilsalgs, og regner med at dette er pga alder og at folk ikke tar seg bryet på å selge det lenger. Kanskje dette er noe noen kan ha liggenes å slenge et eller annet sted.

 

Så hvis noen har noe av følgende så gi gjerne en lyd. Enten som gis bort eller selges for en billig penge.

Hovedsakelig er jeg ute etter S939 prosessor FX60, X2 4800+ eller tilsvarende, Geforce 7950GX2 / 8800GTX skjermkort gjerne 2, DDR400 minne av kjent merke, SATA harddisk på 4-500GB og kraftig strømforsyining gjerne modulær på mellom 600 - 800W..

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1427855

 

Vet ikke om det er innafor å gjøre en etterlysning i en gis-bort tråd, så hvis det blir mot reglene så må moderator gjerne redigere eller fjerne innlegget. Men jeg har i hele sommer vært på jakt etter high-end kompoenter fra tidsperioden 2005-2006 til et retro-PC prosjekt jeg driver med, men så langt uten mye hell. Finner nesten ikke noe tilsalgs, og regner med at dette er pga alder og at folk ikke tar seg bryet på å selge det lenger. Kanskje dette er noe noen kan ha liggenes å slenge et eller annet sted.

 

Så hvis noen har noe av følgende så gi gjerne en lyd. Enten som gis bort eller selges for en billig penge.

Hovedsakelig er jeg ute etter S939 prosessor FX60, X2 4800+ eller tilsvarende, Geforce 7950GX2 / 8800GTX skjermkort gjerne 2, DDR400 minne av kjent merke, SATA harddisk på 4-500GB og kraftig strømforsyining gjerne modulær på mellom 600 - 800W..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...