Gå til innhold

Datadeler som gis bort - Les reglene, KUN lister, IKKE svar!


Anbefalte innlegg

Vi forsøker igjen, siden moderator slettet forrige innlegget mitt (uten å sende PM)..

 

Halvveis komplett maskin - mangler RAM og disk. Komplett.no kabinett. Her står det et Asus M2A-VM hovedkort, med CPU (ukjent) og vifte. Ingen RAM. 2 * DVD-brennere, og minnekortleser i front. Står et ekstra nettverkskort i maskina, husker ikke om det er fordi onboard kortet streika eller ikke. Står også strømforsyning i maskina. Maskina er støvete og trenger sårt rensing. Oppdatert: Kassert. For mye støv og dritt. Stått i nikotinhjem for mange år...

 

AMD Athlon 64 X2 (Modell 5000+?)

.

Coolermaster Wavemaster kabinett - kun kabinett. Noe riper etter noen turer til TG

 

Tøff tre- og metallboks - perfekt til å modde miniITX gamermaskin inn i til LAN. Gis bort fordi jeg aldri fikk gjennomført det jeg ville bygge inn i den, og har hatt den alt for mange år nå. Gis bort til noen med en kul idé! D x B x H: 24cm x 22cm x 29cm

 

post-38416-0-96128600-1404069148_thumb.jpg

 

 

Silverstone EFN-300 vifteløs ATX-strømforsyning. Plutselig en dag ville ikke maskina skru seg på, Skiftet PSU vekk fra Silverstone'n, og alt funka igjen. Kryssbytta tilbake til Silverstone'n, og det funka fortsatt, Ønsket ikke oppleve det igjen, så har lagt Silverstone'n på hylla et halvt år. Denne fungerer antagelig helt fint, men kommer aldri til å bruke den igjen selv.

 

Dlink PCI 802.11G nettverkskort med ekstern antenne.

 

Microsoft Sidewinder X4-tastatur. Burde vaskes, men ellers rapporterer frøkena at det funka helt fint, til hun gikk over til laptop.

 

Ca. 20 stykk Cisco SFP FC2 (Altså ikke ethernet, men Fiber Channel. Bomkjøp på Ebay...)

 

Strømkabler (IEC-kontakt). Har sikkert 8-10 stykker som blir kastet om ingen trenger de.

 

TP-link NBG-416N trådløs ruter (B/G/N, 2.4GHz). Denne var litt ustabil på mitt nettverk, men godt mulig problemene har vært interferrens fra naboene.

 

--------------

 

Alt må hentes i Oslo (Holmlia) - jo mer du tar med deg, jo bedre er det :fun:

Endret av j--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gir bort en NOKIA N73 mot at porto dekkes.

 

Likner den på bildet, men mer slitasje.

Nokia_N73.jpg

 

Medfølger lader for 230V, uoriginal billader, USB-kabel.

Telefonen er såvidt jeg kan se fortsatt i orden.

Må bare ta backup av innholdet, så er den ganske klar til å sendes.

 

 

Edit: den har fått ny eier.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

DELEMASKIN

 

Vannskadet 13" Macbook Pro gis bort.

Dette er en slags Frankenstein-maskin satt sammen av noen deler som ser nesten strøken ut, men oppfører seg uberegnelig.

Den kan starte og virke en stund, deretter hakker musepekeren, eller alt går som i sirup.

 

Batteriet er byttet ut med et som er utslitt, da jeg trengte det originale batteriet i en annen maskin. "Batteri til service", står det.

 

Spesifikasjoner:

13" skjerm

4 GB RAM

2.3 GHz Intel Core i5

320 GB snurredisk

Medfølgende lader som har skadet isolasjon rundt magnetpluggen.

 

 

Kan sikkert brukes som delemaskin. Skjermen, inkludert Facetime-kameraet fungerer.

 

Maskinen er full av jalla løsninger på innsiden, som skruer med utslitt skruehode, manglende skruer, feilmontering, knekte hjørner på batteriet...

 

Den har vært vannskadet, det er sikkert det som gjør at den ikke fungerer skikkelig.

 

 

 

Jeg vil ikke anbefale deg å sette strøm på den.

Delene kan sikkert brukes til å fikse en annen mac med knust skjerm e.l.

Men den er en stor brannfelle slik den fremstår i dag.

Dessuten er den fryktelig ustabil, for plutselig går musepekeren hakkete.

Jeg hadde ikke orket å bruke den til noe. Kun delemaskin, altså.

 

 

 

Edit: gitt bort.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Komplett overdel/skjerm til Packard Bell EasyNote TK (model nr PEW91, EASYNOTE_TK85-GO_500NCD, MFG Date: 1101), (plast, antenner, lvds kabel, kamera, hengsler osv.), selve panelet er knust, men resten ser ok ut.

 

Fikk maskinen av en kamerat, og siden den var såpass vrak som den var (knust skjerm, flere defekter i plasten på underdelen, defekt disk), valgte jeg å bare bruke den som media pc (noe jeg tilfeldigvis trengte nå :) ), og har derfor ikke bruk for overdelen :)

Har også WLAN kortet til den.

 

Befinner seg på Jevnaker i Oppland, om noen har bruk for overdelen :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Trondheim:

PC-høytalere - M-Audio Studiophile AV30 (http://www.m-audio.com/products/en_us/StudiophileAV30.html)

 

Venstre høytaler har et velkjent problem for dette merket, nemlig at lyden gradvis har blitt mer og mer borte. Nå er det primært høyre høytaler som har lyd, og i venstre høytaler høres det mer ut som om det er en smurf som hvisker.

Dette fant jeg en løsning på som innvolverer lodding og utbytting av noen kondensatorer og sånt. Men ettersom jeg med min begrensede kompetanse mest sannsynligvis kommer til å ødelegge det helt i prosessen så gir jeg det like så greit bort.

 

Jeg beholder lydkabelen (den hvit/røde med jack i enden) selv, ettersom den er ny, og funker fint enda.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Noe gammelt rask som gjerne skal bort :)

 

Bør hentes i Bergensområdet.

 

1. P5LD2 med 3,2ghz P4 HT og 2gb ram:

post-304805-0-72712800-1408109885_thumb.jpg

 

2. MSI 6600GT

3. Gainward 8600GT(X?)

4. 1gen WD TV med fjernkontroll

5. Jack-kabel

6. 9v VGA-splitter (ikke 100% sikker på om denne fungerer)

post-304805-0-28140200-1408110013_thumb.jpg

Endret av Magnus L
Lenke til kommentar

Noe gammelt rask som gjerne skal bort :)

 

Bør hentes i Bergensområdet.

 

 

6. 9v VGA-splitter (ikke 100% sikker på om denne fungerer)

attachicon.gifDSC05173.JPG

 

Denne VGA-splitteren fungerer kun med original 9V AC strømforsyning. Vil man bruke den med 9-12V DC så må man bygge den om med en liten 12V DC/DC-omformer innvendig for å få symmetrisk ±9V spenninger. (Ja, jeg har modifisert en slik). Alternativt kan man modifisere den med ekstra strømkontakt for bruk med to like DC strømforsyninger slik at den får symmetrisk ±9V DC.

Lenke til kommentar

Gir bort ATX hovedkort (Asus P5Q)

4Gb DDR2 (4x1Gb)

19" 190S Philips Skjerm (LCD)

Så mange CD-Sleeves du måtte klare å bære (https://www.komplett.no/verbatim-sleeves-100-pcs-in-a-box/431112) Har en hel eske med slike pakker, fikk feil av komplett, gadd ikke ta de tilbake.

 

Skjermkort ATI Radeon 4850 med 3parts kjøler montert.

 

Kan hentes i Sandnes etter avtale.

 

Og jeg glemte å nevne: CPU Intel E5200 (tror jeg det var, ihvertfall omtrent den der)

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

Har funnet fram mange nye deler nå:

 

2 stk 3com USB adaptere for trådløst Internett

3 stk DDR rambrikker på 256mb

1 stk rambrikke ukjent.

1 stk skjermkort

1 stk nettverkskort

1 stk Intel Pentium 4 @2.60GHz

2 stk Diskettstasjoner

 

1 stk brakett med 2 usb porter

1 stk brakett med 4 usb porter

 

Gir også bort en komplett datamaskin. (Harddisken følger ikke med) Fungerer til enkle spill og kontorarbeid. Deksler følger med.

 

post-116703-0-11872900-1409482797_thumb.jpg

 

post-116703-0-69094600-1409482812_thumb.jpg

 

post-116703-0-88632900-1409486787_thumb.jpg

Endret av martin808
Lenke til kommentar

Lyst på et Nokia reservebatteri?

http://nokiaexperts.com/review-nokia-extra-power-dc11-coolest-charging-pack/

1305641844.jpeg

 

Produktet skuffet meg. Den ladet min daværende mobiltelefon opp til 30%, og der stoppet det.

Men det er mulig jeg gjorde noe feil.

Produktet har knapt vært i bruk, men har ligget i en ryggsekk med mynter og nøkler, så den er ganske ripete.

 

Den er laget av Nokia (noen som husker dem?), og bruker Nokia-lader, ikke standard micro-USB for å lades opp.

Den har to output-ledninger, så den kan lade mange typer telefoner, både Nokia og annet, tror jeg.

 

Jeg har nå et monster fra GP, og trenger ikke dette bomkjøpet.

Jeg finner heller ingen gamle Nokia-ladere å legge ved, så det må du ha selv.

 

Sendes som brev. Porto kan du betale via nettbank eller Paypal.

Lenke til kommentar

nexus 4 - defekt - uendlig boot - må hentes. straumgjerde sykkylven.

 

Siden mange spør. Spesifiserer jeg en gang til. Må hentes. Jeg sender ikke. Eller leverer. Den ER defekt. Kun noen med download mode kan få noe som helst nyttig ut av den bortsett fra delene. Som skjerm batteri osv. Om noen trenger den må den hentes

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Ingen som vil ha en AeroCool DS Cube black?

Mulig USB 2.0-portene på toppen er defekte (fikk en feilmelding ved oppstart med dem koblet til HK), men USB 3.0 portene er ihvertfall OK.

Ellers så og si ubrukt. Følger ikke med eske.

Kan hentes i Lørenskog kveld/ettermiddag. Sendes ikke.

 

Denne går på EL-retur i morgen...!

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Dell BTX-kabinett og hovedkort fra 2007 gis bort på Sunnmøre. Dell XPS 420. Har stått en Intel Q6600 i denne.

Hovedkortet og kabinettet bruker IKKE ATX-standarden, så bytte av hovedkort blir en vanskelig oppgave.

Kabinettet og hovedkortet er helt intakt, men noter at det har vært i røykehjem fra 2007-2012. Har stått ubrukt siden 2012.

Følger med minnekortleser i front.

Kan sendes

Endret av sevs
Lenke til kommentar

point of view 6800GT agp

DPT PM2664U3 med et DPT RA4060 utvidelseskort, scsi lvd/se, pci

Dell UCS-51 pci-e x8 SAS kort, 2 kondensatorer må byttes

Asus P5VDC-MX

Asus M2V med en athlon x2 4400 cpu

HTC Diamond, defekt batteri

HTC Phar 100, godt batteri, ligget lagret i halvt år, enda ikke under halv kapasitet

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...