Jump to content

Flippo

Medlemmer
  • Content Count

    1228
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

92 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Seagate har en egen tjeneste med flat pris for skadde enheter om software ikke funker. Du kan prøve dem, billigere enn IBAS 🙂 https://www.seagate.com/gb/en/services-software/recover/ <= Velg "in-lab recovery"
  2. Jeg har kun standard 1gbe nettkort i den så det stopper opp på 120mb/sek kontinuerlig skriving men det holder til mitt bruk (4stk Seagate Ironwolf ST10000VN0004 i Raid 5).
  3. Du bør velge en som er beregnet for NAS bruk, som den WD disken du linket inn fra Komplett og Digital Impuls. Den du fant hos Elkjøp er for desktop og har masse lure spindown/strømspare funksjoner som ikke nødvendigvis spiller godt på lag med NAS bokser som helst vil styre slikt selv. Den nye kan nok være større uten store problemer, så kan du kjøpe inn en til like stor senere og få utvidet kapasiteten (om NAS boksen støtter det), Om en disk har feilet kan den andre være i risiko også, samtidig så risikerer du at de to nye feiler samtidig også om de er samme fabrikant/produksjonsserie/osv., så ...
  4. Har en 832x selv som jeg oppgraderte til 8G minne, fungerer bra den. Satte i 4x10TB disker i den i raid 5 mens jeg venter på at 14TB eller 16TB disker skal komme litt ned en del i pris for å sette inn 4 av de. Verdt å merke seg at kabinettet ikke isolerer lyd spesielt godt :-) Det er 19.200 for 8x8TB, og 23.450 for 4x16TB. Så er får man vurdere da om 8x8TB med RAID 6 som gir samme kapasitet og litt mer sikkerhet enn 4x16TB RAID 5 er verdt det med tanke på at man offrer enkel fremtidig kapasitetsutvidelsesmuligheter samtidig. Men med hundretusenvis små filer og 10GB krav høres det snart ut som du burde hoppe opp på SMB versjoner, 872x f.eks. som kommer med innebygd 10GB og mulighet for SSD cache/tiering som kan hjelpe deg med throughput til en viss grad.
  5. 88/12!!! ItS jUsT a LaUnChEr!!! Føkklei av å ha 10 talls butikker med launchere og kontoer overalt. Hver konto er en ny angrepsvektor inn i maskina, og et sted hvor brukerdata ink. kredittkort potensielt lekker. Dette er kontoer & launchere jeg kommer på i farta som jeg allerede har og er spillrelaterte: Battle.net Bethesda Rockstar Social Club Kalypso Launcher EA Origin Steam Oculus Store Xbox Live Ubisoft PS Network Humble Bundle/GOG Hva får Tencent Tim til å tro at verden blir bedre med ennå en launcher kjørende på PC'en... Penger, penger og mere penger og data som igjen er penger. Ikke tro noe er en gave til brukern.
  6. Ikke gratis, du selger deg og informasjonen din til noen som i flere år ga f i det meste av best-practices innen sikkerhet og lot russere og kinesere bruke andres epostaddresser uten noe som helst verifikasjon. Men kjør på, er jo et "gratis" spill tross alt. Hils "Asd" som lagde konto med epostaddressa mi (og noen tusen andres) når du er der da :-)
  7. Steam sin prosentvise avgiftsstige på 30/25/20 er godt dokumentert og kjent, og Tencent Tim skriker jo 70/30 hver gang steam nevnes, og generelt ved hver anledning han kan. Trengs det flere artikler om det? Steam-keys kommer fra de som publiserer spillet på Steam og de generer gratis i Steam. Tek har da artikler EGS sitt salg (edit: det var det gamer.no som hadde), om Elkjøp, Komplett m.fl. sine black friday tilbud også og andre store salgseventer. Har du problemer med de og? Nye titler er også på salg, men ikke med samme rabatt. Tviler på at Bethesda vil gi 90% rabatt på Rage2 allerede så du må klare deg med 33% avslag. Sekiuro har f.eks. 20% av. Og ja, distributørene er med i beslutningene på dette. Skal du gi mest til distributøren så kjøper du direkte i deres butikk (Battle.net for Activision spill, EA hos Origin, Ubisoft spill på UPlay, CDPR på GOG, Steam for Valve varer, EGS for Fortnite & Unreal) men studioet og utviklerene ser nødvendigvis ikke mer av pengene selv om distributøren gjør det. Spørsmålet er også hvor mange kontoer/angrepsflater du ønsker å bruke kredittkort gjennom
  8. Flippo

    Rogers LS4/A

    Det ligger et par LS4/a på Finn til 1500,- nå, kan fort bli det samme å handle deler på måfå for å få liv i den ene. Med mindre onkel er mannevond er det kanskje greit å bare innrømme problemet og foreslå å kjøpe de som fiks i stedet for å gi tilbake noe som er mekket på. Så kan han velge om han vil ha dem og bruke de som deler eller ikke.
  9. Nå har Anno 1800 gått til EGS også. :-( Steam har forsåvidt aldri vært et monopol; UPlay, Origin, Greenmangaming, GOG, Humble, Itch.io, Gamersgate, Discord. Samt et par andre konkurrenter som har måttet pakke kofferten underveis slik som direct2drive eller hva de heter. De eneste ekslusive titlene de har hatt er deres egne, på samme måte som at Origin holder sine titler ekslusivt i egen butikk. Om man ser på størrelse så er faktisk Steam underdog, Valve hadde $4.300M *omsetning* i 2018 mens Epic hadde $3.000M bare i *fortjeneste*, omsetninga klarte jeg ikke finne. Sammenligna med $45.000M omsetninga til Tencent som nettopp åpna sin vestlige arm av WeGame er de begge småfisk :-)
  10. "På den satiriske siden" biten av setningen skulle hinte til at det er litt søkt, men 'ere we go: Tencent eier 40% av Epic og Epic Game Store. Tencent er kinesisk, CEO'en Mr. Ma er med i National People's Congress. De lagde et flott mobilspill "Clap for Xi Jinping", Kinas president. Jack Ma, CEO i Alibaba som forsåvidt er en konkurrent til Tencent, lagde den appen jeg lenket til er på sin side er medlem i kommunistpartiet. Den fra Alibaba er bare mer dags-aktuell siden den er noen dager gammel. Urelatert til propaganda appen: At Epic Sweeney går ut og sier at Epic jobber for utviklere når Epic er 40% eid av et firma som bygget seg opp delvis på å plagiere og bryte copyright lover under beskyttelse av Kina's litt slappe politiske holdning mot krav fra vesten og direkte blokkering av tilgang til de interne markedene er jo litt morsomt. Noe bakgrunn for de som er interessert http://www.ejinsight.com/20180608-tencent-walking-a-fine-line-between-profit-and-politics/ "There are a couple of reasons why Tencent, a company founded in 1998, could quickly expand into a half-a-trillion-dollar tech goliath in just 20 years’ time: its exceptional ability to absorb (or plagiarize) the experience of its foreign counterparts, and government protection and support. In particular, the rapid growth and market domination of Tencent probably would not have been possible if Beijing had allowed other colossal global tech companies such as Google, Facebook, WhatsApp and Amazon to enter the mainland market freely. Over the years, Tencent’s key to success is to give priority to pleasing the government over making profits." og for å toppe dobbeltmoralen https://www.scmp.com/business/companies/article/1729864/copycat-tencent-boss-calls-china-strengthen-intellectual-property Men som alltid møter man seg selv i døra og, siden Tencent eier 5% av Tesla har de "fått" 5% av et kjøp jeg har gjort som tilsvarer omtrent 100 fullpris spill i EGS. Doh!
  11. Må ha gode låsemuttre på dekkene da, og om man setter på reservehjul, blir det 1 hjulstrekk? :-)
  12. Har dere vært inne i steam og sett hvordan det ser ut nå? Det er ganske godt merka at tittlene er utsatt for unormal rating og at de filtreres ut av reviews og snitt karakterer. Brukerene får uttryk sin misnøye, distributører og utviklere kan velge å ignorerer det, og dere som ikke bryr dere påvirkes ikke. På den satiriske siden kan dere sitte der ganske så fornøyde og kose dere mens sensuren i EGS stadig nærmer seg integrering i WeGame og https://itavisen.no/2019/04/08/propaganda-app-dominerer-apple-app-store-i-kina/ tilstander. Blir kos dette, komrad gamers :-)
  13. Steam kjører ikke krav om ekslusivitet for å selge i Steam. Det er kun på egne utgivelser at de har hatt ekslusivitet (Portal, Half Life osv). På samme måte som at EA kun solgte ME3 og Andromeda i egen butikk. Du kan generere steam-nøkler til spill du har publisert og gi de bort gratis om du vil (en del interessant å lese der om hva du får med fra steam) https://partner.steamgames.com/doc/features/keys
  14. Må jo være mye lettere å reviewbombe twitter & reddit hvor det er umulig å sjekke om en bruker faktisk har kjøpt eller spilt spillet? Og så det er sagt, jeg synes ikke review-bombing er bra, men det er ikke grunn til å fjerne muligheten for brukerreviews. Gir EGS et halvår/år så er det den engelske fløya i WeGame sjappa til TenCent
  15. De kan ihvertfall vektlegge karakteren om du ikke hadde registrert nok tid i spillet (som forsåvidt er en funksjon EGS også mangler såvidt jeg skjønner :-) )
×
×
  • Create New...